با استقبال گسترده شرکت کنندگان داخلی و خارجی ؛

اختتامیه نمایشگاه اگروفود تهران ۲۰۱۶

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اگروفود امسال با استقبال گسترده شرکت کنندگان داخلی و خارجی به پایان رسید.

اختتامیه نمایشگاه اگروفود تهران ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » ، نمایشگاه اگروفود تهران امسال با استقبال گسترده شرکت کنندگان داخلی و خارجی به پایان رسید اما نکته مهم و قابل توجه این نمایشگاه حضور شرکت های خارجی در سطحی وسیع و خارج از انتظار بود. برای اولین بار تعداد شرکت کنندگان خارجی از شرکت کنندگان داخلی پیشی گرفت.

    سال قبل مجموع شرکت کنندگان خارجی حدود 290 و شرکت کنندگان داخلی 700 شرکت بود و این رقم در سال جاری برای خارجی ها با رشد 2.5 برابری حدود 745 شرکت برای داخلی ها 710 شرکت بود.

    اما به غیر از این موضوع که ریشه در باز شدن درب های اقتصادی کشور و رفع تحریم‌ها داشته است، حضور کمرنگ چینی ها و حضور بسیار متمایز کشورهای اروپایی همچون اسپانیا و ایتالیا در این نمایشگاه بود.

    این موضوع زمانی مهم تر جلوه می کند که بدانیم در سالهای اخیر غالب شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه های برگزار شده در کشورمان چینی بوده‌اند.

    آنان که در صنعت نمایشگاهی فعالیت دارند می دانند که نمایشگاه قدم نخست ورود یک صنعت و یا خدمات به چرخه بازار آن منطقه است و این به معنی حضور پر رنگ تر برندهای اروپایی در آینده نزدیک در بازار مصرف ایران خواهد بود.

    تحلیل نکات مثبت و چالش های پیش رو در این مورد از امور واجب بنگاه های اقتصادی در داخل کشور است. فرصت ها همیشه وابسته به زمان هستند و عدم درک واقعیت های اقتصادی و تجاری در زمان درست به از دست رفتن فرصت ها منجر خواهد شد.

    شروع یک رابطه تجاری در دنیای مدرن امروز همیشه با بررسی و مطالعه و تحلیل فضای بازار هدف و یافتن شرکای مناسب و خبره و صادق همراه است و دانستن این موضوع برای تجار و شرکت‌های داخلی بسیار مهم است که شرایط کاری سنتی روش مناسبی برای ورود به مناسبات تجاری بین المللی آن هم از نوع اروپایی آن نخواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت