نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی تا ۱۰خرداد در مصلی تهران؛

سفر به سرتاسر ایران با بازدید از یک نمایشگاه

۵ اثر فاخر صنایع‌ دستی کدامند؟

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشور گفت: اگر خانواده‌ها می‌خواهند در یک نمایشگاه؛ ایران را به فرزندان خود نشان دهند از نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی که تا ۱۰ خرداد در مصلی تهران دایر است بازدید کنند و با هویت فرهنگی و هنری ایرانی از نزدیک آشنا شوند.

سفر به سرتاسر ایران با بازدید از یک نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم، بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی کشور اظهار داشت: در نمایشگاه سال جاری 600 غرفه از تمام استان‌های کشور حضور دارند و این نمایشگاه به نوع خود بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی کشور در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

    وی ادامه داد: نمایشگاه امسال بیش از سایر نمایشگاه‌ها تجاری‌سازی شده است و عمدتاً غرفه‌ها با مشارکت هنرمندان گرفته شده است.

    نامورمطلق افزود: باید بگویم که برندهای ایرانی صنایع دستی کم‌کم در حال متولد شدن هستند و در این نمایشگاه بروز و ظهور آنها را به وضوح می‌توان دید.

    وی در خصوص بخش بین‌الملل این نمایشگاه گفت: در سال جاری از بخش بین‌الملل در بخش فروش استقبال نشد چرا که در سال‌های گذشته غرفه‌ها و ایاب و ذهاب آنها رایگان بود اما امسال اینگونه در نظر گرفته نشد. ما تلاش کردیم امسال نمایشگاه را به صورت حرفه‌ای و تخصصی برگزار کنیم و هرگونه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی را جدا کردیم. می‌توان گفت این نمایشگاه کاملاً تجاری است و برای اینکه بسیاری از استان‌های محروم حذف نشوند غرفه‌هایی را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دادیم.

    معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی افزود: 10 استان محروم شناسایی شدند که به هر کدام از این استان‌ها 5 غرفه به صورت رایگان اختصاص داده شد.

    نامورمطلق ادامه داد: در بخش بین‌الملل غرفه‌هایی که داریم عمدتاً از سوی صنعتگران افغانستانی است و بیشتر تلاش ما این بود که خودمان به عنوان یک قطب صنعتگری در جهان معرفی کرده و بیشتر مهمانانی که به این نمایشگاه دعوت می‌شوند تاجر باشند تا ارتباط میان تولیدکننده و صادرکنندگان برقرار شود.

    وی افزود: این نمایشگاه در حقیقت نمایش زیبایی‌شناسی کشور است و حتی می‌تواند یک نمایشگاه مردم‌شناسی از سراسر کشور باشد چرا که در این نمایشگاه مردمی از سراسر کشور با آیین خواست خود صنایع و پوشاک مختص خودشان حاضر شدند و اگر خانواده‌ها می‌خواهند در یک نمایشگاه ایران را به فرزندان خود نشان دهند می‌توانند از غرفه‌ها و چادرهای دایر شده در این نمایشگاه بازدید کنند و با هویت فرهنگی و هنری ما از نزدیک آشنا شوند.

    معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: نماینده تجاری هیأت هلند نیز در این نمایشگاه حضور یافته است تا زمینه واردات صنایع دستی کشورمان به اتحادیه اروپا فراهم شود.

    بیست و ششمین نمایشگاه ملی و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی با شعار« صنایع دستی تبلورعینی اقتصاد مقاومتی» و با حضور مسعود سلطانی فر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی کشور، مجید رضا حریری - رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی، اسدالله عسگراولادی -رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، رجبعلی خسروآبادی - مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، سمیع‌الله حسینی مکارم - معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی  و مرتضی رحمانی‌موحد  معاون گردشگری افتتاح شد.

    پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی کشور تا دهم خرداد در محل مصلی امام خمینی (ره) دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 الی 20 برای بازدید به نمایشگاه مراجعه کنند.

    رونمایی از 5 اثر فاخر صنایع دستی

    به گزارش chtn - پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در محل مصلی امام خمینی (ره)‌ با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد. در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه مسعود سلطانی‌فر از 5 اثر فاخر صنایع دستی کشور رونمایی کرد.

    ورق نقره‌ای مقاوم در برابر اکسید شدن، یک اثر قلم‌زنی از استاد الیاسی، مشبک فلزی به عنوان امام رضا (ع)، دستگاه نساجی هشت‌وردی، اثر سوخت چرم هنر استاد خوشنویس‌زاده، لباس سوزن‌دوزی بلوچ و مجسمه اسب طلاکوب اثراتی بودند که توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی شدند.

    بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشور تا دهم خرداد در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت