مراسم روز جهانی نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد

عصر نمایشگاه- مراسم روز جهانی نمایشگاه ها با حضور فعالین این صنعت و مدعوینی از صنایع دیگر در جایگاه اصلی مراسم نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

مراسم روز جهانی نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه در ابتدای این مراسم شاهرخ مدرس از اساتید پیشکسوت صنعت نمایشگاهی به ایراد سخنرانی پرداخت و از اهمیت این روز برای حاضران  سخن گفت. در ادامه مراسم بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در سخنانی ضمن تبریک روز جهانی صنعت نمایشگاهی اظهار امیدواری کرد که این صنعت علی رغم تحریم های اقتصادی ظالمانه ای که به میهن عزیز ما تحمیل شده است همچنان بتواند در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور نقش آفرین باشد.

    وی با بیان اینکه انتخاب یک روز خاص برای گرامیداشت صنعت نمایشگاهی در همه کشورها به چندین جهت صورت گرفته است،افزود: در وهله نخست این روز برای تجلیل و قدردانی از فعالان صنعت نمایشگاهی به سبب خدمات ارزنده ای است که به منظور توسعه اقتصادی کشور ایجاد فرصتهای شغلی جدید، جذب سرمایه گذاری­های خارجی و کمک به انتقال فناوریهای پیشرفته به کشور صورت می گیرد.

    وی در ادامه گفت: یکی از موارد مهمی که ما باید دست به‌دست هم دهیم مربوط به تدوین لایحه و قانون شناخته شدن حوزه نمایشگاه به عنوان یک صنعت است که این همت تمامی عزیزان را می‌طلبد. در صورتی که انجمن‌های این حوزه و برگزارکنندگان حضور نداشته باشند ما نیز وجود خارجی نخواهیم داشت و همگی باید اتحاد داشته باشیم. در خصوص مناطق سیل‌زده همگی با همکاری یکدیگر سایت‌های نمایشگاهی را در اختیار هموطنان قرار دادیم. از طرفی سعی کردیم کمک‌های انسان‌دوستانه را جمع کردیم و 4 کامیون به مناطق سیل‌زده ارسال شد. اخیرا ما یک چادر نمایشگاهی 2700 متری را به استان خوزستان اهدا کردیم تا در اختیار سیل‌زدگان قرار بگیرد. تمامی این موارد نوعی همدلی بود و انتظار این است که همکاری در کارهای صنفی و اقتصادی بزرگ کشور داشته باشیم.

    حسین زاده در خصوص اکسپو 2020 و کارهای پیش رو در حوزه نمایشگاه اظهار کرد: یکی از کارهای عظیم که سال آینده در پیش رو داریم اکسپو 2020 دوهه است. در بهترین مکان فضایی بالغ بر 2014 متر در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. مذاکرات خوبی را انجام دادیم و مسابقه طراحی بدون حاشیه‌ای در این زمینه برگزار کردیم. روز گذشته 10 شرکت که ماکت‌هایی در این زمینه ساخته بودند در حضور اساتید برجسته دانشکده هنرهای زیبای تهران، دانشکده هنر اسلامی تبریز و اصفهان طرح خود را به نمایش گذاشتند و در نهایت سه طرح برتر انتخاب شد.امیدوارم با حضور تمامی عزیزان و استان‌ها بتوانیم به صورت چشمگیر در اکسپو 2020 فعالیت داشته باشیم و تمدن و فرهنگ ایرانی را به تمامی دنیا نشان دهیم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت