در فرهنگستان هنر برگزار می شود

نمایشگاه صنایع دستی و ارزش های موزه ای ترکمنستان در فرهنگستان هنر

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی و ارزش های موزه ای کشور ترکمنستان درهفته فرهنگی ترکمنستان در فرهنگستان هنر افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی و ارزش های موزه ای ترکمنستان در فرهنگستان هنر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سید محمد حسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات ضمن ابراز خوشحالی از اینکه میزبان برنامه‌ های فرهنگی و هنری کشور ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های روزهای فرهنگی ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش و تعمیق روابط فرهنگی دو کشور است که دیروز شاهد مراسم افتتاحیه این روزهای فرهنگی در تالار وحدت بودیم وباید گفت: هنرنمایی هنرمندان این کشور موجب لذت حضار شد.

    وی ادامه داد: این برنامه ‌ها در راستای اراده سیاسی رهبران دو کشور به انجام می ‌رسد و من مطمئن هستم این رویدادهای مهم می ‌توانند به شناخت و گسترش روابط دو کشور بیانجامد.

    برگزاری نمایش‌ های آیینی و سنتی نوجوانان ترکمنستان به همراه موسیقی عاشیق از جمله برنامه‌ هایی بود که در ادامه افتتاح نمایشگاه اجرا شد.
    در ادامه احمد قربانف سفیر ترکمنستان در ایران، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد هنری در ایران، اظهار داشت: برگزاری روزهای فرهنگی ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران اقدامی است که در راستای گسترش روابط فرهنگی و سیاسی دو کشور به انجام رسیده است.

    وی افزود: روسای جمهوری دو کشور ایران وترکمنستان شرایط خوبی برای برگزاری این هفته فرهنگی پیش روی ما گذاشتند و برگزاری روزهای فرهنگی نشان عزم و اراده هر دو کشور است .

    وی در ادامه به برنامه ‌هایی که در این روزها برگزار می ‌شود، اشاره و افزود: مراسم افتتاحیه این برنامه‌ها دیروز در تالار وحدت برگزار شد که با استقبال گرمی از سوی اهالی تهران مواجه شد.

    علاوه بر نمایشگاه صنایع دستی و ارزش‌های موزه‌ای که هم‌اکنون در فرهنگستان هنر افتتاح شد، برنامه‌های دیگری چون نمایش فیلم و نشست تخصصی شعرای ایران و ترکمنستان نیز عصر امروز در محل این فرهنگستان برگزار می‌شود و دعوت می‌کنیم تا در تمامی این برنامه‌ها شرکت نمایید.

    نمایشگاه صنایع دستی و ارزشهای موزه ای ترکمنستان شامل گلیم ،لباس، تابلوی نقاشی هنرمندان برجسته ترکمنی ، فرش و یکسری کتاب به عنوان ضرب المثل و نقره جات بود که با حضور سفیر ترکمنستان و رایزنان فرهنگی ایران و ترکمنستان در فرهنگستان هنر افتتاح شد این نمایشگاه تا یک هفته میزبان علاقه مندان است .

    برنامه های روزهای فرهنگی ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران تا 31 اردیبهشت با برگزاری نشست تخصصی شعرای دو کشور و نمایش فیلم ادامه دارد.

    علاقه‌ مندان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت