تمایل اسپانیایی‌ها برای همکاری در توسعه نمایشگاه‌های ایران

عصر نمایشگاه- وزیر امور خارجه پیشین اسپانیا و نماینده شرکت فیرا بارسلونا از تمایل برای مشارکت در تجهیز و توسعه نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خبر داد.

تمایل اسپانیایی‌ها برای همکاری در توسعه نمایشگاه‌های ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ، «میگل آنخل موراتینوس» در دیدار با ولی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت : ما خواهان گسترش روابط با ایران در تمامی زمینه‌ها هستیم و امیدواریم که بتوانیم در حوزه نمایشگاهی کارهای بزرگی با مشارکت ایرانی‌ها انجام دهیم.
    وی با بیان اینکه هدف نخستش گسترش روابط میان تهران و بارسلونا است، افزود: ما به دنبال روابط گسترده و بلند مدت با تهران هستیم و امیدواریم در ادامه راه همچنین باعث گسترش روابط تهران و مادرید شویم.
    وزیر پیشین وزارت خارجه اسپانیا گفت : مطمئن هستیم که برجام شرایط ایران را به سرعت تغییر می‌دهد و این کشور بزرگ غرب آسیا و خاورمیانه را به قوی‌ترین اقتصاد منطقه تبدیل می‌کند.
    گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت حاکی است ،موراتینوس در ادامه گزارشی از تاریخچه تاسیس و اقدامات شرکت فیرا بارسلونا که در بخش نمایشگاهی در اسپانیا فعالیت می‌کند ارایه کرد و گفت: این شرکت اگرچه سهامی عام محسوب می‌شود اما با بارسلونا و دولت مرکزی ارتباط تنگاتنگی دارد.
    آقای افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت نیز در ادامه این دیدار با اشاره به حضور هیات‌های مختلف خارجی در کشورمان اظهار داشت : شرایط ایران تغییرات فراوانی کرده است و با توجه به اقدامات دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی، قطعا در آینده نزدیک شرایط متفاوتی خواهیم داشت. وی با ارائه گزارشی از وضعیت نمایشگاه بین‌المللی تهران، ابراز امیدواری کرد اسپانیایی‌ها راهکارها و برنامه‌های عملیاتی و سرمایه‌گذاری خود را در خصوص توسعه این نمایشگاه به ایران ارائه دهند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل محدود شدن راه‌های ارتباطی به نمایشگاه دائمی و بین‌المللی تهران، نمایشگاه جدیدی با عنوان «شهرآفتاب» در جنوب تهران با همکاری شهرداری در حال راه‌اندازی است که مهندسان و مشاوران ایرانی بر روی آن کار می‌کنند.
    افخمی‌راد ادامه داد: سازمان توسعه تجارت، اقدامات لازم را برای برقراری ارتباط میان سرمایه‌گذاران خارجی با فعالان ایرانی که مسئولیت راه‌اندازی نمایشگاه شهرآفتاب را دارند، فراهم خواهد کرد، چرا که به نظر می‌رسد زمینه‌های همکاری بیشتری در این بخش وجود دارد.
    رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر طرف اسپانیایی که از نمایشگاه بین‌المللی تهران دیدن کرده است، از شهر آفتاب نیز بازدید کند و برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهد. شرکت فیرا بارسلونا که افتتاح آن به سال 1932 بر می‌گردد، از مهمترین سازمان‌های تجاری در اروپا محسوب می‌شود که در امور نمایشگاهی فعالیت می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت