مدیرعامل منطقه آزاد ماکو خبر داد

پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصدی نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو

عصر نمایشگاه- مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو گفت: نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو از ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصدی نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، حسین فروزان اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو با اعتباری بالغ به 70 میلیارد ریال در حال احداث است.

    مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو از 26 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و احداث این نمایشگاه در منطقه آزاد منشاء تحول اقتصادی منطقه بوده و جذب گردشگران و سرمایه‌داران در زمینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را فراهم خواهد کرد.

    وی گفت: عملیات احداث نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو از شهریور سال گذشته همزمان با هفته دولت آغاز شده و  این نمایشگاه  در زیربنای 3 هزار و 959 متر مربع در سه طبقه و در سه بخش نمایشگاهی و تاسیساتی و ادرای در حال اجرا است.

    این مسؤول با اشاره به اینکه این نمایشگاه در شهریور ماه سال جاری به اتمام می‌رسد، افزود: مهر ماه امسال اولین نمایشگاه با موضوع سنگ‌های تزئینی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

    فروزان با اشاره به اجرای بازارچه مرزی جدید منطقه آزاد ماکو، اذعان داشت: این بازارچه مرزی با اعتبار 29 میلیارد ریال در حال ساخت است که در مساحتی به متراژ 10 هزار و 395 متر مربع با زیربنای 6 هزار و 46 متر ربع با 113 باب مغازه و در یک طبقه ساخته می‌شود.

    مدیر عامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو اظهار داشت: این پروژه طی دو مرحله به پیمانکار واگذار شده است که مرحله اول قرارداد از پیشرفت فیزیکی 97 درصدی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

    وی گفت: سد شهید جواد قنبری با ظرفیت 26.5 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه ساری‌سو احداث شده است و از اهداف این سد تنظیم آب رودخانه ساری‌سو جهت استفاده بهینه از پتانسیل آبی و توسعه و بهبود آبیاری اراضی پایاب دشت شهید قنبری است.

    این مسؤول با بیان اینکه عملیات اجرایی این سد در سال 1384 آغاز و در سال 1388 آبگیری شده است، ادامه داد: در حال حاضر عملیات عمرانی شبکه آبرسانی و زهکشی این سد در دست اجرا است .

    فروزان اعلام کرد: کل اراضی پایاب سد شهید قنبری 5 هزار هکتار است که از این مقدار یک هزار و 720 هکتار جزو اراضی توسعه است که از اراضی ملی به اراضی کشاورزی تبدیل خواهد شد و بقیه این اراضی حدود 3 هزار و 280 هکتار مستثنیات است که طرح‌های اراضی بهبود تامین آب در آن اجرا شده است.

    مدیر عامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو اظهار داشت: سرریز آب سد شهید جواد قنبری از طریق کانال پی‌سی به طول 9 کیلومتر به سد دانالو که بر روی سیلاب‌های فصلی روستای قورشکاک با ظرفیت 1.4 میلیون متر مکعب احداث شده وارد می‌شود.

    وی تصریح کرد: از طریق این کانال مقدار 5 میلیون متر مکعب جهت آبیاری اراضی بالا دست کانال اختصاص یافته که توسط بخش خصوصی در حال مطالعه و طراحی جهت اجرای پروژه در سطح یک هزار هکتار است.

    این مسؤول اعلام کرد: جهت استفاده بهینه از آب پشت سد و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار میزان 3 هزار هکتار از اراضی پایاب این سد، از محل اعتبارات صندوق بیمه توسعه ملی وزارت جهاد کشاورزی در مرحله انتخاب است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت