برگزاری نمایشگاه صنعتی ، بازرگانی ایران در شهر عشق آباد

عصر نمایشگاه:دوازدهمین نمایشگاه بزرگ صنعتی ، بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد صادرات کالا وخدمات در عشق آباد مرکز ترکمنستان برگزار خواهد شد .

برگزاری نمایشگاه صنعتی ، بازرگانی ایران در شهر عشق آباد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تجارت نیوز، امیرحسین مرتجی مجری برگزاری این نمایشگاه ، در جمع خبرنگاران اظهار داشت : این نمایشگاه در تاریخ 4 تا 6 اسفندماه سال جاری با حضور فعال شرکتهای برتر داخلی در مساحتی بالغ بر2000 متر مربع برپا میشود .
    این نمایشگاه با حمایت های بی دریغ دولت ترکمنستان ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و مساعدت های همه جانبه سازمان توسعه تجارت ایران و با هماهنگی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان و با همکاری اتاق بازرگانی ترکمنستان برگزار می گردد .
    مرتجی افرود: طی دو سال گذشته سران کشورهای ایران و ترکمنستان جلسات متعددی را با یکدیگر برگزار کرده اند و در کنار برنامه‌ریزی برای افزایش همکاری های اقتصادی تاکید خاصی بر گسترش همکاری ها داشتند که می تواند برای آینده هر دو کشور اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. به گفته وی این رویکرد مثبت در حاشیه اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز خود را نشان داده و به امضای چند تفاهم نامه اقتصادی مشترک انجامیده است.                                                  
    وی افزود : در سال 2014 کشور ترکمنستان اولین بازار صادراتی کالاهای ایران در منطقه کشورهای مشترک المنافع بوده است .
    چندی پیش احمد قربانف سفیر جمهوری ترکمنستان در تهران خاطرنشان کرد:در دیدار بین روسای جمهوری ایران و ترکمنستان در تهران چشم انداز 60 میلیارد دلاری روابط تجاری بین دو کشور ترسیم شد ، به عبارت دیگر ما هر سال باید شش میلیارد دلار مبادله تجاری داشته باشیم. قربانف اضافه کرد:این در حالی است که در حال حاضر این رقم بین 3،5 تا چهار میلیارد دلار است و کارشناسان دو کشور در حال برنامه ریزی برای رساندن این میزان به چشم انداز ترسیم شده هستند.
    شایان ذکر است برگزاری نمایشگاه از ابزارهای بسیار مهم در معرفی کالا و خدمات و در نهایت افزایش حجم مبادلات تجاری بین کشور هاست. در سالهای اخیر ساخت و ساز پروژه های بزرگ مسکونی، تجاری و راهسازی در جمهوری ترکمنستان رونق زیادی گرفته و صادرکنندگان ایرانی تلاش دارند تا بخشی از محصولات تولیدی خود را به این کشور صادرنمایند.  با توجه به همجواری دو کشور به ویژه هم مرزی استان گلستان ، شرکتهای گلستانی  می توانند با عرضه کالا ها و خدمات خود، به سهولت به بازار این کشور دسترسی پیدا کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت