نمایشگاه ساختمان با مدل "نوآوری باز" برگزار می شود

عصر نمایشگاه- نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در آستانه افتتاح این نمایشگاه با حضور جم عزتی راد معاون امور نمایشگاهی، حمیدرضا آملی مدیر امور نمایشگاههای داخلی نمایشگاه بین المللی تهران و علی مطیع جهانی معاونت پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون در جمع خبرنگاران برگزار شد.

نمایشگاه ساختمان با مدل "نوآوری باز" برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه حمیدرضا آملی  مدیر امور نمایشگاههای داخلی نمایشگاه بین المللی تهران در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به حاضران درباره اهمیت نمایشگاه ساختمان گفت: صنعت ساختمان گردش مالی بسیار بالایی در کشور ما دارد و در نمایشگاه های خارجی نیز اولویت با صنعت ساختمان است چرا که خوشبختانه تولید در این صنعت به اندازه ای است که سهم عمده ای را در صادرات کشور دارد. 
    مدیر نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی تهران ادامه داد: در نمایشگاه نوزدهم صنعت ساختمان مساحتی بالغ بر 80 هزار متر مربع تحت پوشش قرار گرفته است که 50 هزار متر ان مفید است و 950 شرکت در این دوره حضور خواهند داشت که حضور شرکت های داخلی نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

    آملی از تغییر رویکرد در برگزاری نمایشگاه ها خبر داد و گفت: ما با ابتکار معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی تهران تلاش می کنیم نمایشگاه و فرآیند برگزاری را تغییر دهیم و به غنی تر شدنو با کیفیت تر شدن نمایشگاه ها بپردازیم.

    در ادامه عزتی معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی تهران در سخنانی اظهار داشت:  برای نخستین بار شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران یک نمایشگاه را با مدل نوآوری باز برگزار می کند و این رویکرد در نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان به عنوان پایلوت به کار گرفته می شود.

    معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی تهران افزود:استقرار دانشگاه های معتبر که دارای محصولات و اختراعات نوآورانه در صنعت ساختمان هستند را از جمله مولفه های برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان است و دانشگاه های صنعتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    عزتی یادآور شد: دعوت از افراد برجسته علمی از دانشگاه های معتبر ملی و بین المللی نظیر پروفسور گلابچی و دکتر جرج بایر از دانشگاه رابنزبرگ آلمان در راستای برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی با هدف انتقال دانش به روز و معرفی روندهای جدید و آتی صنعت ساختمان از دیگر برنامه های برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.

    معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی ایران همچنین اعلام کرد: 10 هیات تجاری ازکشورهای مختلف به تعداد 100 نفر به صورت نظام مند از طریق فراهم کردن تالارهای گفنگو، بازدید میدانی از شهرک صنعتی و برنامه رجیستری برای مشارکت کنندگان جهت شرکت در جلسات B 2 B با هدف توسعه صادرات غیر نفتی مستقر می شوند.

    عزتی همچنین به نیازمندی های فناورانه بر اساس شاخص های علمی و تجاری سازی در این نمایشگاه نیز اشاره کرد و افزود: این طرح از تعداد 960 مشارکت کننده با هدف وصل کردن این نیازمندی ها به فناوران داخلی و فراهم کردن شرایط ساخت تولید داخل انجام می شود.

    استقرار شرکت های دانش بنیان و استارت آپ، فناوران و سازندگان یکی دیگر از برنامه هایی بود که معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران عنوان کرد و در این باره توضیح داد: انجمن ها و تشکل های صنایع کوچک، ستاد فناوری نانو، سرمایه گذاران نظیر صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان استاندارد و سازمان ثبت مالکیت های معنوی با هدف ایجاد تعامل و سینرژی بین این عوامل نیز در این رابطه در نمایشگاه صنعت ساختمان مستقر می شوند.
    وی همچنین از دعوت از اعضای اتاق های مشترک ایران و عراق، ایران و سوریه، ایران و افغانستان و کردستان عراق برای بازدید از این نمایشگاه خبر داد و گفت: این دعوت ها در راستای معرفی محصولات صادرات محور و مشارکت در تکمیل پروژه های کشورهای هدف با روش سرمایه گذاری مورد توافق صورت گرفته است.

    علی مطیع جهانی معاونت پشتیبانی برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون و دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان نیز در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان بر مبنای شعار امسال رونق تولید برگزار می‌شود چرا که تلاش شده تولیدات داخلی در این نمایشگاه بیشتر شود به طوری که از سال گذشته از 760 شرکت به 960 رسیده است.

    به گفته وی در این نمایشگاه شرکت هایی به نمایندگی از 9 کشور خارجی شامل ترکیه. کره جنوبی، انگلیس. اردن. ایتالیا. چین. اسپانیا. امارات و آمریکا حضور دارند.

    مطیع جهانی از برگزاری دوره برگزاری تامین مالی بنگاه اقتصادی. تبادلات بانکی با عراق. روش‌ها و حمل کالا به سوریه و احیای بافت فرسوده در این نمایشگاه خبرداد.

    وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار، درباره نقش حضور اتاق تعاون برای خروج بازار مسکن از رکود گفت: اتاق تعاون به عنوان پارلمان غیر دولتی از تمام ظرفیت برای خروج از رکود مسکن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.


    مطیع جهانی در ادامه این نشست گفت: این نمایشگاه که به عنوان فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردها، اختراعات و صنایع بومی سازی شده توسط تولید کنندگان داخلی است، در شرایط عدم تعادل بازارها میتواند زمینه ساز سرمایه گذاریهای جذاب در حوزه مسکن تلقی شود.

    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد ابراز داشت: در شرایط اقتصادی امروز و با توجه به نیاز متقاضیان در حوزه مسکن و نگرانی برای سرمایه گذاری مخصوصاً برای کسانی که توان مالی ضعیفتری دارند، این نمایشگاه که با حضور حداکثری صاحبان صنایع ساختمان برگزار می‌شود تاثیر شایانی در جهت برون رفت مسکن از رکود اقتصادی چند ساله در ایران خواهد داشت.

    وی افزود: با وجود تحریمهای ظالمانه بر علیه کشور عزیزمان ایران، نمایشگاه نوزدهم با محوریتهای متفاوتی آغاز به کار خواهد کرد. به گفته دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، حضور دانشگاهها از جمله دانشگاه علم و صنعت، صنعتی شریف، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفهای با رویکرد رونمایی از اختراعات دانشگاهی با محوریتهای پلتفرم، شارت، محصولات بتنی، مقاوم سازی خشت با تکنولوژی لیزر، خانه اسکان موقت تاشو و سبک پلی کربنات، چادرهای پوششی، سیمان ضد موج و شیشه پوش، بتن متخلخل، کف پوش اپوکسی سیار و جداساز لرزهای در سالن اختصاصی به نیازهای علمی و سرمایه گذاریهای تولیدی در حوزه ساختمان می تواند پاسخگو و حائز اهمیت باشد.

    مطیع جهانی ادامه داد: همچنین شرکتهای دانش بنیان، استارت آپها و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پارکهای علمی و فناوری در این نمایشگاه میتواند در شرایط اقتصادی جدیتر از گذشته در جهت رفع نیازهای اولیه و تجاری سازی نوآوریها و اختراعات در حوزه صنعت ساختمان گام برداشته و در بسیاری از حوزه ها وفناوریهای مهم نیز صادرکننده خواهند بود و از شرایط تحریم به عنوان یک فرصت بزرگ برای جهش فناوری کشور استفاده خواهد شد.

    معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با تاکید بر ظرفیت های بالقوه در بزرگترین رویداد ملی کشور در حوزه صنعت، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای بالقوه در این رویداد مهم اقتصادی و به منظور استفاده بهینه از فرصتهای بوجود آمده در شرایط کنونی و پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان بدون واسطه گری، نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان فرصتی در جهت ارتباط مستقیم مخاطبان و تولید کنندگان صنایع جهت عقد قراردادهای همکاری است.

    مطیع جهانی در پاسخ به سوالی درباره خدمات اقامتی به میهمانان خارجی شرکت کنندگان نمایشگاه گفت: به صورت عمومی این خدمات اعلام و امکان ثبت نام برای استفاده از این خدمات در سایت اتاق تعاون ایجاد شد که مورد استقبال بسیار  خوبی قرار گرفت و بسیاری از شرکت ها از این خدمات ما استفاده خواهند کرد.

    نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان  از تاریخ 6 تا 9 مرداد 1398 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت