کارگروه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان فارس برگزار شد

عصر نمایشگاه- کارگروه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان فارس روز گذشته در سالن جلسات استانداری فارس برگزار شد.

کارگروه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان فارس برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی فارس مدیر کل امور شهری استانداری فارس در این جلسه گفت: امسال سال رونق تولید است و معتقدیم صنعت ساختمان تاثیرگذارترین بخشی است که می تواند اشتغال کشور را به حرکت دربیاورد و در رونق تولید هم سهم و نقش بسزایی را ایفا کند.

    مهندس لقمانی افزود: بر اساس آمار شهرداری میزان صدور مجوز ساخت نسبت به سال گذشته رشد داشته است که این موضوع نوید بخش تحرک در این بخش است و برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در فارس می تواند به رونقی که شروع شده است کمک کند.

    لقمانی با تاکید بر لزوم حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه گفت: امیدواریم این نمایشگاه بتواند بازار رقابتی خوبی را ایجاد کند و شاهد خروجی های مطلوب در این صنعت باشیم.

    وی اظهار کرد: صنعت ساختمان ما مسائلی را در درون خود دارد و ان این است که بحث اشتغال یکی از ان مسائل است.

    وقتی امروز کارخانه های ما هیچ محصول دپو نشده ندارند این برای نمایشگاههای ما پیام دارد و آن پیام این است که هیچ تولیدی در انبارها نمی ماند و کاشی و سرامیک ما با قیمت بسیار مناسب به خارج از کشور صادر می شود لذا برای جذب بازدیدکنندگان و هیئت های تجاری خارجی باید تلاش وافر انجام داد.

    مدیر کل امور شهری استانداری فارس گفت: افزایش قیمت ساختمان در کشور در بحث ساختمان سازی رونق ایجاد کرده است، لذا لازم است شرکت های ساختمان سازی محصولات و توانایی خود را به بازار از طریق نمایشگاهها عرضه کنند.

    *نمایشگاه صنعت ساختمان یک نمایشگاه پایه است
    مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان فارس نیز در این نشست گفت: این شرکت در کشور پس از تهران در تعداد عناوین نمایشگاهی و جذب مشارکت کننده و بازدید کننده در جایگاه دوم قرار گرفته است.

    سید محمود موسوی اظهار کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در سال 98 دارای 64 عنوان نمایشگاهی است که نمایشگاه صنعت ساختمان یکی از مهمترین این نمایشگاه هاست.

    موسوی افزود: سیاست شرکت نمایشگاههای بین المللی استان فارس به سمت جذب بازدید هیئت های خارجی از نمایشگاه ها، برگزاری جلسات کارگروهی و نشست های تخصصی است که از این طریق بازدیدکننده و مشارکت کننده با یکدیگر ارتباط بگیرند و در حقیقت زیر ساخت نمایشگاه، رونق تولید را صورت دهد.

    وی اظهار کرد: نمایشگاه های صنعت ساختمان در کل کشور چند موضوع مرتبط نمایشگاهی دارد که به فراخور زمان در تقویم کشور آمده است.

    موسوی افزود: نمایشگاه های صنعت ساختمان نمایشگاه پایه ای محسوب می شوند و به همین دلیل برگزاری این نمایشگاه در استان فارس به شرکت برساز رویداد پارس که یک شرکت باتجربه و موفق در زمینه برگزاری نمایشگاه های بین المللی است سپرده شده است.

    مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: صنعت ساختمان معادل 77 درصد سرمایه گذاری کشور را به خود اختصاص می دهد و در این راستا استان فارس یکی از استان هایی است که با سرمایه گذاری های صورت گرفته در این صنعت در بحث بازار داخلی و صادرات خارجی موفق بوده است.


    *لزوم استفاده از ظرفیت های سازمان های غیر دولتی در نمایشگاهها

    همچنین در این نشست رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در کنار برگزاری و تخصصی کردن نمایشگاه ها، موضوع حضور هیئات خارجی در نمایشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نمایشگاه فارس به خوبی این موضوع را از برنامه های مهم خود قرار داده است.

    سیدرضا ساداتی تاکید کرد: در برگزاری این نمایشگاه ها بهره گیری از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

    *افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان از 11 تیرماه در شیراز

    مدیر اجرایی نمایشگاه صنعت ساختمان نیز در این نشست بیان کرد: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از 11 تا 14 تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

    رضا رحمانی افزود: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 6 هزار متر مربع و در 4 سالن حافظ، بهار، سرو و نرگس برگزار می شود و تا کنون 62 شرکت از 11 استان کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

    وی بیان کرد: تاکنون 3200 متر مربع از فضای اختصاص یافته در اختیار شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه قرار گرفته است که عمدتا در زمینه انبوه سازی، هوشمندسازی ساختمان، شیرآلات، لوله و اتصالات و یراق آلات، سیستم های تهویه، انتقال بهینه سیالات، آجر، بتون، درب و پنجره، سونا و جکوزی، مخازن پلی اتیلن، اکناف، محصولات بهداشتی و غیره فعالیت می کنند.
    رحمانی اهداف این نمایشگاه را بر محور ایجاد اتصال بین دانش فناوری و صنعت عنوان کرد و تصریح کرد: در راستای این هدف برنامه های مختلفی برنامه ریزی شده است که دعوت از هیئت های کشورهای عراق، قطر و افغانستان، دعوت از فعالین حوزه ساختمانی از سراسر کشور، برگزاری نشست های تجاری در ایام نمایشگاه، برگزاری نشست ها و کارگاههای تخصصی با مشارکت نهادهای متولی و بررسی نحوه تجارت با کشورهای منطقه و معرفی برندهای جدید ساخت و ساز دنیا و ساختمان های سبز و انرژی صفر از جمله این برنامه هاست.

    رحمانی با بیان اینکه برای برگزاری پر رونق و موثر بیست و یکمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان شیراز، اطلاع رسانی های گسترده ای صورت گرفته است، اظهارداشت: طی مذاکره و مکاتباتی که با نمایندگی وزارت خارجه و رایزنان بازرگانی ایران در سایر کشورها داشتیم، در تلاشیم تا هیات های تجاری متعددی را در این رویداد میزبانی نماییم.

    وی به حمایت ویژه استانداری فارس و شهرداری شیراز در حوزه های سرمایه گذاری اشاره نمود و گفت: تاکنون خوشبختانه شرکت های فعال در حوزه ساختمانی از این دوره نمایشگاه استقبال خوبی نموده اند و تلاش می شود تا پوشش حداکثری از تمام شاخه های حوزه ساختمانی در این نمایشگاه داشته باشیم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت