با موضوع «آب» به عنوان یکی از جلو‌های زیبایی و طراوت جهان هستی ؛

فراخوان هشتمین مسابقه و نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران

عصر نمایشگاه- هشتمین مسابقه و نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران در سال ۹۵ به موضوع «آب» به عنوان یکی از جلو‌های زیبایی و طراوت جهان هستی اختصاص یافته است.

فراخوان هشتمین مسابقه و نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،این مسابقه‌ با موضوع «آب» و «آزاد» و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان سراسر جهان با راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و آشنایی با پیامدهای ناشی از وقوع بحران آب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

    مساله‌ آب در حال حاضر یکی از چالش‌های مهم و جدی در جهان است و امروزه عواملی از قبیل تغییر شرایط آب و هوایی، گسترش روزافزون جمعیت و استفاده نابهنجار و غیر اصولی از منابع آبی، این نعمت حیات‌بخش را در خطر کاستی شدید قرار داده است.

    بر همین اساس، «همه موجودات هستی (پرندگان، حیوانات، گیاهان و...) حق استفاده از آب را دارند»، «همه ما موجودات زنده در حفظ منابع آبی نقش داریم»، «من هم در مصرف درست آب مسئولم»، «درست استفاده کردن از آب را به یکدیگر یاد بدهیم» و «در هنگام گردش در طبیعت برای تمیز نگه داشتن آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها تلاش کنیم» از جمله موضوع‌های این مسابقه بین‌المللی به شمار می‌رود.

    بر اساس فراخوان منتشر شده به دو زبان فارسی و انگلیسی، شرکت کنندگان در چهار گروه سنی 4 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 16 سال می‌توانند آثار خود را با تکنیک آزاد (گواش، پاستل، آبرنگ، مداد رنگی، کلاژ، چاپ و ...به جز کلاژ برجسته) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

    اندازه آثار باید دست‌کم 21 در 29 و در نهایت 50 در 70 باشد، از هر شرکت کننده تنها یک اثر پذیرفته می‌شود و روی آثار چیزی نباید نوشته شود و در عین حال آثار بدون قاب باشد و تکمیل فرم شناسنامه اثر به صورت خوانا نیز الزامی است.

    کودکان و نوجوانانی ایرانی تا اول مهر و شرکت‌کنندگان خارجی تا 15 مهر 95 (6 اکتبر 2016) فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی ایران، تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت