بازدیدکنندگان دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان :

دولت افغانستان دولتداری الکترونیک را آغاز کند

عصر نمایشگاه- بازدیدکنندگان دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان با تأکید بر تولیدات داخلی اعلام کردند که دولت باید با استفاده از تکنولوژی موجود، دولتداری الکترونیک را در این کشور آغاز کند.

دولت افغانستان دولتداری الکترونیک را آغاز کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، دومین نمایشگاه تکنولوژی در افغانستان سه‌شنبه در کابل افتتاح شد.

    در این نمایشگاه که با 120 غرفه‌ برگزار شد، اکثر شرکت‌های افغانستانی محصولات خارجی را به نمایش گذاشته و متاسفانه آمار محصولات افغانستانی در آن کمتر به چشم می‌خورد.

    دومین نمایشگاه تکنولوژی افغانستان که از 11 تا 14 جوزا همه روزه از ساعت 9 صبح تا 8 شب به روی بازدیدکنندگان باز است، تنها 4 شرکت خارجی به صورت مستقیم کالاها و محصولات خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند.

    نخستین دور نمایشگاه تکنولوژی افغانستان که در ماه جوزای سال گذشته در کابل برگزار شده بود، با استقبال بالایی مواجه شد، تا حدی که «عزیز بارکزی» مسئول این نمایشگاه گفته حدود 60 هزار نفر از آن نمایشگاه بازدید کرده بودند.

    با تکنولوژی زمینه رُشد فراهم شود

    «نور محمد» ساکن کابل همزمان با بازدید از دومین نمایشگاه تکنولوژی در خصوص تأثیرات این نمایشگاه در حوزه تکنولوژی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تکنولوژی می‌تواند تأثیرات مثبتِی در حوزه رُشد تکنولوژی به دنبال داشته باشد، گفت: ما می‌توانیم از طریق این نمایشگاه‌ها، تکنولوژی افغانستان را رُشد دهیم.

    وی از شهروندان افغانستانی خواست تا از این نمایشگاه بازدید کرده و با جهان تکنولوژی و پیشرفت‌های آن آشنا شوند.

    این شهروند افغانستانی همچنین تصریح کرد: دولت باید از سرمایه‌گذاری‌های خصوصی حمایت کرده و سبب رُشد و پیشرفت آنها شوند.

    نیازمند حمایت دولتیم

    «ساجد الله» نماینده شرکت «انستا تیلی‌کام» در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه تکنولوژی زمینه خوبی برای آشنایی افغانستانی‌ها با تکنولوژی روز دنیاست.

    وی افزود: در این نمایشگاه ما می‌توانیم به کسانی که از تمام فعالیت‌های شرکت‌های مخابراتی آشنایی ندارند، اطلاعات خوبی را ارائه داده و آنها را از روند فعالیت‌های شرکت‌های مخابراتی آگاه کنیم.

    نماینده شرکت انستا تلی‌کام با بیان اینکه افغانستان در چند سال اخیر در حوزه تکنولوژی پیشرفت‌های زیادی داشته، تصریح کرد: اکنون مردم افغانستان با تکنولوژی‌های زیادی آشنایی دارند و امیدواریم که در آینده رُشد خوبی را در این حوزه داشته باشیم.

    ساجدالله از دولت افغانستان و وزارت مخابرات خواست تا در حوزه تکنولوژی توجه جدی داشته باشد، زیرا تکنولوژی با زندگی روزانه انسان ارتباط مستقیمی دارد که در حال نیاز جدی به حساب می‌آید.

    دولتداری الکترونیک را آغاز کنیم

    «روشنی یحیی» حین بازدید از این نمایشگاه آشنایی با آخرین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها را یکی از دستاورد‌های سودمند این نمایشگاه خواند و گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند گام موثری در حوزه رُشد تکنولوژی در افغانستان باشد.

    یحیی افزود: این نمایشگاه می‌تواند شرکت‌ها را با هم یکدیگر آشنا کرده و موجب ارتقا آنها شود. از سوی دیگر مردم را با شرکت‌‎های که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند آشنا کند.

    وی تصریح کرد: دولت افغانستان باید با استفاده از تکنولوژی، دولتداری الکترونیک را آغاز کند، زیرا اکنون جهان در حال پیشرفت و عامل این پیشرفت همین تکنولوژی است.

    به گفته وی، الکترونیک‌سازی نظام دولتداری، سبب نابودی فساد اداری می‌شود که دولت در این مورد توجه جدی از خود نشان داده است.

    برای پیشرفت زمینه‌سازی شود

    «احسان‌الله» بازدیدکننده دیگر دومین نمایشگاه تکنولوژیبا بیان اینکه افغانستان در مدت زمان کوتاه رشد بسیار خوبی در حوزه تکنولوژی داشته گفت: اگر زمینه‌های بیشتری از سوی دولت فراهم شود، ما شاهد پیشرفت چشمگیر در افغانستان در حوزه تکنولوژی خواهیم بود.

    وی اظهار داشت: اگر دولت زمینه سرمایه‌گذاری را در افغانستان فراهم کند، بیشتر تاجران و سرمایه‌گذاران در داخل این کشور سرمایه‌گذاری خواهند کرد که این گام موثری در حوزه خودکفایی اقتصادی افغانستان است.

    این شهروند افغانستانی، عدم امنیت در افغانستان را چالش عمده فرا ‌رُوی سرمایه‌گذاری در این کشور خواند و از دولت خواست تا در این بخش توجه کند.

    پیشرفت افغانستان در حوزه تکنولوژی

    «محمدشاهین عزیزی» مسئول فروش «شبکه مخابراتی سلام» در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند مردم را با تکنولوژی روز آشنا کند، گفت: افغانستان کشوری در حال توسعه است که در چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه تکنولوژی داشته است.

    عزیزی افزود: نبود وضعیت اقتصادی مناسب در افغانستان سبب عقب ماندگی این کشور شده، در حالیکه اگر این چالش وجود نداشت، افغانستان می‌توانست به تکنولوژی‎‌های پیشرفته‌ای دست پیدا کند.

    وی از تاجران افغانستانی خواست تکنولوژی‌های پیشرفته جهانی را وارد افغانستان کنند تا مردم افغانستان با آن آشنا شود.

    منتظر تولیدات بیشتر داخلی هستیم

    همچنین «سیده محمدی» بازدید‌کننده این نمایشگاه با انتقاد از عدم وجود شرکت‌های افغانستانی در این نمایشگاه گفت: مردم افغانستان نیاز دارند تا با تولیدات افغانستانی آشنا شوند.

    محمدی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها گام موثری در حوزه رُشد تکنولوژی در افغانستان است، اما اولویت باید به تولیدات افغانی داده شود.

    وی نیز از سرمایه‌گذاران خواست تا در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری کرده و زمینه رُشد اقتصادی کشور را فراهم کنند.

    این در حالی است که از چندی پیش به این طرف نمایشگاه‌های زیاد از محصولات اقتصادی، علمی و فن‌آوری در افغانستان برگزار شده و ظاهراً برگزاری چنین نمایشگاهی در آینده نیز ادامه خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت