به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی محقق شد:

استقبال از هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا میلان

عصر نمایشگاه:حضور هنرمندان صنایع دستی کشور و عرضه هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا ۲۰۱۵ میلان با استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

استقبال از هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا میلان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا، در غرفه ایران که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر شده، فرش و سوغات و هنرهای دستی و سنتی ایرانی در دو بخش متفاوت به معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.

    در این غرفه 8 شرکت تولید کننده صنایع دستی در رشته‌های متنوعی همچون چاپ قلمکار، سفالینه‌های تزئینی، مینیاتور، گلیم و پارچه‌های سنتی، محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

    علاوه بر این، در غرفه اختصاصی ایران که 300 متر مربع مساحت دارد، کارگاه‌های صنایع دستی با حضور 6 هنرمند ایرانی در حال برپایی بوده و نبوغ و هنر ایرانی را برای مخاطبان ایتالیایی و دیگر کشورها به نمایش گذاشته‌‌اند.
    نکته قابل توجه این است که ازدحام جمعیت و استقبال از این نمایشگاه به ویژه استقبال از هنرهای سنتی و صنایع دستی در غرفه ایران به حدی رسیده که امکان تردد سهل و آسان در نمایشگاه وجود ندارد.

    دیگو سالا، مدیر اجرایی نمایشگاه آرتی جی آنای میلان، ضمن بازدید از غرفه ایران با عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در محل پاویون ایران در سالن ١٤ دیدار کرد.

    در این دیدار، دیگو سالا، ضمن ابراز خرسندی از حضور ایران در این نمایشگاه از شرکت حرفه‌ای و با نظم نمایندگان ایران در این دوره از نمایشگاه و انجام به موقع تعهدات مالی و اجرائی، پاسخگویی مناسب و به موقع و همچنین ثبت نام هنرمندان ایرانی در کاتالوگ آنلاین نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

    اسلامی نیز ضمن قدردانی از حضور مدیر اجرایی نمایشگاه آر تی جی آنا، در غرفه ایران و همکاری‌های لازم از سوی مسؤلان اجرائی نمایشگاه در زمینه اختصاص فضای مناسب برای عرضه و نمایش هنرهای دستی و تولیدات هنرمندان ایرانی به تشریح برنامه‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در حوزه صنایع دستی پرداخت.

    وی از راه‌اندازی فروشگاه دائمی عرضه صنایع دستی ایران در شهر میلان ایتالیا، حضور در نمایشگاه صنایع دستی مونیخ ٢۰١٦، ایجاد فروشگاه و نمایشگاه‌های صنایع دستی در کاروانسراهای تاریخی ایران و همچنین برنامه‌ریزی برای شرکت در رویدادهای جهانی صنایع دستی از جمله نمایشگاه صنایع دستی میلان 2016، به عنوان مهمترین اهداف و برنامه‌های کانون در زمینه صنایع دستی یاد کرد.

    همزمان با ششمین روز برپایی بیستمین دوره نمایشگاه آرتی جی آنا ی میلان ایتالیا، نیز، رییس این نمایشگاه به همراه جمعی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های ایتالیایی از غرفه ایران بازدید کرد.

    در این بازدید، مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نمایشگاه حضور دارد، ضمن خوشامد گویی به بازدید کنندگان و اصحاب رسانه، از حضور ایشان در غرفه جمهوری اسلامی ایران، قدردانی کرد و ضمن معرفی هنرمندان و شرکت‌های صنایع دستی ایرانی توضیحات کاملی را در خصوص هنرهای سنتی ایران ارائه کرد.

    در ادامه، رییس نمایشگاه با ابراز رضایت از سطح کمی و کیفی حضور ایران در این دوره از آر تی جی آنا، برای همکاری بیشتر در سال‌های بعد اعلام آمادگی کرد، سپس با تحسین هنر ایرانی به گپ و گفت با هنرمندان حاضر در غرفه پرداخت و هنرمندان ایرانی نیز هدایای نفیسی از تولیدات دستی خود را به وی اهداء کردند.
    در نمایشگاه امسال بیش از 3 هزار شرکت کننده از 110 کشور جهان به معرفی و فروش و نمایش 150 هزار نوع محصولات صنایع دستی می‌پردازند.
    نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنای میلان که هر ساله به مدت 9 روز در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی میلان برگزار می‌شود، نخستین بار در سال 1996 میلادی به منظور ارتقاء و تبلیغات محصولات صنایع دستی شروع به کار کرد و یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در طول 20 سال گذشته بوده است.
    این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای تجاری - فرهنگی در اروپا و دنیاست که همه ساله بسیاری از علاقمندان به صنایع دستی و فرهنگی و تولیدات هنرهای سنتی دنیا را به خود جلب کرده و با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبین روبرو می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت