نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه برگزار شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه که سه شنبه گذشته با حضور کمال مسلم وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان، هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه، مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، شوشتری سرکنسول جمهوری اسلام ایران در سلیمانیه، بهزاد رایزن بازرگانی ایران درعراق روسا و مدیران تشکلهای بازرگانی و فعالان اقتصادی در سلیمانیه عراق آغاز به کار کرده بود امروز ۲۸ دی ماه به کار خود پایان می دهد.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه 150 شرکت معتبر در قالب 100 غرفه  از استانهای مختلف جمهوری اسلامی ایران در ١٥ گروه کالایی از جمله  الکترونیک، صنایع کشاورزی، چاپ و بسته بندی، فرش و مبلمان، کالاهای ساختمانی، صنایع دستی، لوازم بهداشتی و دارویی، مواد غذایی ، ماشین الات صنعتی، پتروشیمی، پوشاک و نساجی، ارتباطات، لوازم خانگی و کالاهای صنعتی، کالاها و ظرفیت ها تولید و توانمندی های خود را در معرض دید مردم و تجار اقلیم کردستان عراق قرار داده اند.
    کمال مسلم، وزیر بازرگانی اقلیم کردستان، طی سخنرانی در مراسم  افتتاحیه این نمایشگاه که از چندین شبکه تلویزیونی اقلیم کردستان به صورت زنده پخش می شد، اعلام نمود که اقلیم کردستان،  خواهان تحکیم روابط در تمامی سطوح بویژه روابط تجاری، صنعتی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران است. وی این روابط  را  دارای ریشه های عمیق تاریخی، نژادی و فرهنگی دانست و تاکید نمود تحکیم روابط اقتصادی، صنعتی، تجاری و بازرگانی، به ثبات و امنیت بیشتر طرفین منجر خواهد شد. وی همچنین در جریان بازدید از برخی غرفه های نمایشگاه، خواستار ایجاد خطوط تولید کالاهای ایرانی در اقلیم کردستان از طریق سرمایه گذاری مشترک شد.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به اشتراکات فراوان و روابط دیرینه ایران و مردم و دولت اقلیم کردستان، به حضور شرکت های قوی ایران در این نمایشگاه اشاره کرد و راه توفیق این نمایشگاه را در ارتباط گیری موثر مشارکت کنندگان ایرانی با جامعه اقتصادی و بازرگانی اقلیم دانسته و بر همکاری  سفارت و سایر نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عراق با بازرگانان دو کشور در راستای تقویت و توسعه همکاریهای اقتصادی، تجاری و صنعتی فیمابین تاکید نمود. مسجدی در ادامه افزود: روسای جمهور دو کشور برنامه‌ افزایش مناسبات اقتصادی و بازرگانی با عراق تا سطح 20 میلیارد دلار را هدف‌گذاری کرده‌اند که سهم مهمی از این رقم مربوط به اقلیم کردستان خواهد بود. وی بویژه  از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران خواست که در مقوله سرمایه‌گذاری و ایجاد خطوط تولید در اقلیم کردستان عراق تلاش کنند.
    هوال ابوبکر، استاندار سلیمانیه نیز طی سخنانی، ضمن تمجید از روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان و استان سلیمانیه، تاکید نمود لازم است روابط تجاری میان دو طرف بر اساس منافع متقابل، افزایش سطح کیفی کالاها و نرخ مناسب و در نظر گرفتن تقاضای بازار تقویت شود. وی مرز 520 کیلومتری استان سلیمانیه با ایران، تفاهمات موجود بین سلیمانیه و استانهای ایرانی همجوار و سهم 30 درصدی این استان از تجارت و صنعت عراق و جذب 1.7 میلیون گردشگر در سال 2019 را  به عنوان ظرفیت استثنایی استان سلیمانیه مورد اشاره قرار داد.
    در حاشیه نمایشگاه مذکور همچنین نشستی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، استاندار سلیمانیه، روسا و مدیران تشکلهای بازرگانی و اقتصادی اقلیم  و مدیران و نمایندگیهای شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه برگزار و طی  آن هم اندیشی و رایزنی پیرامون راههای گسترش مبادلات بازرگانی  و همچنین  رفع موانع و مشکلات موجود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این نشست اراده طرفین برای گسترش مبادلات بازرگانی و مراودات مربوطه مورد تاکید قرار گرفت.
    ناصربهزاد رایزن بازرگانی ایران درعراق نیز در دیدار جداگانه با کاک سیروان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه ضمن بررسی راههای تقویت روابط اقتصادی ایران و سلیمانیه در خصوص ضرورت راه اندازی شهرک صنعتی مشترک در پرویزخان - تسهیل حمل و نقل مرزی -رونق بازارچه های محلی -ایجاد شعبه صندوق ضمانت صادرات در سلیمانیه و توسعه همکاریهای آتی در بخش نمایشگاهی تاکید و مذاکره نمود .
    نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه تا ٢٨ دی ماه جاری، دایر و در معرض بازدید تجار و بازرگانان و عموم مردم اقلیم کردستان قرار خواهد داشت .

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت