رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی نمایشگاه ها عنوان کرد:

گسترش عرصه مراسم روز جهانی نمایشگاه ها به بیرون از خانواده صنعت نمایشگاهی کشور

عصر نمایشگاه- عضو هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی نمایشگاه ها گفت: مراسم امسال در روز ۱۲ خرداد ماه و در فضای باز جایگاه مراسم در میدان اکسپو نمایشگاه بین المللی و با رویکرد گسترش و فراگیری عرصه مراسم روز جهانی نمایشگاه ها به بیرون از خانواده صنعت نمایشگاهی کشور برگزار خواهد شد.

گسترش عرصه مراسم روز جهانی نمایشگاه ها به بیرون از خانواده صنعت نمایشگاهی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

     نلسون حضرتی عضو هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران و رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی نمایشگاه ها در گفت وگو با پایگاه خبری عصر نمایشگاه گفت:  نمایشگاه یک امر کاملا تخصصی است و فرآیند آن متفاوت از حوزه های اجرایی دیگر در کشور است و مادامی که نگاه تخصصی به این حوزه نداشته باشیم امکان تغییر فرآیند و رویکرد در این حوزه  را نخواهیم داشت. من اعتقاد دارم اگر قرار است حوزه نمایشگاهی کشور افق روبه جلویی داشته باشد حتما باید نوع نگاه خود را به صنعت نمایشگاهی تغییر دهیم و ایمان داشته باشیم که می توانیم در این ساختار تغییراتی را ایجاد کنیم . این تغییر هم  زمان برخواهد بود ولی با برنامه ریزی ها  و فرآیند سازی ها در دراز مدت حتما امکان پذیر است و جواب خواهد داد.
    حضرتی افزود: اگر کشورهای توسعه یافته به موفقیت دست یافته اند برای این توسعه یافتگی وقت و زمان ، برنامه ریزی و هزینه کرده اند. نگاه ما به نمایشگاه نباید به عنوان یک بنگاه اقتصادی صرف باشد و باید این نگاه را تغییر دهیم. در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است زمانی این رونق عملیاتی خواهد شد که بستر عرضه و ارائه این تولید را داشته باشیم و بستر وفضایی مناسب تر و بهتر از نمایشگاه ها برای این امر وجود ندارد.

    وی ادامه داد: روز جهانی نمایشگاه ها  می تواند یک پیام خوب را برای تمام جهان داشته باشد و اینکه نمایشگاه ها محلی هستند برای گفت و گو و ایجاد ارتباطات نزدیک تر، برای تبادلات فرهنگی بیشتر با دنیا و برای ایجاد دوستی های جدید. روز جهانی نمایشگاه ها می خواهد حاصل این فرایند ها را جشن بگیرد و اطلاع رسانی کند و به آگاهی همگان برساند. کشور ما نیز از پیشینه بسیار خوبی در صنعت نمایشگاهی برخوردار است تقریبا با نیم قرن سابقع فعالیت در دنیا یکی از پیشگامان و بهترین ها بوده ایم و هنوز پتانسیل رشد بسیار داریم ولی برنامه ای برای رشد متاسفانه نداریم. روز جهانی نمایشگاه ها می تواند بهانه باشد برای نگاه جدید تر به صنعت نمایشگاهی و یک وفاق و اتحاد ملی که به سمت وفاق و اتحاد جهانی و همسویی با صدای صنعت نمایشگاهی در جهان باشد.

    رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی نمایشگاه ها در خصوص مراسم امسال گفت: تا کنون مراسم روز جهانی نمایشگاه ها بیشتردرون خانواده صنعت نمایشگاهی برگزار و جشن گرفته شده است.  امسال دیدگاه دوستان در انجمن های سه گانه بر این مبنا بود که مراسم گرامیداشت و پیام این روز را به بیرون از خانواده صنعت نمایشگاهی نیز منتقل کنیم و گسترش دهیم و به همین دلیل برای حضور در  مراسم امسال از فعالین سایر بخش های تجاری و اقتصادی کشور نیز دعوت به عمل آمده است.
    وی افزود: ما در مسیر این گسترش به کمک اصحاب رسانه  نیاز خواهیم داشت تا در کنار ما باشند. از همین رو نشست خبری  در روز شنبه 4 خرداد ماه 1398 با حضور اصحاب رسانه برنامه ریزی شده است تا در آن نشست از افکار و ایده های اصحاب رسانه نیز برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم استفاده کنیم و جزئیات برنامه های مراسم روز جهانی نمایشگاه ها  نیز در روز نشست با همکاری و همفکری رسانه ها اعلام خواهد شد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت