به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان ؛

برپایی نمایشگاه‌های طرح ضیافت در نقاط مختلف شهر

عصر نمایشگاه- هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان، شاهد افزایش قیمت اقلام پرمصرف همچون برنج، روغن، گوشت قرمز، مرغ، خرما و ... هستیم و اهالی بازار که بنا بر رکود اقتصادی حاکم بر کشور و کسادی بازار منتظر یک رونق موقتی هستند، بسته به انصاف خود و شرایط مشتریان می خواهند از این بازار بهره مند شوند.

برپایی نمایشگاه‌های طرح ضیافت در نقاط مختلف شهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از قدس آنلاین ،در حالی که تنها چند روز به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده، تب و تاب بازار برای خرید کالاهای اساسی بالا رفته، اما افزایش قیمت برخی اقلام سبب نگرانی مردم شده است.

      هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی ماه رمضان نیست
    رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز در ماه رمضان همچون برنج، مرغ، روغن، شکر و ... توسط سازمان جهاد کشاورزی صورت می گیرد، اظهار کرد: در جلسه ای که با جهاد کشاورزی استان داشتیم، گزارشی مبنی بر تأمین تمام اقلام مورد نیاز مردم ارایه شد.
    علی باخرد افزود: پیش بینی می کنیم که هیچ گونه مشکلی برای عرضه کالاهای اساسی و تأمین بازار در ایام ماه مبارک رمضان وجود نداشته باشد و با توجه به اینکه قیمت نهایی کالاها در هفته جاری تعیین و حواله آن‌ها وارد بازار می شود، ثبات خوبی در قیمت ها شاهد باشیم. وی با اشاره به افزایش قیمت خرما در یک ماه گذشته گفت: با تزریق خرما به بازار، تنش به وجود آمده، برطرف شده و قیمت مناسب تری پیدا کرده است.
    رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص نظارت ها عنوان کرد: طرح نظارتی بر بازار در جهت جلوگیری از تخلف و عرضه کالاهای اساسی امسال نیز همانند سال های گذشته با قوت اجرایی می شود که در راستای برگزاری بهتر آن تعدادی از اتاق اصناف و اتحادیه ها ما را همراهی می کنند.
    باخرد با بیان اینکه از یک هفته مانده به آغاز ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه مبارک طرح نظارتی دایر است، اظهار کرد: سعی می کنیم، در این ایام توان نظارتی خود را تا سه برابر افزایش دهیم که در این راستا اکیپ هایی در نظر گرفته شده است.

      اجازه نمی دهیم افراد سودجو نظم بازار را برهم بزنند
    وی یادآور شد: بعضی از اقلام به جهت اقبال مردم افزایش قیمت دارد، اما قطعاً این افزایش قیمت با در نظر گرفتن آستانه تحمل مردم بوده و اجازه داده نمی شود تا یک عده افراد سودجو بخواهند، نظم و تعادل بازار را بر هم بزنند.
    رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت مرغ در سراسر کشور با افزایش قیمت همراه خواهد بود، اما با عرضه مرغ منجمد در تعاونی های مصرف  و فروشگاه های خاص سعی داریم تا از ایجاد تنش در بازار جلوگیری کنیم.

      برگزار نشدن نمایشگاه ضیافت رمضان به طور متمرکز
    همچنین مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای تأمین مایحتاج مردم در استان دیده شده است، اظهار کرد: طرح ضیافت از 15 خرداد ماه جاری با هدف تنظیم قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اجرایی شد که در این راستا هماهنگی های لازم با اتاق اصناف و بازارهای شهرداری انجام شده است. حمیدرضا جوادی در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار در آستانه ماه رمضان عنوان کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی همزمان با آغاز ماه مبارک طبیعی بوده، چون با افزایش میزان تقاضا افزایش قیمت کالاها را شاهد هستیم، اما ما در جهاد کشاورزی با ذخیره‌سازی 8 هزار تن مرغ منجمد، 5 هزار تن شکر و 3 هزار تن برنج به ثبات بازار کمک خواهیم کرد.

    وی از برگزار نشدن نمایشگاه ضیافت به صورت متمرکز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد و گفت: برخلاف سال های گذشته، امسال نمایشگاه ضیافت به صورت متمرکز برگزار نمی شود و علت اصلی هم این بوده که مسیر دور و دسترسی برای تمام اقشار مختلف مردم سخت بود. درنتیجه امسال به جای اینکه در یک نقطه از شهر کالاهای اساسی را عرضه کنیم، توسعه فروشگاه های عرضه مستقیم را در نظر گرفتیم.
    مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: با کمک اتاق اصناف در اکثر نقاط شهری که دسترسی مردم راحت تر باشد، فروشگاه های عرضه مستقیم کالا با هدف تأمین بازار و قیمت مناسب تر دایر می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت