غرفه صنایع دستی متری ۷۵ هزارتومان!

عصر نمایشگاه- همزمان با هفته صنایع دستی، نمایشگاهی در تهران به‌طور رایگان برگزار می‌شود؛ امسال تا آخر اردیبشهت به هنرمندان، مهلت ثبت‌نام داده‌اند و برخی غرفه‌ها، متری ۷۵ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

غرفه صنایع دستی متری ۷۵ هزارتومان!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، امسال نمایشگاه صنایع دستی از 20 تا 25 خردادماه در سالن 8 و 9 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و از ساعت 10 تا 21 برگزار می‌شود و هنرمندان تا 31 اردیبهشت ماه فرصت دارند، برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کنند.

    هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه باید به ارائه صنایع دستی صرفا ایرانی بپردازند و کالاها از بسته‌بندی خوب و باکیفیتی برخوردار باشند. شرکت‌کنندگان باید دارای افلام تبلیغاتی چون کاتالوگ و بروشور و سایت و لوح فشرده باشند. همچنین کارشناسان معاونت صنایع دستی در هر استان، کار قیمت‌گذاری روی فرآورده‌های دستی را انجام می‌دهند و باید روی تمامی کالاها، قیمت نصب شود.

    مطابق اطلاعیه‌ای که مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگب و صنایع دستی برای ثبت‌نام هنرمندان در نمایشگاه اعلام کرده، معاونت صنایع دستی قرار است، امسال، برخلاف سال‌های گذشته، تنها هزینه فضا و غرفه‌سازی را در اختیار هنرمندان بگذارد. همچنین این معاونت علاوه بر سهمیه محدود تعیین شده برای مشارکت هنرمندان استان‌ها، در نظر  دارد تعدادی غرفه با امکانات متعارف چون موکت و صندلی را به صورت آزاد و از قرار متری 75 هزار تومان در اختیار هنرمندان استان‌های مختلف قرار دهد.

    بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی کشور، پیش از این گفته بود: هفته صنایع دستی موقعیت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های حوزه صنایع دستی، ایجاد فضای مناسب برای ارائه صنایع دستی، گفتمان سازی و ارائه الگوهای مصرف ایرانی و اسلامی در سبک زندگی مردم و آسیب شناسی و آسیب زدایی در حوزه صنایع دستی است. هر سال هم نمایشگاه‌های صنایع دستی به‌طور رایگان برگزار می‌شده و هزینه اسکان هنرمندان هم با معاونت صنایع دستی بوده است.

    وی گفته بود: چه شده که امسال قرار است معاونت متبوع، هزینه اسکان هنرمندان را پرداخت نکند و به جز این، بابت اجاره بعضی غرفه‌ها متری 75 هزار تومان از هنرمندان دریافت کند؟ مگر نه این‌که برگزاری نمایشگاه‌های رایگان صنایع دستی، تنها حمایت معاونت از هنرمندان است؛ ان هم در شرایطی که بیمه و مستمری آنان قطع شده!؟

    خبرگزاری مهر، گزارش‌هایی را درباره پولی شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی منتشر و از قول هنرمندان نقل کرده بود: پولی شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی، ضربه مهلکی بر پیکر نحیف آن است. معاونت صنایع دستی در حکم پدر خانواده است، نمی‌تواند به فرزندی که کار و کاسبی‌اش رونق دارد بگوید بمان اما تو که ضعیف و فقیری محکوم به مردن هستی. پولی کردن نمایشگاه‌ها یعنی گلیم و گبه و مینا و شیشه باقی بمانند و باقی از بین بروند.

    به نظر می‌رسد معاونت صنایع دستی، باید نگاهی کارشناسانه به ماجرا داشته باشد. چرا که هنرمندانی که حصیرباف هستند و از استان مازندران و گیلان و هرمزگان در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و قیمت کل فرآروده‌هایی که به نمایش می‌گذارند، 500 هزار تومان بیشتر نیست چگونه می‌توانند هزینه اسکان خود در تهران را به مدت یک هفته فراهم کنند؟

    اما مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود. یکی دیگر از مشکلات پولی شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی، به گفته هنرمندان این رشته ورود اجناس چینی و انواع ترشک و لواشک است. چرا که معاونت صنایع دستی وقتی غرفه را رایگان در اختیار هنرمندان نگذاشته و هزینه اسکان آنها را برعهده نگرفته، نمی‌تواند انتظار داشته باشد که فقط به ارائه محصولات خود بپردازند. شاید هم بهتر است روال هدفمندی وجود داشته باشد تا هم خواسته‌ها و انتظارات معاونت برآورده شود هم هنرمندان متضرر نشوند و بتوانند در نمایشگاه‌هایی که برای آنان و تنها حمایت معاونت از هنرمندان است شرکت کنند.

    هنرمندان برای ثبت نام الکترونیک تا 31 اردیبهشت ماه جاری ساعت 24 می‌توانند به نشانی namayeshgah.ichto.ir مراجعه کنند تا هم از غرفه‌های متری 75 هزار تومان باخبر شوند هم هزینه‌‌ای که به خاطر اسکان باید بپردازند. خالا درصدی از هنرمندان صنایع دستی که نمی‌توانند ثبت‌نام الکترونیک داشته باشند حتی هزینه رفت و برگشت خود را بپردازند بماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت