با ۱۴ اثر هنری ؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی «شکاف» در گالری شکوه

عصر نمایشگاه- نقاشی های پانته آ بغدادی از ۲۱ خردادماه به روی دیوار گالری شکوه رفتند.

برگزاری نمایشگاه نقاشی «شکاف» در گالری شکوه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرآنلاین، «شکاف» عنوان تازه ترین آثار پانته آ بغدادی است که به مدت دو سال بر روی آن متمرکز بوده و حاصل آن 14 اثر بدون عنوان از مجموعه های «شکاف»، «نهایت»، «در حاشیه» و «همراه من»  است که با تکنیک ترکیب مواد و رنگ روغن  بر روی بوم  با ابعادی متفاوت از هم کار شده است.

    گفتنی است ، هنرمند در این آثار نقشه های توپو گرافی و شهری را بر روی پرتره هایی که بعضی سعی در پوشاندن صورت خود دارند آورده و با به تصویر کشیدن مهر ها ی قدیمی و برچسب هایی که بر روی فیگور انسان ها و اطرافشان  زده شده و  ادغامش با نقوش سنتی به صورت فرم های متوالی از  تاثیر زیاد محیط ، اطراف و شرایط بر روی انسان ها می گوید.

    پانته آ بغدادی در مورد آثار تازه اش که دراین نمایشگاه ارائه داده است. گفت:« من با به تصویر کشیدن میله ها، مهرها و نقشه ها در آثارم و ادغام آن ها با پرتره ها قصد دارم تاثیرات محیطی و اطراف بر روی انسان ها را نشان دهم اما هیچ کدام از پرتره های آثارم انسان های ضعیفی نیستند . من نمی خواستم نشان دهم که آن ها عقب نشینی کرده و تسلیم شده اند بلکه می خواهم نشان دهم که قالب را شکسته و از این حالت خارج شده اند.»

    وی ادامه داد:«من با انتخاب عنوان «شکاف» برای این نمایشگاه سعی در بیان دوره ای از زندگی هستم که به موانع برخورد می کنیم ، حصارها و محدودیت ها را می بینیم  و در مقابل شان مکث می کنیم و انتخاب می کنیم که آیا می خواهیم در این وضعیت بمانیم یا می خواهیم از این حالت بیرون بیاییم؟ در این مرحله است که به خود شناسی می رسیم و راه درست را انتخاب می کنیم. من مخالف شکست خوردن هستم و انسان را بسیار قوی می دانم و معتقدم که این فشارها می تواند موجب پیشرفت و تحول شود. مانند جاده ی پر پیچ و خمی می ماند که راننده را از رخوت در آورده و باعث می شود که پخته تر شود و بهتر رانندگی کند.»

    بغدادی برای نشان دادن مفهوم سوژه هایش فرم را در اختیار محتوا قرار داده و بعضی آثار را به صورت لت های عمودی و افقی در کنار هم کار کرده است و در نهایت یک اثر از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی از این لت ها تشکیل شده است. این آثار شامل فیگور انسان ها، نقوش سنتی و سکه قدیمی و ادغام این نقوش با پرتره ها می باشد.

    او در آثارش رنگ ها را بر اساس احساساتش به کار گرفته ، گاهی از رنگ های تند ایرانی و گاهی از رنگ های پخته و محو بهره گرفته است.از نظر وی انتخاب رنگ ها ارتباط مستیقیم با سوژه مورد نظرش دارد.

    هنرمند در تعدادی از آثارش، فیگورها را با نقشه های توپو گرافی و نقشه های شهری همراه کرده است، وی دررابطه با این آثار گفت:« رشته تحصیلی من معماری بوده ، در این آثار از نقشه های توپو گرافی یا زمین شناسی استفاده کرده ام و قصد داشتم به وسیله آن نشان دهم که هر انسانی لایه های وجودی مختلف درونی دارد که بعضی از این لایه ها نرم و بعضی سخت است. در دیگر آثار نقشه های شهری  را بر روی فیگورها آوردم تا نشان دهم که جغرافیای محل زندگی ، تاثیرات زیادی بر روی انسان ها دارد و آنها ناخودآگاه تابع فرهنگ آن محیط می شوندو فرم آن جا را به خود می گیرند در واقع این آثار بازتابی از تاثیرات اجنتاب ناپذیر محیط بر روی انسان هاست.»

    پانته آ بغدادی متولد 1360 است. او کارشناسی ارشد مهندسی معماری از دانشگاه آزاد تهران دارد. بغدادی تا کنون در یک نمایشگاه گروهی و انفرادی حضور داشته است. «شکاف» دومین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می شود.

    نمایشگاه نقاشی «شکاف » تا تاریخ یکم تیرماه در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه،بلوار اندرزگو،خیابان امیر نوری، پلاک 19 دایر است وعلاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 17  الی 21  از این آثار دیدن نمایند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت