زنان اکثریت نیروی کار را در صنعت نمایشگاهی جهان را تشکیل می دهند

عصر نمایشگاه- انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی (یوفی) نتایج پژوهش در خصوص "زنان در صنعت نمایشگاه" را در هشتادوپنجمین کنگره سالانه در سنت پترزبورگ روسیه منشتر کرد.

زنان اکثریت نیروی کار را در صنعت نمایشگاهی جهان را تشکیل می دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    هشتادوپنجمین کنگره سالانه انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی در تاریخ 9 تا 12 آبان ماه 97 در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شد وبیش از450 عضو انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی از 54 کشور جهان در سن پترزبورگ، روسیه گرد هم آمدند. نتایج پژوهشی در خصوص "زنان در صنعت نمایشگاه" نیز در هشتادوپنجمین کنگره سالانه  در سنت پترزبورگ روسیه منشتر  شد.
    این پژوهش کاری مشترک از UFI و شریک رسانه¬ای آلمانی یوفی ( m+a) بود که درباره درکی از مهارت¬های زنان و مردان در محیط کار، امکان پیشرفت برای زنان در این صنعت  و به تفصیل در مورد مشوق های مختلف برای اشتغال زنان صحبت می کند.
    بیش از 200 نفر شرکت کننده از سراسر جهان که اغلب خانم بودند در این نظرسنجیِ آنلاین شرکت کردند.
    بر اساس نتایج این پژوهش، 82 درصد از شرکت کنندگان از کار در صنعت نمایشگاهی تقدیر نموده و اعلام کردند که عاشق شغل خود هستند.
    گفته می شود زنان دارای مهارت های سازمانی بالا و ظرفیت انجام چند کار بصورت همزمان هستند. اما وقتی نوبت به شبکه سازی می رسد خانم ها علیرغم داشتن مهارت های لازم، از آقایان عقب می مانند. در عین حال، تمام شرکت کنندگان اعم از زن و مرد، اعتماد به نفس، دانش فنی و مهارت های مرتبط با قدرت بدنی را مختص آقایان می دانستند.
    با توجه به رفتار و کیفیت فرصت ها، بیش از نیمی از شرکت کنندگان زن به هنگام صحبت در مورد حقوق و دستمزد و فرصت های شغلی اعلام کردند که با آنان با عدالت رفتار نمی¬شود و بیش از یک سوم نیز اعلام داشتند که حس می¬کند امکان تصدی مشاغل و مسئولیت¬های بالاتر را به آنان نمی دهند.
    اکثر شرکت کنندگان فکر می کردند چنانچه صنعت از خانم های رهبر بیشتری استفاده کند به نفعش خواهد بود و 61 درصد، حمایت فعالانه تری از خانم¬ها بعمل آوردند، هرچند که 49 درصد اعتقاد داشتند همین منوال خوب است. زنان برعکس مردان، اغلب باید بین شغل و زندگی شخصی یکی را انتخاب کنند که همین امر یکی از عوامل اصلی و منفی در حرفه آنان محسوب می شود مانند مرخصی زایمان (78 درصد) و تبعیض های اداری (68 درصد).
    دکتر گون کوفمان (Gwen Kaufmann) مدیر پروژه این پژوهش چنین می گوید: "کاملا واضح است که زنان اکثریت نیروی کار را در صنعت نمایشگاه های تجاری تشکیل می دهند اما صرفا نماینده¬ی یک اقلیت رهبری هستند. خانم ها و آقایان هر دو معتقدند که زنان به هنگام حل مسئله، میتوانند تنوع را خلاقانه تر ارائه دهند که این امر به شکوفا شدن صنعت کمک می کند".
    سونیا توماس مدیر عملیاتی یوفی در این باره گفت: "مردان و زنان مهارت های متفاوتی دارند و مکمل یکدیگرند پس بهتر آنست که ترکیبی از هر دو را داشته باشیم. همه باید بدانیم چگونه حضور زنان را در سطوح ارشد، با هموارتر کردن راه به سمت ترقی افزایش بخشیم".
    پس از ارائه مقدماتیِ نتایج پژوهش در کنگره جهانی UFI در سن پترزبورگ، انجمن کار خود را در مورد این موضوع ادامه خواهد داد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت