نسل جدید خودروهای پرنده در نمایشگاه CES رونمایی می‌شود

عصر نمایشگاه- بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌های خودروسازی قصد دارند طرح جدید خودروهای پرنده خود را به نمایشگاه CES ارائه هند.

نسل جدید خودروهای پرنده در نمایشگاه CES رونمایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از عصر خودرو  ، نخستین نمونه خودروهای پرنده، از محصولات مرکز توجه در "نمایشگاه بین‌المللی سی‌ئی‌اس" (CES)  خواهند بود که قرار است هفته آینده در لاس‌وگاس برگزار شود.
    در میان محصولات جدیدی که قرار است در این نمایشگاه سالانه معرفی شوند، نام فناوری‌هایی از استارتاپ "ان‌اف‌تی"(NFT ) و شرکت "تویوتا" ( Toyota) به چشم می‌خورد.
    به رغم موانع بزرگی که در برابر ایمنی و هزینه قرار دارند، رقابت جهانی برای ابداع خودروهای پرنده به سرعت پیش می‌رود.
    شرکت ژاپنی تویوتا نیز قصد دارد با همراهی گروهی از داوطلبان موسوم به Cartivator))، نوعی خودروی پرنده موسوم به "اسکای‌درایو"( (Skydrive) ارائه دهد.
    چندین شرکت از جمله "اوبر"((Uber)  و استارتاپ‌هایی که به پشتیبانی "لری پیج"Larry Page))، یکی از بنیان‌گذاران گوگل تاسیس شده‌اند، سعی دارند خودروهای پرنده‌ای را برای جابه‌جایی مسافران ابداع کنند. هدف شرکت‌های بزرگی مانند اوبر، آمازون و یا ایرباس از ابداع خودروهای پرنده، کاهش ترافیک و نشان دادن واکنش سریع به حوادث است.
    استارتاپ ان‌.اف‌.تی نیز در حال آماده‌سازی یک خودروی پرنده برای نمایشگاه هفته آینده است. "ماکی کاپلینسکی"(Maki Kaplinsky) و "گای کاپلینسکی"(Guy Kaplinsky)، بنیان‌گذاران این استارتاپ قصد دارند در طرح خود، یک هواپیما را با یک خودرو ترکیب کنند. این وسیله نقلیه، به فرودگاه نیازی نخواهد داشت.
    آنها باور دارند که این طرح جدید، هزینه کمی خواهد داشت و به آنها کمک خواهد کرد تا نوع جدیدی از خودروهای پرنده مدل T را تا سال آینده ارائه دهند. خودروی مدل T، نخستین مدل خودروی خودران مقرون به صرفه است که توسط شرکت "فورد"(Ford) ساخته شده و توانسته تاحدودی راه را برای سفر راحت طبقه متوسط جامعه فراهم کند.
    مهندسان استارتاپ ان‌اف‌تی می‌گویند که می‌توانند از اشتباهات شرکت "تسلا" (Tesla) درس بگیرند و کار خود را با تمرکز بر این فناوری و همکاری با شرکت‌های مونتاژ انجام دهند.
    وسایل نقلیه این استارتاپ که هزینه‌ای معادل 50 هزار دلار برای ابداع آنها تخمین زده شده، مانند یک خودرو عمل می‌کنند اما می‌توانند مانند یک هواپیمای خودران، به صورت خودکار پرواز کنند یا فرود آیند.
    سازندگان قصد دارند برای کمک به هدایت خودرو، یک اپلیکیشن نقشه‌برداری ارائه دهند که روی تلفن همراه هوشمند نصب می‌شود و نکات و دستورالعمل‌هایی را به رانندگان ارائه می‌دهد.
    تخمین زده می‌شود که این خودروها بتوانند مسافتی معادل 310 مایل را پرواز و 60 مایل را رانندگی کنند.
    هدف این استارتاپ، ساخت نمونه‌هایی از خودروی پرنده است که بتوانند به مرحله تولید انبوه برسند.
    "مایک رمزی"Mike Ramsey))، تحلیلگر فناوری خودران در این مورد گفت: خودروهای خودران پرنده در حال ورود به بازار هستند اما اختلالی در مسیر مسافران ایجاد نخواهند کرد.
    به گفته رمزی، هزینه، تنظیمات و عمر باتری خودروهای پرنده، فقط بخش کوچکی از موانع پیش روی آنهاست.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت