معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد خبر داد

حضور پررنگ هنرمندان یزدی در بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد گفت :بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی ملی و پنجمین نمایشگاه بین المللی با پانصد و چهل غرفه از سی و یک استان در شبستان مصلای امام خمینی تهران فعالیت خود را آغاز نموده است .

حضور پررنگ هنرمندان یزدی در بیست و ششمین نمایشگاه صنایع دستی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از قدس آنلاین ، محمدرضا دهقان مهرجردی در خصوص جزئیات برگزاری این نمایشگاه و حضور پررنگ هنرمندان یزدی اظهارداشت : این نمایشگاه از پنجم خرداد ماه برپا گردیده و تا پایان روز دهم خرداد همه روزه از ساعت ده صبح تا بیست عصر برپاست.

    وی افزود: این نمایشگاه بیست و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و پنجمین نمایشگاه بین المللی می باشد که با حضور هنرمندان رشته های مختلف هنری از سی و یک استان برپا گردیده است و سهم استان یزد از این نمایشگاه اختصاص هجده غرفه به صنایع دستی شاخص استان می باشد

    دهقان تصریح کرد :  در مجموع تعداد بیست و چهار هنرمند یزدی در رشته های مختلف صنایع دستی این استان از قبیل: زیلو بافی، نمدمالی، سبد بافی، حصیربافی، سفال گری، سرامیک مشبک و مصرفی، کاشی هفت رنگ، رودوزی های الحاقی، حکاکی روی مس، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مصنوعات چرمی و ... شرکت نموده اند.

    این مقام مسئول گفت : از دیگر هنرمندان یزدی که در این نمایشگاه حضور فعال داشتند، هنرمندان رشته نساجی سنتی بود که در این رشته نیز آثار ارزشمند این هنرمندان شامل: دارایی بافی و کار بافی و دست بافته هایی  از این گروه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

    گفتنی است: در این نمایشگاه نمونه دستگاه نساجی سنتی که توسط هنرمند یزدی و به سفارش واحد حمایت از تولید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ساخته شده بود رونمایی گردید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت