یک تیرو دو نشان منطقه آزاد ماکو برای توسعه ورزش

رویداد "جام جاده ابریشم "؛ نخستین رویداد بین المللی ورزشی ماکو پس از پیروزی انقلاب

عصر نمایشگاه- مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری اولین رویداد بزرگ ورزشی در سطح بین المللی ماکو پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان "جام جاده ابریشم " خبر داد و گفت: با پیش بیینی برنامه های مختلف قرار است ماکو به کمپ برپایی اردوهای ورزشی در سطح ملی تبدیل شود و از این طریق ضمن توسعه ورزش به رونق گردشگری منطقه کمک کند.

رویداد "جام جاده ابریشم "؛ نخستین رویداد بین المللی ورزشی ماکو پس از پیروزی انقلاب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، حسین ولیزاده به زیرساخت های فیزیکی موجود در حوزه ورزش منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ماکو در حال حاضر تا حدودی از زیرساخت های منطقه ای و ملی در این حوزه برخوردار بوده اما در این میان نیازمند فراهم بودن زیرساخت های نرم افزاری نیز است.
    مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: اما مسئله ای که حائز اهمیت بوده این است که بمنظور حرکت در مسیر رو به جلو لازم است قبل از هر اقدامی و پیش از آماده سازی زیرساخت ها ، اهداف مشخص شوند.
    اهداف اقتصادی برای حوزه ورزش
    وی صادرات خدمات در حوزه ورزش و جذب گردشگر را هدف اصلی اقتصاد ورزش در منطقه عنوان کرد و افزود: منطقه آزاد ماکو این ظرفیت و پتانسیل را داراست که با پرورش نخبگان ورزشی در بخش صادرات خدمات ارز آوری داشته باشد و همچنین با برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی گردشگران بسیاری را جذب کند.
    ولیزاده از افزایش نرخ ارز بعنوان یک فرصت مناسب یاد کرد و ادامه داد: افزایش ارز فقط تهدید نبوده بزرگترین فرصت برای صادرات نیز محسوب می شود بطوریکه با ارائه خدمات ورزشی به سایر کشورها می توان ارزآوری موثری برای کشور ایجاد کرد.
    یک تیر و دو نشان منطقه آزاد ماکو برای توسعه ورزش
    مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: بازار هدف ما در حوزه پرورش نخبگان ورزشی در مرحله نخست جمهوری آذربایجان و ترکیه است.
    وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی می تواند ماکو را پایلوت ورزش دوستان کند، ابراز داشت: با چنین شرایطی می توان با یک تیر دونشان زد بطوریکه در کنار توسعه ورزش می توان گردشگری منطقه را نیز توسعه داد.
    ولیزاده در ادامه از اهداف اجتماعی حوزه ورزش سخن به میان آورد و گفت: در کنار بعد اقتصادی ورزش اهداف اجتماعی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مربوط به ایجاد نشاط ، جامعه سالم و توانمند می شود.
    به گفته مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو ؛ با توجه به اینکه انسان محور توسعه بوده باید گفت که دست یافتن به توسعه پایدار نیازمند انسان های توانمند به لحاظ فکری و جسمی است.
    برگزاری رویداد "جام جاده ابریشم " بعنوان نخستین رویداد بین المللی ورزشی ماکو پس از پیروزی انقلاب

    وی از برگزاری اولین رویداد بزرگ ورزشی در سطح بین المللی ماکو پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مقرر است در روزهای ابتدایی اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری رویداد بین المللی ورزشی با عنوان "جام جاده ابریشم " باشیم.
    وی در این باره اضافه کرد:  این مهم اولین رویداد بین المللی بعد از انقلاب منطقه آزاد ماکو محسوب می شود و از 15 کشور برای مشارکت در آن دعوت شده است . 
    ولیزاده همچنین به پیش بینی برنامه های دیگری در حوزه ورزش این منطقه اشاره کرد و بیان کرد: با همکاری فدارسیون ها برنامه ای تحت عنوان برگزاری پایلوت دوره های آموزشی مربی گری و داوری و ... در این منطقه پیش بینی شده است که مطالعات آن در سال آتی صورت می گیرد و با برطرف شدن موانع امید است از سال 98 به اجرا برسد.
    ماکو به کمپ برپایی اردوهای ورزشی در سطح منطقه تبدیل می شود
    مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: منطقه آزاد ماکو به دلیل برخورداری از شرایط جوی مناسب می تواند کمپ خوبی برای برپایی اردوهای ورزشی باشد .
    ولیزاده با بیان اینکه طبق گفته صاحب نظران تا سال 4020 سهم عمده اشتغال در حوزه خدمات خواهد بود، ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها 80درصد اشتغال در سطح جهان به واسطه ارائه خدمات میسر می شود و این مسئله ما را مصمم تر می کند تا به سمت اقتصاد ورزش پیش برویم.
    وی به سرمایه گذاری نظام در مناطق آزاد اشاره و خاطرنشان کرد: بر همین اساس این مناطق با پیشبرد راهبردها و اهداف باید الگویی برای سایر مناطق کشور باشند و لازم است تلاش کنیم همراستا با پیشرفت های جهانی مسیر خود را مشخص و در آن مسیر حرکت خود را هرچه زودتر آغاز کنیم .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت