مدیرکل اطلاع‌رسانی و ارتباطات اسناد ملی کتابخانه ملی بیان کرد

نمایش ۱۰ سند قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

عصر نمایشگاه- سازمان اسناد ملی کتابخانه ملی ۱۰ سند در رابطه با قرآن کریم را در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش می‌گذارد.

نمایش ۱۰ سند قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، عباس فاتحی، مدیرکل اطلاع‌رسانی و ارتباطات اسناد ملی کتابخانه ملی درباره حضور سازمان اسناد ملی ایران در نمایشگاه قرآن گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی هر سال با ارائه آثاری در بخش مکتوب نمایشگاه قرآن اسناد و نسخه‌هایی را به نمایش می‌گذارد و امسال نیز در بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن 10 سند در رابطه با قرآن به نمایش درمی‌آورد.

    وی افزود: یکی از اسنادی که در این راستا وجود دارد، «صورت هزینه کتابت قرآن مجید به خط استادان مشهور» است که این سند مربوط به دوره قاجاریه و 124 سال پیش است.

    فاتحی ادامه داد: سند دیگر مربوط به «گ‍زارش‌ س‍ف‍ی‍ر ای‍ران‌ در اف‍غ‍ان‍س‍ت‍ان‌ به وزارت امور خارجه» را شامل می‌شود که درباره خروج ن‍س‍خ‍ه‌ه‍ای‌ خ‍طی تصویردار‌ و ق‍رآن‌ه‍ای‌ تذهیب کرده از ایران به افغانستان به منظور فروش آنها به خ‍ارج‍ی‍ان‌ و ارس‍ال‌ آنه‍ا ب‍ه‌ اروپ‍ا است.

    وی در ادامه عنوان کرد: سند دیگری نیز در رابطه با قرآن از جمله «م‍ک‍ات‍ب‍ه‌ ک‍ت‍اب‍خ‍انه ع‍لمیه اس‍لامی‌ ت‍ه‍ران‌ ب‍ا ک‍ت‍اب‍خ‍ان‍ه‌‌ ف‍ردوسی‌ م‍ش‍ه‍د، درباره‌ چ‍اپ‌ و قیمت خرید و ف‍روش‌ ق‍رآن‌ در قطع‌های م‍خ‍ت‍ل‍ف‌» در آرشیو ملی وجود دارد که در نمایشگاه قرآن به نمایش درمی‌آید.

    یادآور می‌شود، بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 24 خرداد تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و این اسناد قرآنی در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت