رییس سندیکای صاحبان صنایع، داروهای انسانی ایران خبر داد

برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما با حضور کشورهای اروپایی

عصر نمایشگاه- رییس سندیکای صاحبان صنایع، داروهای انسانی ایران از برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)، از ۲۴ تا ۲۶ شهریور ماه در کشور خبر داد.

برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما با حضور کشورهای اروپایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، دکتر عباس کبریایی‌زاده در نشست خبری دومین نمایشگاه ایران فارما که از 24 تا 26 شهریورماه برگزار می‌شود، گفت: حوزه دارو یکی از افتخارات ملی ما در سال‌های بعد از انقلاب است. چراکه ایران پیش از انقلاب یک واردکننده مطلق دارو بوده است و بیش از 75 درصد نیاز دارویی ما از خارج از کشور تامین می‌شد. این در حالی است که با برنامه‌ریزی‌هایی که از سال‌ 60 جهت تعیین نظام نوین دارویی ایران صورت گرفت، به نقطه‌ای رسیدیم که اکنون بیش از 96 درصد نیاز دارویی خود را در داخل کشور تامین می‌کنیم.

    صنعت دارویی ایران به فراتر از مرزها فکر کند

    وی افزود: با این شرایط اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که دانش تولید همه اشکال دارویی دنیا، در ایران نیز موجود است و زنجیره دارویی در ایران نسبتا تکمیل شده است. به طوری که بیش از 50 درصد مواد اولیه داروهایمان در کشور تولید می‌شود و در صنعت بیوتکنولوژی نیز ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است. بنابراین صنعت دارویی ما امروز باید به فراتر از مرزها فکر کند.

    رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با بیان اینکه ما در منطقه‌ای هستیم که در آن 400 میلیون نفر زندگی می‌کنند و فاقد صنعت داروسازی هستند، ادامه داد: بنابراین منطقه ما بازار خوبی برای حضور صنعت داروسازی ایران به شمار می‌آید. به همین دلیل سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران نمایشگاه‌های دارویی را برگزار می‌کنند تا شرکت‌های داخلی به فعالیت در خارج از مرزهای کشور تشویق شوند. البته صیانت از بازار داخلی همیشه در دستور کار ما قرار دارد.

    کبریایی‌زاده با بیان اینکه دومین نمایشگاه ایران فارما از 24 تا 26 شهریورماه برگزار می‌شود، گفت: تنها 30 درصد از ظرفیت این نمایشگاه به شرکت‌های خارجی اختصاص یافته و 70 درصد آن در اختیار شرکت‌های ایرانی است. همچنین شرکت‌های ایرانی که در حوزه تولید ماشین‌آلات دارویی فعالیت می‌کنند در این نمایشگاه حضور دارند و کارگاه‌های آموزشی نیز در حاشیه آن برگزار می‌شود. در این زمینه تلاش می‌کنیم، حضور دانشجویان در این کارگاه‌ها رایگان باشد. همچنین جلسه‌ای را درباره پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی برگزار خواهیم کرد.

    رییس سندیکای صاحبان صنایع، داروهای انسانی ایران با بیان اینکه امیدواریم این نمایشگاه منجر به توسعه صادرات و حضور ایران در بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود، از حضور کشورهای انگلیس، هلند، روسیه، ایتالیا، آلمان، فرانسه، کانادا و آرژانتین در این نمایشگاه خبر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت