قائم مقام فرهنگی مصلای امام (ره) خبر داد

مصلای امام خمینی (ره) میزبان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

عصر نمایشگاه- بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رمضان امسال در مصلای امام (ره) برگزار می شود.

مصلای امام خمینی (ره) میزبان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، قائم مقام فرهنگی مصلای امام (ره)  با اعلام این خبر گفت: قرار است نمایشگاه بین مصلای امام خمینی (ره) میزبان نمایشگاه بین المللی قرآن کریمالمللی قرآن کریم در مصلی برگزار شود ضمن اینکه قرار است برنامه های ویژه فرهنگی و مناسبتی دیگری نیز در این مکان برپا شود.

    کریم دولتی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد معماری و محیط و بنای عظیم مصلی گفت: محوطه و بنای عظیم مصلی و استفاده از نقوش معماری اصیل ایرانی اسلامی این ظرفیت را در مصلی به وجود آورده است که میزبان برنامه های مختلف فرهنگی و قابل توجه باشد.

    وی با اشاره به استقبال و حضور خوب مردم در مسابقات بین المللی قرآن کریم در روزهای گذشته گفت: برپایی این مسابقات در مصلی آزمون خیلی خوبی بود و بنابر نظرات مردم مسابقات قرآن دوره مطلوبی را پشت سرگذاشت.

    دولتی به مراسم احیاء شب نیمه شعبان هفته آینده در مصلی اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیتهای موجود و مشارکت نهاد های مردمی و دولتی، ان شاء الله بتوانیم قابلیت قطب فرهنگی، عبادی و مذهبی بودن مصلی را در سطح ملی- بین المللی به نمایش بگذاریم.

    قائم مقام فرهنگی مصلای امام (ره) با اشاره به ظرفیت 40 هزار نفره شبستان مصلی گفت: این ظرفیت در برخی مناسبت ها که با جمعیت بیشتری مواجه است به 80 تا 90 هزار نفر هم می رسد.

    وی هدف احداث مصلی را فرهنگی - عبادی دانست و افزود : علاوه بر برخی مناسبتها مانند نمازپرشکوه فطر و نمازهای جمعه، این مکان می تواند در ایام سال به عنوان یک مکان فرهنگی کاربری داشته باشد.

    دولتی با اشاره به اینکه فعلا مصلی در فاز اول بهره برداری است، گفت: ساختمان مصلی با مساحت بیش از 200 هکتار و بنا و رواق هایی که دارد بنایی منحصر به فرد است، رواق شرقی آن تکمیل شده و رواق غربی نیز در آستانه بهره برداری است. این رواق ها گنجایشی بیش از شبستان دارد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت