رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مطرح کرد

به جای برگزاری نمایشگاه، روی کالاها تخفیف بدهند

عصر نمایشگاه- رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی در آستانه ماه رمضان، تعادل بازار را برهم می‌زند و به دلیل آنکه برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث ایجاد رانت‌ برای برخی می‌شود، عملا به نفع مصرف‌کننده نخواهد بود .

به جای برگزاری نمایشگاه، روی کالاها تخفیف بدهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، خسرو فروغان گران‌سایه گفت:‌ در آستانه مراسم سنتی از جمله ماه رمضان معمولا افزایش قیمت در بازار وجود دارد اما امسال هم به دلیل ادامه رکود در بازار به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها چندان افزایشی داشته باشد.

    وی افزود: در این شرایط اگر بازار مناسبی فراهم شود فروشندگان کالاهای خود را به راحتی عرضه می‌کنند و مشکلی بابت گران فروشی به وجود نخواهد آمد، چرا که اساسا امکان بالا بردن قیمت‌ها را به دلیل رکود ندارند.

    رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد:‌ باید اجازه داده شود بازار روال عادی خود را طی کند. همچنین بخشنامه‌هایی از سوی مسئولان ابلاغ نشود که جنبه اجرایی شدن نداشته باشد. ‌

    فروغان گران سایه با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و مناسبتی گفت: نباید اجازه برگزاری نمایشگاه‌های فصلی داده شود، چرا که چنین نمایشگاه‌هایی باعث ایجاد رانت می‌شود و زمینه را برای دلالی فراهم می‌کند. مطمئنا بدون این نمایشگاه‌ها واحد‌های صنفی،‌ تولیدی و فروشگاه‌ها می‌توانند کار خود را انجام دهند.

    وی افزود: در این نمایشگاه‌ها به ظاهر کالاهای ارزا‌ن‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما در واقع چنین نیست و محصولات این نمایشگاه‌ها هم از جنبه کیفی و هم به لحاظ کمی پایین است. به جای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بهتر است فروشگاه‌ها فروش فوق‌العاده داشته باشند و کالاهایشان را با تخفیف ویژه عرضه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت