گزارش پیشرفت پروژه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

عصر نمایشگاه- معاون عملیات و یکپارچه سازی پروژه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی گفت: معماری نوآورانه تنها بخشی از چیزی است که اکسپو ۲۰۲۰ باید ارائه دهد. توسعه‌ی محتوای جالب و سرگرم‌کننده این مجموعه در حال انجام است و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای هر سلیقه و مخاطب را ارائه خواهد داد.

گزارش پیشرفت پروژه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه در شماره 34 مجله نمایشگاه گفت و گویی با آقای شان ورستر به‌عنوان معاون عملیات و یکپارچه سازی پروژه اکسپو 2020 دوبی،  منشتر شد که اطلاعات بیشتری درباره روند پیشرفت آماده سازی این رویداد بزرگ در اختیار خوانندگان قرار می دهد. در ادامه این گفت وگو را می خوانیم.
    آقای ورستر برنامه‌ها برای آمادگی در اکسپو دوبی چگونه پیش می‌روند؟
    باگذشت کمتر از دو سال، برنامه‌های آمادگی در حال پیشروی هستند و پیشرفت‌های بزرگی در آماده سازی اولین اکسپو جهانی در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا صورت گرفته است.
    درمجموع 190 کشور مشارکت خود را در این پروژه قطعی کرده‌اند و برخی از بزرگ‌ترین برند‌های جهان، ازجمله مسترکارت، نیسان، پپسی و هواپیمایی امارات حامی این رویداد شده اند.
    ساخت‌وساز ساختمان‌ها در سه منطقه به‌طور کامل تکمیل‌شده است و اکنون در حال مرتبط کردن قسمت‌های مختلف آن‌ها به یکدیگر هستیم.
    تکمیل پلازای الوصل ، با عرض 130 مترمربع و 67.5 متر ارتفاع قوس دار، به‌عنوان نقطه عطفی در توسعه این سایت، خواهد بود. این‌یک طراحی نمادین در قلب سایت اکسپو خواهد بود و میلیون‌ها نفر بازدیدکننده  رابین 20 اکتبر تا 10 آوریل 2020 جذب خواهد کرد.
    معماری نوآورانه تنها بخشی از چیزی است که اکسپو 2020 باید ارائه دهد. توسعه‌ی محتوای جالب و سرگرم‌کننده این مجموعه در حال انجام است و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای هر سلیقه و مخاطب را ارائه خواهد داد.

    چقدر به موضوعات و تم های وعده داده شده برای اکسپو در مراحل ساخت وفادار هستید؟
    موضوع ما درواقع " پیوند ذهنها، آفریدن آینده " است که هویت یکپارچه اکسپو 2020 است. وجود تعداد زیادی از کشورها که حضورشان قطعی است به این معنی است که ما از هدفمان برای میزبانی یکی از بین‌المللی‌ترین اکسپوهای جهان تا به امروز و ارائه یک پلت فرم جهانی برای به اشتراک‌گذاری دانش، تبادل فرهنگی و یادگیری دور نشده‌ایم. میزبانی این رویداد افتخار بزرگی برای امارات متحده عربی است.

    موضوعات و تم های اصلی رویداد توسعه پایدار،  استفاده از فرصت‌ها و حرکت است که این‌ها به‌طور کامل در مراحل برنامه‌ریزی، عناصر معماری و فعالیت‌های محتوایی و برنامه‌ ریزی هر پاویون به‌طور کامل ادغام ‌شده‌اند. برای مثال، پاویون استفاده از فرصت‌ها از مواد طبیعی و آلی مانند چوب، طناب و سنگ ساخته‌شده است و ما به دنبال آن هستیم تا حداقل 85 درصد از تمام زباله‌های ساختمانی احتمالی اکسپو را کاهش بدهیم.
    پاویون توسعه پایدار همچنین پتانسیل ساختمان‌ها را ازنظر حفظ آب و انرژی، با استفاده از ترکیب فن‌آوری‌های نوآورانه برای بهره بردن از انرژی‌های خورشیدی و آب‌وهوا، بررسی می‌کند. این بخش همچنین یکی از بخش‌های اصلی میراث اکسپو هست که به‌عنوان مرکز کودکان وعلم از آن یاد خواهد شد.
    علاوه بر این، ما در حال همکاری با شرکای جهانی مانند زیمنس برای ارائه طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های نوآورانه، فن‌آوری‌ها و محصولات برای کمک به برنامه‌ریزی، ساخت و اجرای بزرگ‌ترین ساختمان هوشمند جهان  با 137 ساختار نیز هستیم.
    Expo Live، برنامه‌ای نوآورانه در اکسپو 2020 است که دارای پلت فرمی متفاوت است؛ این پلتفرم برای پشتیبانی از راه‌حل‌های خلاقانه برای چالش‌هایی که بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارند، طراحی‌شده است. هدف از آن، کمک به ترویج شیوه‌های پایدار با فراهم آوردن مسائل قابل‌حل برای ارتقاء نوآوری و ایجاد مشارکت در سراسر جهان است.

    در مورد مقیاس اکسپو 2020، تعداد غرفه داران و شرکت‌کنندگان احتمالی چه پیش بینی دارید؟
    این اتفاق حتماً بزرگ است: بیش از 200 شرکت‌کننده از ملت‌های مختلف، سازمان‌های چندجانبه، کسب‌وکارها و مؤسسات آموزشی در این 6 ماه جشن خلاقیت، نوآوری و فرهنگ‌ ، شرکت خواهند کرد.
    انتظار می‌رود که اکسپو2020 بیش از  25 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان داشته باشد که پیش‌بینی می‌شود 70٪ از بازدیدکنندگان را مسافرانی خارج از امارات متحده عربی تشکیل بدهند.
    اکسپو 2020 یک گردهمایی جهانی باهدفی مشخص جهت همسو کردن مردم برای ایجاد تغییرات مثبت از طریق نوآوری، معماری جهانی، داستان‌های حیرت انگیز، اجراهای زنده و تجربیات عجیب‌وغریب است. این رویداد جهانی هرروز میزبان تقریباً 60 رویداد با موضوعات سرگرمی، کسب‌وکار، فرهنگ، غذا، جوانان، سلامتی و تفکر به مدت 173 روز متوالی خواهد بود.

    ویژگی‌های منحصربه‌فرد این رویداد چه چیزهایی هستند و چگونه قرار است اکسپو دوبی خود را از سایر نمایشگاه‌های جهانی که تا به امروز برگزارشده‌اند، متمایز کند؟
    این‌یک اکسپو جهانی خواهد بود که تا قبل از آن هیچ نمونه‌ای از آن وجود نداشته است. سایت ما، به لطف اینترنت 5g و زیرساخت‌های پیشرفته دیجیتالی ارائه‌شده توسط شرکای ما ازجمله Cisco, Accenture, Siemens  وUAE-based telco Etisalat  یکی از بهترین مکان‌ها برای برقراری ارتباط در کره  زمین خواهد بود! این مجموعه فراهم آورنده‌ی یک تجربه نوآورانه، لذت‌بخش و بی‌نظیر برای میلیون ها بازدیدکننده خواهد شد.

    اما اکسپو 2020 خیلی بیشتر از یک رویداد فنّاوری است. این یک رویداد سرگرم‌کننده و جذاب برای افراد از هر سنی، از هر پس‌زمینه فرهنگی و از هر منطقه‌ای است؛ چه کسانی که در جستجوی تجربیات آموزشی برای کودکان هستند و چه کسانی که به دنبال سرگرمی یا فرصتی برای امتحان طعم غذاهای جهانی از 200 منطقه مختلف هستند.
    و معماری درخشان پاویون توسعه پایدار در حال حاضر هم برنده جوایزی شده است!
    پاویون  فرصت ها، درعین‌ حالی که برای تمام مردم در تمام سنین با هر نوع زمینه‌ای طراحی‌شده است، فرصتی به ‌منظور جشن پیشرفت جهان در جهت دستیابی به برنامه‌های 2030 سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار نیز به‌حساب می‌آید.


    از میراث اکسپو 2020 چه انتظاراتی دارید؟
    ما تجربه‌هایی را ارائه خواهیم داد که در فضا باقی می مانند و  تأثیر و منافع آن‌ها می‌توانند به الهام بخشیدن و رشد بیشتر امارات متحده عربی و منطقه و حتی در سطح جهان کمک کند. سایت فیزیکی مجموعه تبدیل به منطقه 2020 خواهد شد: جایی که توسعه پایدار تکامل‌ می یابد، ذهن ها ارتباط برقرار می کنند؛ و جوامع اقتصادی جمع می شوند  تا اثرات پایداری را به‌عنوان پیشرانان اقتصادی ایجاد کنند. همچنین Accenture و Siemens متعهد به ایجاد مراکزی در منطقه اکسپو بعد از پایان رویداد شده اند.
    مرکز نمایشگاهی دوبی بخشی از منطقه اکسپو و یک شهر پررونق خواهد بود که میراث اکسپو ویک مقصد جهانی برای کار زندگی در جنوب دوبی تبدیل خواهد شد.

    چگونه صنعت نمایشگاهی جهان می‌تواند مشارکت بیشتری در اکسپو 2020 داشته باشد و این برای صنعت ما چه معنایی خواهد داشت؟
    چندین راه وجود دارد که صنعت نمایشگاه جهانی می‌تواند در این رویداد بزرگ درگیر شود؛ اولاً با بازدید و کسب تجربه در Expo 2020، و در مرحله دوم، از طریق مرکز نمایشگاهی جدید دوبی. مکان مشترک اکسپو ومرکز نمایشگاهی دوبی  محل منحصربه ‌فردی برای گردهم امدن کسب‌وکارها، رهبران ایده ها و مصرف‌کنندگان است. 45000 مترمربع از فضای برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند برای همه نوع رویداد، ازجمله اجلاس‌ها، نمایشگاه‌ها، ضیافت‌ها و حتی کنسرت‌های داخلی نیز استفاده شود.
    در این محل، نمایندگانی از هر گوشه‌ از زمین خدمات خودشان را ارائه می‌دهند که همگی بخشی از اکسپو2020 دوبی هستند؛ که رهبران جهان، نوآوران، هنرمندان، کارآفرینان و دیگر افراد را برای جشن شادابی و نوآوری بشر در کنار هم جمع می‌کنند.
    مجموعه‌ای از نشست های تجاری متمرکز، فستیوال‌های تجاری، سمینارها و اجلاس‌ها صنعت نمایشگاه را با تجربیات نوآورانه و فنآورانه اش در اکسپو 2020 درگیرمی‌کند باتاکید بر چالش‌ها و ایده‌های جهانی که آینده را شکل می دهند.
    اکسپو 2020 همچنین به شرکت‌های داخلی و بین‌المللی فرصتی برای استفاده از طیف وسیع فرصت‌ها برای حضور در اکسپو جهانی بعدی نیز می‌دهد.
    56٪ از قراردادهایی که تاکنون اعطاشده‌اند، توسط SME ها برنده‌شده‌اند؛ که در بلندمدت این اشتغال باعث افزایش رقابت و البته تقویت رشد اقتصادی پایدار می‌شود.
    جوانان، آینده هستند و منطقه خاورمیانه یکی از جوان‌ترین جمعیت جهان را دارا است. بنابراین گروه ویژه Expo School در تلاش است تا یک میراث ماندگار برای نسل‌های آینده  بسازد؛ و با قرار دادن جوانان در مرکز توجه سفر اکسپو 2020 نقشی در پیشرفت امارات متحده عربی در آینده داشته باشد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت