«شو روم» دایمی برای صنایع دستی ایران در عمان

عصر نمایشگاه- برگزاری هفته های فرهنگی در ایران و عمان و نیز برپایی شو روم های دایمی از محصولات هنرمندان ایرانی در عمان از موارد مطرح شده در دیدار مسؤولان معاونت صنایع دستی دو کشور بود.

«شو روم» دایمی برای صنایع دستی ایران در عمان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از اقتصاد ایران، نشست مسؤولان معاونت صنایع دستی کشور و مدیرکل ارتباطات سازمانی و فرهنگی وزارت فرهنگ کشور عمان و هیئت همراه با حضور پویا محمودیان مدیرکل صادرات، "فریدون میرزالو" مدیر کل حمایت از تولید، "شیوا" مسؤول روابط بین الملل معاونت برگزار شد.
    "پویا محمودیان" مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور ضمن خوش آمدگویی به هیئت عمانی گفت: روابط ایران و عمان در حوزه صنایع دستی روابطی بسیار قدیمی و دیرپااست. دوستان عمانی به صنایع دستی ایرانی بسیار علاقه مند بوده و از آن استقبال می‌کنند. در این راستا سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پرکار ما در حوزه صنایع دستی ارتباطی بسیار قوی و قدیمی با کشور عمان در زمینه تبادلات صنایع دستی دارند که از این بابت بسیار خوشحالیم و امیدواریم این ارتباطات به شکلی گسترده‌تر ادامه یابد.
    وی ادامه داد: با توجه به جایگاه خوبی که کشور عمان درتجارت و مبادلات بین المللی دارداین معاونت آمادگی خود را در زمینه برگزاری نمایشگاه هایی در کشور عمان و ایران توسط هنرمندان دو کشور، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در دو کشور، انجام پروژه های سرمایه گذاری مشترک و نیز هرگونه همکاری فرهنگی و آموزشی در زمینه صنایع دستی میان ایران و عمان اعلام می دارد.
    "محمودیان" تأکید کرد: با توجه به اینکه در گذشته در زمیان تحریم ها امارات در حوز صادرات فعالیت می کرد، اکنون ما مایل هستیم با شرایط جدید این مرکز تجارتی را به سمت کشور عمان سوق دهیم.
    وی با اشاره بر ظرفیت های گسترده ایران در حوزه صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه هایی در این زمینه افزود: در زمینه نمایشگاه ها نیز معاونت صنایع دستی که متولی امور نمایشگاهی در حوزه صنایع دستی است می تواند با همکاری در این زمینه به گسترش روابط کمک کند.
    مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور اضافه کرد: معاونت صنایع دستی امکان ایجاد شوروم هایی از محصولات هنرمندان 31 استان کشور ایران در عمان به صورت دائمی را دارد، همچنین درهفته فرهنگی ایران در عمان و عمان در ایران نیز می توان بر روی صنایع دستی تمرکز داشت.
    در ادامه این نشست "یوسف بن ابراهیم بن عبدالله البلوشی" مدیرکل ارتباطات سازمانی و فرهنگی وزارت فرهنگ کشور عمان ضمن تشکر و ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: احترامات وزارت فرهنگ عمان را به شما اعلام می کنم. بسیار خرسندیم از گزارشاتی که در زمینه روابط ایران و عمان به ویژه در حوزه صنایع دستی می شنویم بسیار خرسندیم، این اتفاق بسیار خوبی در روابط دو کشور است.
    وی افزود: روابط میان ایران و عمان برای ما بسیار مهم است و استقبال می کنیم در زمینه اجرایی کردن و تسهیل روابط و اقدامات میان دو کشور کاری صورت گیرد. به خوبی می دانیم که صنایع دستی ایران همیشه درحد بالایی مورد طلب جامعه عمانی بوده است.
    "بلوشی" همچنین تأکید کرد: در هفته های فرهنگی بر صنایع دستی بسیار اهتمام داریم چون یکی از سریع ترین و مهم ترین راههای نشان دادن فرهنگ و سنن آن کشور است. امیدواریم در هفته های فرهنگی ایران و عمان بتوانیم فرهنگ دو کشور را به خوبی معرفی کنیم.
    وی در ارتباط با اهمیت هفته های فرهنگی دو کشور گفت: صنایع دستی ایران بسیار عمیق و قدیمی است که به صورت مشهود در جهان شناخته شده است، به همین منظور سعی داریم در ایام هفته های فرهنگی بر امر نشان دادن آداب و رسوم و فرهنگ دو کشور متمرکز شویم.
    مدیرکل ارتباطات سازمانی و فرهنگی وزارت فرهنگ کشور عمان در پایان سخنانش یادآور شد: به دلیل اینکه در معرفی صنایع دستی و تولیدات صنایع دستی، انتقال به نسل جدید از اهمیت ویژه های برخوردار است باید در این زمینه اهتمام ویژه ای ورزید. همچنین نگهداری، محافظت و حمایت از صنایع دستی از اهداف جدی ما در عمان است در نتیجه مایلیم در این زمینه نیز با ایران همکاری داشته باشیم.
    مدیرکل ارتباطات سازمانی و فرهنگی وزارت فرهنگ کشور عمان پس از این دیدار از شوروم های مستقر در محوطه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، متشکل از صنایع دستی 31 استان کشور بازدید به عمل آوردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت