در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی برگزار گردید

گسترش تعاملات دو کشور باستانی ایران و یونان درعرصه نمایشگاهی

عصر نمایشگاه-هیات تجاری یونانی با دکتر اسفهبدی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران دیدار و در مورد مسائل مختلف تجاری ، فرهنگی و نمایشگاهی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گسترش تعاملات دو کشور باستانی ایران و یونان درعرصه نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران ،در امتداد سفرهای گوناگون و متعدد هیاتهای تجاری به جمهوری اسلامی ایران  و ابراز علاقه آنان به بسط و توسعه روابط با کشورمان در راستای  گشایشهای صورت گرفته در دوران پسابرجام ، هیات تجاری یونان نیز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران حاضر و با دکتر اسفهبدی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل محترم شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران دیدار و گفتگو نمودند.

    بنابر این گزارش ،در این نشت صمیمانه که با حضور آقایان " دوکاس " رایزن اقتصادی – بازرگانی سفارت یونان در تهران ، " زیکاس " رئیس پارک فناوری هل اکسپو در شهر تسالونیکی و همچنین " داتیس " مدیر عامل سازمان توسعه تجارت و سرمایه گذاری خارجی یونان با دکتر اسفهبدی مدیر عامل محترم شرکت سهامی نمایشگاهها و جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید ، طرفین گفتگوهایی را بر محور دو موضوع توافق برای امضاء تفاهم نامه جهت گسترش مناسبات نمایشگاهی بین دو طرف و نیز توافق بر حضور ایران در نمایشگاه تسالونیکی یونان در شهریور ماه سال جاری انجام دادند.

    لازم به ذکر است ،تسالونیکی بعد از آتن که پایتخت یونان است بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود.

    شایان ذکر است ،در طول این جلسه هریک از اعضاء هیات یونانی با اشاره به دیدار خود از ایران و همچنین بازدید از پارک علمی و فناوری پردیس و با اشاره به زیبایی های کشورمان و دیدارشان از اصفهان و جاذبه های این شهر به عنوان نصف جهان ، ایران را کشوری زیبا توصیف نمودند.

    ایشان همچنین با اشاره به تشابهات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و یونان بر گسترش روابط تجاری و علی الخصوص نمایشگاهی از جمله برپایی نمایشگاههای مشترک در دوکشور تاکید داشتند.

    اعضای این هیات همچنین گسترش روابط دو کشور را شروعی دوباره برای حمایت از تولید کالاهای ساخت داخل در این دو کشور برشمرده و برگزاری نمایشگاههای متقابل در دو کشور را حامی تولیدات داخلی خود دانسته و برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف نمایشگاهی در اقصی نقاط ایران مخصوصاً مناطق آزاد از جمله جزیره کیش و دیگر مناطق ابراز تمایل نمودند.

    دکتر اسفهبدی نیز با استقبال از توسعه روابط نمایشگاهی با یونان و اشاره به حضور پیشین ایران در نمایشگاه تسالونیکی و سابقه قبلی حضور کشورمان در این نمایشگاه در سالهای قبل ابراز امیدواری نمود تا با گسترش روابط تجاری و نمایشگاهی دو کشور شاهد بهبود مناسبات  همه جانبه اقتصادی ، تجاری ، سیاسی و .... بین دو دولت و ملت تاریخی ایران و یونان باشیم.

    در همین راستا تفاهم نامه ای نیز بین دوطرف امضا شد تا بدین وسیله مناسبات بین دو دولت در زمینه برگزاری نمایشگاههای مختلف در آینده مستحکم تر گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت