دبیر ستاد اکسپو عنوان کرد:

رویکرد ویژه اقتصادی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

عصر نمایشگاه- دبیر ستاد اکسپو ۲۰۲۰ دوبی گفت: در این دوره از اکسپو تلاش خواهیم کرد رویکرد اقتصادی در پاویون ایران را پررنگ تر از دوره های قبل داشته باشیم.

رویکرد ویژه اقتصادی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰:۰۰

    بابک وفایی:

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، آریا مجیدی دبیر ستاد اکسپو 2020 دوبی گفت: از اولین دوره اکسپو در سال 1851 که ایران به دستور امیرکبیر در آن حضور داشت تا امروز همواره رویکرد اقتصادی در اکسپوهای مختلف مطرح بوده اند و در ادامه مسیر رویکردهای فرهنگی هم به اکسپوها اضافه شدند. 
    مجیدی ادامه داد: ما آمادگی برای حضور در اکسپو 2020 را در آبان ماه سال 97 به دوبی اعلام کردیم و خوشبختانه پاویون ایران در ورودی بخش اختصاص یافته به موضوع حرکت در کنار مکزیک و فرانسه و در جای خوبی انتخاب شد. در ادامه با برگزاری یک مسابقه با حضور داوران مطرح از جامعه معماران و با جهت گیری های متنوع از میان طرح های رسیده به ستاد اکسپو یک طرح به عنوان طرح منتخب جهت ساخت انتخاب شد. 

    مجیدی ادامه داد: این دوره اکسپو به دلیل اینکه برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می شود برای ما و کشورهای همسایه اهمیت بسیار ویژه ای دارد ضمن اینکه سیاست ما به نوعی حمایت از این اکسپو نیز هست و این را به طرف اماراتی نیز اعلام کرده ایم.  

    دبیر ستاد اکسپو افزود: جنبه اقتصادی این اکسپو برای ایران می تواند بسیار ویژه باشد. در این دوره تلاش خواهیم کرد رویکرد اقتصادی در پاویون ایران را پررنگ تر از دوره های قبل داشته باشیم. در این اکسپو نیز طبق قوانین اکسپو 20 درصد از فضای پاویون می تواند به فضای تجاری اختصاص یابد ولی با توجه به محدودیت این فضا ما یک سری فرصت های اقتصادی نیز پیش بینی کرده ایم که برروی سایت اکسپو قرار داده ایم و علاقه مندان می توانند در این سایت این فرصت ها را مشاهده نمایند. 

    مجیدی ادامه داد: ما درستاد ملی اکسپو کمیته های مختلف تخصصی از وزارت خانه ها و سازمان های مختلف را داریم که این کمیته های تخصصی وظیفه تهیه و تدوین محتوای پاویون در بخش های مختلف علمی، فناوری، فرهنگی و هنری را بر عهده دارند.

    وی افزود: خوشبختانه ما در میان کشورهای حاضر در اکسپو که بعضی هنوز در مرحله طراحی و حتی انتخاب زمین قرار دارند در شرایط به نسبت خوبی قرار داریم و بزودی با معرفی پیمانکار، ساخت پاویون ایران شروع خواهد شد. انشالله تا فروردین ماه 1399 به جمع بندی خوبی از پاویون ایران خواهیم رسید و امیدواریم حضور بخش خصوصی نیز در این دوره پررنگ تر از دوره های قبل باشد.

    مشروح این گفتگو را در شماره آتی مجله نمایشگاه خواهید خواند‌.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت