با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ؛

افتتاح نمایشگاه تخصصی اسناد گیلان در رودبار

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تخصصی اسناد گیلان با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مشتمل بر بیش از ۴۰۰ فقره سند شخصی و دولتی قدیمی تجار ، در شهر رودبار گشایش یافت .

افتتاح نمایشگاه تخصصی اسناد گیلان در رودبار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در این نمایشگاه ارزشمندترین اسناد تاریخ گیلان با همت مجموعه دار گیلانی به معرض نمایش قرار داده شده است.

    رضا علیزاده افزود: این نمایشگاه در ساختمان موزه رودبار افتتاح شده و از سوی اداره کل موزه ها در جهت تبدیل این نمایشگاه به موزه با توجه به تهیه طرح محتوایی موزه تمدن، دردست پیگیری است.

    علیزاده با اشاره به دو برنامه اصلی سازمان میراث فرهنگی در راستای افزایش تعداد موزه ها افزود: براساس برنامه های سازمان میراث فرهنگی در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه میراث فرهنگی، طرح هرخانواده ایرانی یک موزه، در دستور کار این سازمان برای سال جاری قرار گرفته است.
    وی تصریح کرد: ایجاد موزه های مشارکتی در حوزه های زیست محیطی، آموزش و پرورش و مردم شناسی با مشارکت سایر دستگاهها از دیگر اولویتهای اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

    علیزاده مشارکت بخش خصوصی در مرمت و احیاء ابنیه های تاریخی را از الزامات میراث فرهنگی برشمرد و یادآور شد: با احیای کاروانسرای لات در نوروز امسال ، بخشهای دیگر تاریخی گیلان نیز با حمایت صندوق حفظ و احیاء سازمان میراث فرهنگی مرمت می شود .

    نمایشگاه تخصصی اسناد تجاری و دولتی گیلان با تلاش مجموعه دار تمبر ، سکه ، اسکناس و اسناد تجاری و اقتصادی گیلان و با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری افتتاح و به معرض دید عموم گذاشته شد.

    مهران اشراقی در این نمایشگاه بیش از 400 برگ سند مربوط به ازدواج ، شناسنامه ها ، برگه های تلگراف و دست خط ها و پاکت نامه های تجار گیلان و سربرگ های آنها را به نمایش گذاشته است.

    وی که سابقه برگزاری بیش از 65 فعالیت نمایشگاهی در سطح کشور را دارد در کنار این نمایشگاه علاوه بر اسناد، بالغ بر 1200 سکه دوره های قاجاریه، پهلوی اول و دوم به ترتیب سال ضرب آنان را نیزبه معرض دید عموم قرار داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت