با حضور حدود ۱۰۰ دانشگاه مالزی ؛

گشایش نمایشگاه بین المللی آموزش عالی استار مالزی با حضور دو دانشگاه ایران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی آموزش عالی استار مالزی امروز با حضور حدود ۱۰۰ دانشگاه از این کشور جنوب شرق آسیا و جهان از جمله دو دانشگاه برتر ایران در کوالالامپور گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه بین المللی آموزش عالی استار مالزی با حضور دو دانشگاه ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، در این نمایشگاه دو روزه که در مرکز همایش های بین المللی کوالالامپور پایتخت مالزی گشایش یافت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و نماینده کارگروه تازه شکل گرفته 'آموزش ایران' برای جذب دانشجویان بین المللی به همت رایزنی علمی ایران در شرق آسیا شرکت کرده اند.

    گفتنی است ، ایران، ژاپن، کره جنوبی، انگلستان، آلمان، سوئیس، کانادا، ایرلند و استرالیا در نمایشگاه بین المللی آموزش عالی استار مالزی شرکت کرده و در رقابتی فشرده تلاش دارند دانشجویانی از کشورهای مختلف را برای کسب علم در کشورشان جذب کنند.

    'عباس قنبری باغستان' رایزن علمی ایران در شرق آسیا در حاشیه نمایشگاه ، حضور دانشگاه های ایرانی با عنوان 'آموزش عالی در ایران' در این نمایشگاه را در راستای دیپلماسی علمی و ماموریت بین المللی شدن دانشگاه های برتر ایران دانست.

    وی با اشاره به تجربه 'جهانی شدن' سریع صنعت آموزش عالی مالزی طی 15 سال گذشته و حضور بیش از 120 هزار دانشجوی خارجی در مالزی، گفت: با توجه به تجربه خوب این کشور در زمینه آموزش عالی، مالزی می توانند دروازه خوبی برای بین المللی شدن دانشگاه های برتر ایران و جذب دانشجوی بین المللی باشد.

    نمایشگاه بین المللی آموزش عالی مالزی محلی برای شناخت بیشتر ظرفیت های پذیرش دانشجوی خارجی در کشورهای مختلف جهان است و نمایندگان ایران نیز در غرفه هایی به معرفی ظرفیت های خود به منظور پذیرش دانشجوی خارجی پرداختند.

    دانشگاه علوم پزشکی تهران که تاکنون موفق به جذب دسته کم 500 دانشجو از کشورهای مختلف از سال 2011 میلادی شده است، مورد استقبال جوانان شرکت کننده در نمایشگاه قرار گرفته و با توانایی این دانشگاه که در رتبه های بالای جهانی است آشنا می شوند.

    دانشگاه علامه طباطبایی نیز تلاش دارد در نخستین قدم ها برای جذب دانشجو در راستای دیپلماسی علمی وارد این رقابت جهانی شود و ظرفیت پذیرش برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه تخصیص داده است.

    در دانشگاه علامه طباطبایی تا حدود دو سال پیش تنها 60 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل بودند که این رقم به حدود 200 دانشجو رسیده است، اما این دانشگاه تلاش دارد نسبت به جذب دانشجویان بیشتر خارجی اقدام کند.

    پذیرش دانشجویان خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و تبادل دانشجو از جمله اهدافی است که نمایشگاه بین المللی آموزش عالی استار در مالزی دنبال می کند.
    در کنار برگزاری نمایشگاه نشست هایی در مورد چگونگی پیدا کردن فرصت های تحصیلی و تشریح تحصیل خارج از مرزها مورد برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت