یکی از پیشکسوت های شیشه‌گری سنتی معتقد است

باز کردن راه صادرات صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه های سالانه صنایع دستی

عصر نمایشگاه- پیشکسوت شیشه‌گری سنتی معتقد است که نمایشگاه سالانه صنایع دستی به دلیل سراسری بودن می‌تواند با ایجاد ارتباط موثر میان تولید کننده‌های استان‌های مختلف با یکدیگر و ایجاد ارتباط مستقیم با صادرکنندگان تاثیر بسزایی در افزایش فروش و صادرات صنایع دستی داشته باشد.

باز کردن راه صادرات صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه های سالانه صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، مرتضی وفایی مدرس دانشگاه و تولید کننده آبگینه در رابطه با جایگاه نمایشگاه سالانه صنایع دستی و اهمیت آن گفت: با توجه به اینکه جامعه امروز به سمت صنعتی شدن پیش می رود، هنر شیشه گری و دیگر هنرها درحوزه صنایع دستی در صورت مورد توجه قرار نگرفتن هر روز مهجورتر می شوند.به همین منظور یکی از اقداماتی که می توان در این زمینه انجام داد آموزش هنر است، با آموزش می توانیم از فراموشی جلوگیری کرده و هنرهای اصیل ایرانی را در ذهن همگان زنده نگهداریم.

    وی افزود: در راستای تلاش برای زنده نگه داشتن هنرهای سنتی کشور برگزاری بازارچه های صنایع دستی در تمامی استان های کشور، برگزاری انواع نمایشگاه های داخلی، خارجی از جمله نمایشگاه سالانه صنایع دستی که هر ساله در خرداد ماه برگزار می شود، می توانند نقش تعیین کننده ای در معرفی انواع صنایع دستی ایرانی، روش های تولید و خاستگاه هنرها به مردم و بازدید کنندگان باشد.

    وی در ادامه در زمینه هنر شیشه گری و اهمیت آن نیز گفت: این هنر ایده های نو و جدیدی را با خود به همراه دارد. با پردازش ان می توانیم هر روز آثاری جدید را خلق کنیم به عنوان مثال در این رشته تکنیک جدیدی با نام " احیا " وجود دارد که آثاری جدید و منحصر به فرد را به تولید کننده می دهد.

    این تولید کننده صنایع دستی با اشاره بر لزوم توجه به حوزه صادرات صنایع دستی تاکید کرد: باید بتوان در راستای تولید صنایع دستی اقداماتی را صورت داد که در صادرات و فروش صنایع دستی نیز موثر باشد، با نگاهی خوب به این موضوع می توان از آثار تولیدی به عنوان یک کالای صادراتی خوب استفاده کرد، طراحی متنوع و جدید، رنگهای جذاب بکار برده شده در این محصولات همه می توانند در راستای نمایش عمومی آثار در توسعه صادرات صنایع دستی مفید باشند.

    وی افزود: هدف ما به عنوان یک هنرمند زنده نگه داشتن هنری است که قدمت چندین هزارساله دارد، با ایجاد تنوع در تولیدات و حضور در نمایشگاه های مختلف برای به نمایش درآوردن آثار از جمله نمایشگاه سالانه صنایع دستی که به خاطر ملی و سراسری بودن می تواند با ایجاد ارتباط میان تولید کننده های استان های مختلف با یکدیگر و نیز ایجاد ارتباط مستقیم با صادر کنندگان تاثیر بسزایی در افزایش فروش و صادرات صنایع دستی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت