با حضور سفیر دانمارک ؛

افتتاح نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و صنعت گردشگری با نام "فرهنگ شهر" در ایران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و صنعت گردشگری با نام "فرهنگ شهر" با حضور سفیر دانمارک در ایران افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و صنعت گردشگری با نام "فرهنگ شهر" در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، امروز در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگ شهر با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه اقتصادی و فرهنگی صنایع دستی کشور گفت: صنایع دستی باتوجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های آن می‌تواند بعنوان یک پیام‌رسان جدی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کشورمان در سطح جهانی نقش ایفاء کند.

    وی ادامه داد: چیزی که می‌تواند به داد کشور برسد و این تمدن بزرگ را صیانت و حمایت کند صنایع دستی است که ریشه در فرهنگ و تمدن این ملت دارد.

    رمضانی اظهار کرد: ارزش بالقوه صنایع دستی ایران به گونه‌ای است که اگر این صنایع ساماندهی و تقویت شوند و سرمایه‌گذاری لازم در مورد تولید آنها صورت گیرد با صادر کردن آنها به کشورهای دیگر می‌توان از صادرات نفت بی‌نیاز شد.

    رمضانی در ادامه برخی از جاذبه‌های مهم استان را عنوان و از سفیر دانمارک درخواست کرد زمینه بازدید گردشگران دانمارکی از جاذبه‌های استان فراهم شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی خراسان جنوبی برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را اقدام مهمی در راستای معرفی و شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صنایع دستی دانست که در آینده می‌تواند موجب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و ارتقاء صنایع دستی در بین مردم منطقه باشد.

    محمدحسین رزقی مدیر مجتمع آموزشی خوارزمی و مسئول برپایی نمایشگاه نیز با اشاره به اهمیت صنایع‌ دستی گفت: امروزه تولید صنایع دستی که مزین به نقش آثار تاریخی، باستانی و یادمان‌های ویژه هر کشور است در دستور کار صنعتگران جهان قرار دارد و تلاش می ‌ود که حتی بخشی از این گونه آثار که از سنگ، چوب، فلز و یا بر روی سرامیک و پارچه پدید می‌آید با قیمت‌های ارزان در اختیار توریست‌ها قرار گیرد.

    وی افزود: تمامی ممالک جهان، اعتقاد به تأثیر متقابل صنایع دستی و صنعت گردشگری دارند، چرا که در عمل و تجربه در یافته‌اند که هنرهای صناعی یکی از عوامل بسیار مؤثر در جلب و جذب گردشگر در تمامی گرایش‌های ملی، منطقه‌ای و داخلی است و به این نتیجه نیز رسیده‌اند که صنعت گردشگری می‌تواند به رشد، توسعه و گسترش صنایع دستی و بهبود کیفیت آن کمک کند.

    رزقی ادامه داد: در این نمایشگاه پوشاک سنتی، محصول چرمی، نقاشی روی سفال، قلمزنی روی مس، معرق مس، محصولات چوبی، رودوزی‌های الحاقی، سوخت نگار، نقاشی روی شیشه، فرش، منسوجات سنتی استان و میراث فرهنگی مربوط به آداب و سنن استان عرضه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت