مدیر بخش فروش کتاب بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد

نظارت بر عرضه مصاحف در نمایشگاه قرآن جدی‌تر می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیر بخش فروش کتاب بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به جلوگیری از ورود قرآن‌های بدون مجوز به این نمایشگاه گفت: نظارت بر عرضه مصاحف در سال جاری جدی‌تر می‌شود.

نظارت بر عرضه مصاحف در نمایشگاه قرآن جدی‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، رجبعلی سالاریان، مدیر بخش فروش کتاب بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره نظارت بر عرضه قرآن‌ها در نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه، بحث نظارت بر قرآن‌هایی که در نمایشگاه عرضه می‌شود به صورت جدی‌تر خواهد بود، در سال گذشته این موضوع برای اولین بار با همکاری کارشناسان سازمان دارالقرآن انجام شد و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

    وی افزود: در سال گذشته قرآن‌هایی را که مجوز چاپ یا نشر نداشتند شناسایی کردیم و امسال هم همان نظارت‌ها و برخوردها صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه ناشران در سال گذشته نیز از این موضوع اطلاع داشتند، امسال وظیفه آنها سنگین‌تر است و برخوردها نیز در صورت تخلف احتمالی، جدی‌تر خواهد بود.

    سالاریان ادامه داد: در جلسه‌ای که با معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن داشتیم، قرار شد کارشناسان این سازمان، قبل از برپایی نمایشگاه و حین برگزاری آن به صورت مستمر از غرفه‌ها بازدید و بر نحوه عرضه قرآن‌ها نظارت داشته باشند.

    وی با اشاره به اقدامات بازدارنده در راستای جلوگیری از تخلف ناشران قرآن عنوان کرد: مقرر شد ستاد نمایشگاه در بخش فروش نظارت جدی داشته باشد تا قر‌آن‌های دارای مجوز چاپ و نشر وارد نمایشگاه شوند، وگرنه از ورود آنها به نمایشگاه جلوگیری خواهد شد، همچنین از ناشران تعهد گرفته می‌شود که قرآن بدون مجوز در نمایشگاه عرضه نکنند.

    سالاریان تصریح کرد: در کمیته نظارت بر عرضه قرآن‌ها، هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در صورتی که تخلفی در رابطه با فروش و عرضه قرآن‌ها انجام شد، طبق قانون و آئین‌نامه‌ای که به امضای ناشران هم رسیده، برخورد شود.

    مدیر بخش فروش کتاب بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظارت بر هدیه قرآن‌ها نیز در این آئین‌نامه منظور شده یا نه؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه هدیه قرآن‌ها در پشت جلد درج نمی‌شود و معمولاً به صورت عرفی حساب می‌شود؛ از این رو در صورتی که ناشری، قرآن را به بهای غیرمتعارف و بالا ارائه دهد، حتماً برخورد خواهد شد.

    یادآور می‌شود، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 24 خرداد تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت