از ۲۴ خردادماه ؛

نمایش ۴۰۰ اثر هنری در نمایشگاه قرآن کریم

عصر نمایشگاه- بخش هنری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۲۴ خردادماه با نمایش نزدیک به ۴۰۰ اثر هنرهای تجسمی برگزار می‎شود.

نمایش ۴۰۰ اثر هنری در نمایشگاه قرآن کریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کمیته هنری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره بخش هنری این نمایشگاه گفت: امسال نیز همچون دوره‎های پیشین نمایشگاه بین‏‌المللی قرآن کریم، بخش هنری که هنرهای تجسمی بخش قابل توجهی از آن خواهد بود در رشته‎های صنایع دستی، فیلم، تئاتر، نقاشی، خوشنویسی، حجم، تصویرسازی، پوستر، نقاشی‎خط و... برپا خواهد شد تا بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن بتوانند از این آثار استفاده کنند.

    وی از نمایش تقریبی 130 اثر خوشنویسی، 60 اثر نقاشی، 100 اثر نقاشی خط، 15 اثر تذهیب و مینیاتور، 10 اثر حجم، 30 اثر عکس، 25 اثر پوستر،50 اثر کاریکاتور در بخش هنرهای تجسمی این نمایشگاه خبر داد و توضیح داد: نزدیک به 150 اثر نیز از موزه های مختلف به امانت گرفته ایم که شامل قرآن های نفیس، آثار خوشنویسی و نقاشی است تا بتوانیم آنها را نیز در معرض دید قرار بدهیم.

    امیرنیا افزود: امسال چهار اثر در ابعاد بزرگ در ورودی های نمایشگاه به صورت کانسبت اجرا خواهد شد.

    وی با اشاره به بخش فیلم و تئاتر این نمایشگاه گفت: در بخش تئاتر 30 اجرای پانتومیم، 50 اجرای نمایش خیابانی و 20 اجرای پرده خوانی خواهیم داشت که همگی با مفاهیم قرآنی تهیه شده اند. همچنین 70 فیلم کوتاه و انیمیشن نیز با همین هدف تهیه کرده ایم.

    این مدیر امور قرآنی همچنین از تلاش برای اکران فیلم حضرت محمد(ص) در این نمایشگاه خبر داد.

    امیرنیا گفت: حدود 70 هنرمند تا پایان این دوره از نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی را در رشته‌های مختلف هنری برگزار خواهند کرد و ما تلاش کردیم از حضور استادانی بهره بگیریم که بتوانند در مدت کوتاهی ورک شاپ هایشان را به نتیجه برسانند.

    وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه شعار نمایشگاه «به سوی فهم قرآن» است به نظرتان آثار هنری چقدر می تواند در این زمینه کمک رسان باشد، بیان کرد: همان طور که همه می دانیم قرآن تنها نسخه شفابخش برای دستیابی به زندگی سعادتمند است و هیچ کم و کاستی در آن نیست. در هر عصری قرآن کریم جوابگوی نیاز بشر هست.

    جامعیت قرآن به گونه ای است که فطرت بشری را جلب می کند و هنر نیز بهترین وسیله ای است که با نگاه زیبایی شناختی و برجسته سازی مفاهیمی که برای دیگران قابل فهم است می تواند وارد میدان شود. هنر می تواند کمک کند برخی مفاهیم مهجور مانده در قرآن کریم از مهجوریت دربیاید.

    مدیر کمیته هنری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: یک اثر هنری که بر اساس مفهومی قرآنی خلق می شود علاوه بر تاثیری که بر عده ای مخاطب می گذارد بر خود هنرمند هم تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.

    وی در پایان با اشاره به تلاش برای دعوت از استادان مطرح هنر و نمایش آثار آنها در این نمایشگاه گفت: ما سعی کردیم به صورت انفرادی با برخی از استادان هنر صحبت کنیم و از آنها کار بگیریم اما در برخی مواقع از انجمن های تخصصی خواهش کردیم که با شناختی که از هنرمندان دارند آثار هنرمندانی را که با مضمون نمایشگاه ما همخوانی دارد، معرفی کنند.

    بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه بین‏‌المللی قرآن کریم از 24 خرداد ماه تا 8 تیرماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‏‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت