با حضور مسئولان ؛

تجلیل از مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های خارجی و فعال نمایشگاه استانی صنایع‌دستی اردبیل

عصر نمایشگاه- با حضور مسئولان برگزیدگان سومین دوره نشان ملی مرغوبیت، شرکت‌کنندگان در دوسالانه نگاره‌های چوبی کشور، مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های خارجی و فعال نمایشگاه استانی تجلیل شدند.

تجلیل از مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های خارجی و فعال نمایشگاه استانی صنایع‌دستی اردبیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، در این مراسم معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اردبیل به سال بد مالی این حوزه اشاره کرد و گفت: سال گذشته 16 میلیارد ریال اعتبار درخواست کردیم که فقط هشت درصد از آن تخصیص یافت.

    علیرضا دباغ عبداللهی متذکر شد: بااین‌وجود با تلاش هنرمندان در سال گذشته استان اردبیل در بهترین شاخص‌ها رتبه هفت و در بدترین شاخص‌ها رتبه 9 را کسب کرد.

    وی با یادآوری برگزاری 67 کلاس آموزشی در 15 رشته اضافه کرد: دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش برای 695 نفر هنرمند صنایع‌دستی برگزار شد که از این تعداد 651 نفر در مرکز آموزش و 44 نفر در زندان اردبیل آموزش دیدند.

    معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در سال 93 نشان استاندارد برای برخی رشته‌های صنایع‌دستی اخذ شد و سال گذشته نیز نشان سه رشته گلیم عنبران، ورنی مغان و جاجیم خلخال را کسب کردیم.

    دباغ عبداللهی با اشاره به ثبت آهنگری سنتی در فهرست صنایع ناملموس اضافه کرد: تمامی اهداف کمی حوزه معاونت صنایع‌دستی با بیش از 100 درصد محقق شده است.

    وی به صدور 588 فقره پروانه فعالیت و دریافت 17 مهر اصالت نیز اشاره و تأکید کرد: آموزش شاغلان نیز برای 100 نفر اجرا شده است.

    معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان به صادرات 570 هزار دلاری صنایع‌دستی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این در پی تسهیلات اعطایی برای 301 نفر اشتغال ایجاد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت