غرفه داران، نیروی محرکه‌ی پشت هر رویداد

عصر نمایشگاه- چندی پیش نمایشگاه آمستردام پژوهشی با موضوع چگونه شرکت‌ها می‌توانند از داشتن بیشترین میزان بازدیدکننده مطمئن باشند، انجام داد؛ در این تحقیق در مورد چگونگی جذب مشتری‌ها به سمت غرفه نیز صحبت شده بود.

غرفه داران، نیروی محرکه‌ی پشت هر رویداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه این اطلاعات جدید، برای کمک کردن به غرفه داران در نمایشگاه‌های تجاری طراحی‌شده‌اند؛ و استفاده از آن‌ها در رویدادهای دیگر باعث افزایش تأثیرگذاری برند می‌شود. این در حالی است که این چرخه تا بهتر شدن خدمات شرکت جلو رفته و درنهایت تأثیرات خودش را ماندگار می‌کند.
    محققان نمایشگاه آمستردام  خاطرنشان می‌کنند که غرفه داران، نیروی محرکه‌ی پشت هر رویداد هستند. این گزارش نشان می‌دهد که باوجود اهمیت نقش محصولات و خدمات، غرفه داران به‌تنهایی قادرند به بهترین نتایج دست پیدا کنند؛ زیرا در شرایطی که موفقیت درگرو جلب رضایت مشتری‌ها در هر رویداد است، می‌توان به‌راحتی این عامل تعیین‌کننده را به نفع خود تغییر داد.
    اکثر غرفه داران، تنها چند بار در سال در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند اما در همین مدت‌زمان کوتاه، تمام تجاربی که لازم است را به دست می‌آورند. ضروری است که شرکت‌ها غرفه‌هایشان را همگام با سریع‌ترین تغییرات بازار فناوری، به‌روز کنند؛ چراکه بدین‌صورت، در ذهن بازدیدکنندگان ماندگار می‌شوند.
    این مطالعات جدید، بر اساس همین بینش و توسط مدیر بازاریابی نمایشگاه آمستردام، آقای ون اوپن و  محقق بازاریابی آقای سان جولزانجام شد؛ آن‌ها در این راه از گروه‌های متخصصان نمایشگاه آمستردام  و موسسه تحقیقاتی Unplugge همراهی و مساعدت گرفتند.
    ون اوپن دراین‌باره توضیح می‌دهد: "ما کارمان را با الگوبرداری از لحظات تعیین‌کننده در سفر نمایشگاهی مشتریان آغاز کردیم. سپس، از فن مشاهدۀ و مصاحبه برای مطالعه روی غرفه داران هلندی و خارجی‌ها بهره بردیم. درنهایت به تصویری روشن از انتظارات و تجربه‌های آنان در هر فاز رسیدیم. بر اساس این ورودی‌ها، ما توانستیم به هر بازدیدکننده، غرفه‌هایی را توصیه کنیم که هر یک بتوانند  به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند."

    بینش‌های مهم و حیاتی برای شناسایی مشتری‌ها در 5 مرحله، به این صورت است:
    ‌ جهت‌گیری: تعیین اینکه در یک رویداد خاص، چه چیزهایی نمایش داده شوند؛ اهداف و راه‌های دستیابی به آن‌ها چگونه خواهد بود.
    ‌ آماده‌سازی: از خود نمایشگاه گرفته تا چگونگی ارسال دعوت‌نامه‌ها
    • برگزاری نمایشگاه: شامل تمامی مرحله‌های انتقال فیزیکی و ساخت‌وساز غرفه
    • در طول نمایشگاه: پوشش روابط فیزیکی و دیجیتالی در غرفه
    • پس از نمایشگاه: پیگیری مناسب مخاطبین و اندازه‌گیری نتایج به‌دست‌آمده

    گزارش نامبرده، شامل راهنمایی‌هایی ویژه برای غرفه داران در هر فاز و تعدادی از مشاهدات کلی محققان است. به‌عنوان‌مثال، تأکید شده که پیدا کردن یک نقطه‌ی تعادل بین تمام مسائلی که بیان شد از عوامل فوری و استراتژیکی است که شاید در نظر کم‌اهمیت برسند اما در موفقیت شما بسیار تأثیرگذارند.
    محققان معتقدند درحالی‌که همه‌ی غرفه داران به دنبال بهینه‌سازی ROI خود هستند، اغلب آن‌ها به انجام رساندنش را سخت می‌بینند. آن‌ها بر این باورند که موافقت در خصوص KPI ها و ایجاد دفتر کار می‌تواند در پیشبرد اهداف به‌خوبی مفید واقع شود؛ به این صورت، بعداً بتوانند به‌راحتی تعیین کنند که کدام رویداد ارزش تلاش کردن را داشته و کدام‌یک نه.
    لازم به ذکر است که نسخه جدید گزارش نمایشگاه آمستردام  به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار داده‌شده و از وبسایت این نمایشگاه قابل دانلود است.

     

     

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت