خانه هنرمندان فصل زمستان را با افتتاح سه نمایشگاه آغاز می کند

عصر نمایشگاه- خانه هنرمندان ایران در اولین روز زمستان میزبان سه نمایشگاه تجسمی در نگارخانه های استاد نامی ،بهار و تابستان می شود.

خانه هنرمندان فصل زمستان را با افتتاح سه نمایشگاه آغاز می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، نمایشگاه هنرمندان هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان لچک در نگارخانه های بهار و استاد نامی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
    چک، کلاه کوچکی است که عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد زیر روسری هایشان استفاده می کنند. در این نمایشگاه آثار بیش از 30 هنرمند در رشته های مختلف نقاشی، طراحی، عکس، پوستر، گرافیک، تصویر سازی و حجم به نمایش گذاشته خواهد شد.
    در بخش هنرهای مدرن این نمایشگاه نیز، چیدمانی در محل نگارخانه های خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.
    حضور آثار هنرمند نخبه ناشنوای گچسارانی، که بعد از قرار گرفتن تصاویر آثارش در صفحه شخصی اینستاگرام غلامرضا تاج گردون، شناسایی و کشف شد از نکات قابل توجه این نمایشگاه است. یکی دیگر از ویژگی های این نمایشگاه تلفیق سنت و مدرنیته است که در اکثر آثار به چشم می خورد. همچنین عکس های این نمایشگاه در ژانر مستند اجتماعی ارائه شده اند.
    این نمایشگاه تا 4 دی ادامه خواهد داشت.

    ** جایزه بین المللی مصطفی (ص)
    جایزه مصطفی (ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اعطا می شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام و به دلیل تاکید بسیار آن حضرت به علم آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده نام گذاری شده است.
    این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. هدف از اعطای جایزه مصطفی (ص) ترویج و تشویق علم آموزی و پژوهش در کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (OIC) است.
    دبیرخانه این جایزه همچنین برای گسترش علم؛ طراحی، خلق نمادها، عناصر بصری و مضمون پیشرفت های جهان اسلام در زمینه علوم و فناوری های نوین را در دستور کار قرار داده و به این منظور نمایشگاه بزرگی از آثار تجسمی در عرصه گرافیک و عکاسی با حضور طراحان و عکاسان برجسته ایران و جهان اسلام را در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد کرد.
    در این نمایشگاه از 13 طراح گرافیک و 13 عکاس دعوت شده که با 4 محور علوم و فناوری زیستی و پزشکی، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری نانو و دیگر حوزه های علمی، به خلق اثر هنری بپردازند. در این نمایشگاه 8 اثر خارجی نیز به نمایش درخواهد آمد.
    همچنین با گزینش 12 هنرجو از میان تعداد زیادی از علاقه مندان به شرکت در کارگاه یک روزه طراحی پوستر جایزه مصطفی (ص)، این کارگاه با موضوع نقش علم و فناوری در زندگی بشریت به سرپرستی کوروش پارسا نژاد در تاریخ 20 آذر برگزار شد. در نمایشگاه پیش رو، دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) ضمن اعطای جوایزی به هنرجویان برتر این دوره، طرح ها و ایده های برتر را در نمایشگاه تجسمی جایزه مصطفی(ص) به نمایش می گذارد.
    این جایزه توسط پارک فناوری پردیس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.


    **نمایشگاه خط نگاره و نقاشی های محسن کرمی
    نمایشگاهی با عنوان آواز پر جبرییل شامل گزیده ای از آثار محسن کرمی در نگارخانه پاییز افتتاح می شود.
    در این نمایشگاه 40 اثر از مجموعه آثار خط نگاره (نقاشیخط)، نقاشی و طراحی های محسن کرمی به نمایش در می آید.
    آثار نمایشگاه آواز پر جبرییل با توجه به سابقه خوشنویسی در ایران، سنت چاپ دستی و مهر کوبی شرق دور خلق شده اند. در این آثار اشتیاق به گونه ای باستان نگاری، حروف و علایم بدوی و همچنین کتابت و الفبای نخستین در کتاب نگاری مقدس و نشانه ها و نماد های کیمیاگری و علوم غریبه کهن به چشم می خورد.
    در نقاش های این نمایشگاه، به ویژه در پرتره ها گرایش به گونه ای حکمت اساطیری کهن و نمایش فرزانگی و عیاری ایران قدیم وجود دارد. در نوع اجرا و از حیث تکنیک،کارها شاید غربی به نظر آیند اما از نظر برخورد با کادر، مواد و ساختار کار، کاملا شرقی هستند.
    این نمایشگاه ها تا 7 دی ادامه خواهند داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن آثار همه روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت