با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

رونمایی از دو اثر پژوهشی وهنری در نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- از کتاب «قطره ای از دریا» و «نفیس ترین قرآن جهان اسلام» در مراسم گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

رونمایی از دو اثر پژوهشی وهنری در نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، کتاب « قطره ای از دریا » شامل هفت جلد مربوط به حکمت ها و همچنین نامه های حضرت علی (ع) با عنوان نهج البلاغه از «حمید حمید زاده گیوی » با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه قرآنی در شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) رونمایی شد.

    ‌این اثر شامل 12 جلد است که هفت جلد آن در این مراسم رونمایی شد و پنج جلد دیگر آن هم که شرح خطبه های نهیج البلاغه است، منتشر می شود.

    حجت اسلام حمید حمید زاده گیوی صاحب این اثر نیز در سخنانی با اشاره به کلام امیرمومنان درباره هدایت گری و نصایح قرآن کریم گفت:‌ باید غصه خورد و متاسف شد برامت بزرگ اسلامی که قرآن دارد اما سلطه جوبان و استکبار را در جهت مدیریت خویش پذیرا می شود.
    وی با بیان اینکه امروز جامعه ما فهم قرآن را می طلبد، افزود: امروز حرکت به سوی فهم قرآن جوابگوی نیازهاست.

    ‌در این آیین از نفیس ترین قرآن جهان اسلامی رونمایی شد و مهندس «رسول زرگر پور» استاندار اصفهان به تشریح نحوه کتابت آن پرداخت و گفت: این اثر حاصل تلاش 18ساله و هشتاد هزار ساعت نفر کار هنرمندان نامدار استان اصفهان است.
    وی افزود: ‌کتابت این قرآن به مدت هفت سال توسط استادی ماهر صورت گرفته است و حدود یکهزار وسیصد و پنجاه نگین برلیان درجلد این قرآن بکار رفته است.

    زرگر در مورد حفط قرآن مجید در سطح استان اصفهان گفت:‌ 15هزار قرآن آموز درحال حفظ بخشی از قرآن هستند و یکصد هزار نفر نیز توانسته اند بخشی از قرآن را حفظ کنند و در حال حاضر خوشبختانه استان اصفهان سه هزار حافظ کل قرآن دارد.
    این گزارش افزود: حجت الاسلام محمدرضا حشمتی «معاون قرآن وعترت» وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در سخنانی از این نمایشگاه به عنوان جشنی باشکوه یاد کرد و گفت: با این جشن هنرمندان، نویسندگان، قاریان، حافظان و مدیران قرآنی می توانند درخدمت به قرآن از هم سبقت بگیرند.

    وی در ادامه، برپایی بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را حاصل تلاش دستگاه ها،سازمان ها و موسسات مردمی دانست که با شعار به سوی فهم قرآن فعالت خود را آغاز کردند.

    وی اضافه کرد:‌ در نمایشگاه امسال که وسعت آن 50هزارمتر مربع است در قالب چهار بازارچه، ‌قریب به 600سالن و غرفه برپا شده است.
    در مجموع هزینه تهیه و ارائه این اثر هنری که استاد فرشچیان آن را اثری نفیس و ماندگار توصیف کرده، بالغ بر شصت میلیارد ریال برآورد شده است.
    در پایان این آیین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه هنرمندانی که در امر کتابت، تذهیب، قلمکاری و سایر امور هنری دست همکاری داشته اند، ‌تجلیل به عمل آمد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت