در فضای بیرونی خانه هنرمندان ایران ؛

نمایشگاه محیطی رمضان ماه رحمت در باغ هنر خانه هنرمندان ایران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه محیطی «رمضان ماه رحمت» در فضای بیرونی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه محیطی رمضان ماه رحمت در باغ هنر خانه هنرمندان ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، ایرنا از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه محیطی رمضان ماه رحمت از دوشنبه 17 خرداد در فضای بیرونی خانه هنرمندان ایران باغ هنر برگزار می‌شود.
    نمایشگاه محیطی رمضان ماه رحمت با ارائه آثاری از ابنیه تاریخی ایران به همراه آیات، اشعار و احادیث در خصوص ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه مبارک می‌رود.
    آیین افتتاح نمایشگاه محیطی رمضان ماه رحمت دوشنبه 17 خرداد ساعت 17 در فضای بیرونی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
    این نمایشگاه تا 18 تیر در باغ هنر خانه هنرمندان ایران دایر است.

    مراسم تفسیر و ختم قرآن در ماه مبارک رمضان
    حسینیه ارشاد ضمن تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، از بانوان علاقه مند دعوت کرد در مراسم تفسیر و ختم قرآن توسط مریم حاج عبدالباقی از اول ماه رمضان مصادف با 18 خرداد ماه جاری هر روز از ساعت 11 صبح حضور یابند.

    زبان هنر در خدمت ترویج فرهنگ اهدا عضو در جامعه
    نشست اطلاع رسانی اولین جشنواره هنرهای تجسمی «نفس» با حضور جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی یک‌شنبه 16 خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

    نشست اطلاع رسانی اولین جشنواره هنرهای تجسمی «نفس» با حضور کامبیز درمبخش، معصومه مظفری، محمدحسین عماد، پرستو صالحی، جمشید حقیقت شناس، امیر عابدی و چندتن دیگر از هنرمندان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
    در ابتدای این برنامه کتایون نجفی‌زاده، دبیر جشنواره «نفس» و رئیس فراهم آوری اعضا و اهدای عضو وزارت بهداشت از تاثیر زبان هنر و فرهنگ در موضوع اهدای عضو سخن گفت.

    وی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در راستای اهدای عضو از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار دهیم و امسال در این راستا بر آن شدیم تا با کمک امر هنر این فرهنگ‌سازی را صورت دهیم چرا که زبان هنر از قدرت و تاثیر بسیاری برای تاثیرگذاری در این عرصه برخوردار است.
    در بخش دیگری از این برنامه پرستو صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون روی سن آمد و از راه اندازی کمپین 8=1 که نشان دهنده نجات 8 انسان توسط یک فرد اهدا کننده مرگ مغزی است، برای مخاطبان سخن گفت.

    وی بیان کرد: تصویر می‌آید و می‌رود و این هنرهایی چون هنر تجسمی است که مانا می‌شود. ما در رسانه تنها تلخی اهدای عضو را نشان داده‌ایم و از شیرینی زندگی گیرنده بعد از این اتفاق تقریبا غافل شده‌ایم، امیدوارم هنرهای تجسمی به این قضیه کمک کند.
    صالحی یادآور شد: فرهنگ‌سازی برای جلب رضایت خانواده‌ها موضوع اصلی است که درباره اهدای عضو وجود دارد و ما به این امید هستیم که با هنر بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

    امیر قبادی، دبیر علمی جشنواره «نفس» نیز به روند پیشرفت اهدای عضو در ایران اشاره کرد و به قدرت هنر را در اشاعه این فرهنگ یادآور شد.
    وی اظهار کرد: فداکاری و ایثار از ویژگی‌های اصلی ایرانیان است و این عاملی است که موجب می‌شود به همراه فرهنگ‌سازی شاهد بالا رفتن میزان اهدای عضو باشیم.

    معصومه مظفری، رئیس هیات مدیره انجمن نقاشان ایران در ادامه این برنامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع عنوان کرد: امیدوارم این کار قدم کوچکی برای این پروژه بزرگ باشد که در آینده نیاز به قدم‌های محکم‌تری دارد.

    حمید پازوکی یکی دیگر از هنرمندان حاضر در این برنامه نیز در سخنانی کوتاه گفت: این برای من خیلی جالب است که بتوانم در چنین فضایی مؤثر باشم. به همین دلیل تمام توانم را به کار می‌گیرم و در خواب و بیداری می‌اندیشم تا ببینم چه‌طور می‌توانم در این حوزه پیش بروم.
    در بخش دیگری از این برنامه امیر عابدی، عکاس نیز گفت: بیشتر از هر چیزی در این قضیه ایثارگری دیده می‌شود، اتفاقی که صحبت از آن در جامعه بسیار مهم است.

    وی ادامه داد: همیشه فکر می‌کردم که آدم بعد از مرگش دستش از دنیا کوتاه می‌شود و داستان اهدای عضو عاملی است که هر کسی با انتخاب خودش می‌تواند برای ادامه داشتن برگزیند.
    محمدحسین عماد، دبیر هنری این جشنواره و مجسمه ساز از شکل‌گیری این بخش ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: امسال بخش هنری در جشنواره نفس جدی‌تر از همیشه کار خود را ادامه می‌دهد.

    همچنین در ادامه بهروز دارَش، هنرمند مجسمه‌ساز و محقق عرصه هنر از ارتباط هنر با اهدای عضو سخن گفت و عنوان کرد: ابتدا باید بگویم هنر آزادی می‌خواهد و اگر هنرمند آزادی نداشته باشد نمی‌تواند اثر هنری نابی را خلق کند.
    وی خاطرنشان کرد: امروز فضای بینابینی در دنیا ایجاد شده، مثل پزشکی و هنر، انسان شناسی و هنر و مواردی از این دست، که بحث اهدای عضو هم شامل همین قضیه می‌شود.

    در پایان این برنامه از اولین زوجی که پیوند ریه شده بودند نیز تقدیر شد.

    علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره می‌توانند تا 20 تیر از طریق سایت این جشنواره به نشانی nafasfestival.com در رشته‌های نقاشی، کاریکاتور، گرافیک، عکس، تصویرسازی، مجسمه‌سازی شرکت و ثبت نام کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت