مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی :

قم ازکمبود یک مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی رنج می برد

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: استان قم از کمبود یک مکان مناسب و دائمی برای برگزاری نمایشگاه های دینی و فرهنگی رنج می برد.

قم ازکمبود یک مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی رنج می برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت قم در محل نمایشگاه دائمی قم٬ با اشاره به ویژگی های استان قم از جمله مرکزیت حوزه های علمیه دنیای تشیع و مرکز معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: همه مسئولان اذعان دارند که مزیت این استان مزیت فرهنگی است.

    وی تصریح کرد: آنچه که می تواند در قم درخشش ویژه داشته باشد و از طریق آن نظام جمهوری اسلامی ایران یاری شود، حوزه فرهنگ٬ نشر٬ کتاب و تولید محصول های فرهنگی است که متاسفانه مکانی برای عرضه آن در استان وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه در چهارمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت قم درصد کمی از توانمندی ها و ظرفیت های قرآنی استان قم عرضه شده است٬ گفت: این مژده را به اصحاب و فعالان امور قرآنی می دهیم که در شش ماه دوم امسال نمایشگاه ویژه ای مخصوص معارف قرآنی و حوزه های مفهومی و علمی قرآن در قم برگزار کنیم.

    دانشی با ابراز امیدواری از اینکه نمایشگاه قرآن و عترت، یک تفرجگاه معنوی و قرآنی را فراروی شهروندان در این ماه مبارک قرار دهد٬ گفت: نمایشگاه مذکور برآیند همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با سازمان فرهنگی٬ هنری و ورزشی شهرداری قم و سایر نهادهای فرهنگی است که در فقدان منابع مالی لازم این هم افزایی ها می تواند موثر باشد.

    وی همچنین گفت: خداوند متعال را شاکر هستیم که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و فضای عطرآگینی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده و عظمت و درخششی را که به قرآن و معارف قرآنی عنایت کرده است، در این فضا با رهبری رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی شاگرد مکتب قرآن و عترت و با یاد شهیدان گرانقدر٬ می توانیم روزهای ماه مبارک رمضان را درک کنیم.

    در این آیین آیات سید هاشم حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه کشور٬ محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)٬ سید مهدی صادقی استاندار قم و سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم به همراه جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم قم حضور داشتند.

    چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت قم از غرفه های گوناگونی در زمینه آثار قرآنی همچون نرم افزار و کتاب و غرفه هایی ویژه کودک و نوجوان و صنایع دستی تشکیل شده و تا 15 ماه مبارک رمضان٬ مصادف با یکم تیر ماه سال جاری برپاست.

    این نمایشگاه برای بازدید عموم از ساعت 21.30 تا 1.30 بامداد در انتهای بلوار امام موسی صدر دائر است و برگزاری نشست های تخصصی و رونمایی از اثرهای برتر قرآنی از جمله برنامه های جانبی آن اعلام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت