برنامه‌ریزی برای بازدید از یک نمایشگاه تجاری

عصر نمایشگاه- چه به‌عنوان یک بازدیدکننده و چه به‌عنوان یک برگزارکننده نمایشگاه، نمایشگاه‌های تجاری مکان‌هایی فوق‌العاده برای ایجاد روابط کسب‌وکار هستند. ملاقات چهره به چهره با مشتریان و فروشندگان می‌تواند مسیر کسب‌وکار شما را بسیار هموارتر کند. همچنین شما می‌توانید بدین‌وسیله، چشم‌اندازهای جدید کاری و منابع جدید درآمدی برای خود پیدا کنید.

برنامه‌ریزی برای بازدید از یک نمایشگاه تجاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، یکی از مزایای اصلی شرکت در نمایشگاه این است که شما می‌توانید تعداد زیادی از افراد مفید را در یک مکان ملاقات کنید. بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های تجاری، مثلا غرفه‌داران، نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده هرچه بهتر از این فرصت‌ها دارند. به‌جای اینکه وقت خود را با گشت‌وگذار بی‌هدف و یا ملاقات با افرادی که از قبل می‌شناختید، تلف کنید، بهتر است هنگام حضور در اینگونه نمایشگاه‌ها بیشتر به فعالیت‌های ارزشمندی مانند بستن قراردادهای کاری بپردازید، اینکه بیشتر تمرکز خود را روی ملاقات کاری با افراد ارزشمند قرار دهید، بسیار اهمیت دارد.
    برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مواردی که می‌تواند به کسب‌وکارتان کمک کند، با اتحادیه‌های صنفی مربوطه و یا اتاق‌های بازرگانی محلی ارتباط برقرار کنید. همچنین صحبت کردن با مشتریان در مورد اینکه کدام موارد را بیشتر ترجیح می‌دهند و دلایل آن، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.
    پیش از اینکه بخواهید در رابطه با چگونگی حضور در نمایشگاه تصمیم بگیرید، ابتدا باید بدانید که مخاطبان شما چه طیفی از مردم هستند. برگزارکنندگان اصلی نمایشگاه می‌توانند به شما اطلاعاتی دقیق در مورد هر دو گروه شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگانی که برای حضور در رویداد موردنظر به نمایشگاه می‌آیند، ارائه دهند. به یاد داشته باشید که حتما باید به نوع محصولات و خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید، خوب فکر کنید تا اطمینان حاصل کنید که نمایشگاه بازدیدکنندگان موردنظرتان را دارد.
    در اینگونه نمایشگاه‌ها همیشه فرصت‌های شبکه‌ای زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد. سازمان‌دهندگان می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد نوع افرادی که در نمایشگاه حاضر می‌شوند و فعالیت‌های آنان به شما ارائه دهند؛ مواردی همچون فعالیت‌های کاری، عناوین شغلی و قدرت هزینه آنها.
    فرصت‌های موجود در نمایشگاه برای بازدیدکنندگان
    نمایشگاه‌ها فرصت بسیار مناسبی را برای دیدار با فروشندگان به شما ارائه می‌دهند. تحولات جدید را بررسی کنید و تمرکزتان را روی رقبای خود بیشتر کنید. برای نمونه می‌توانید از محصولاتی جدید رونمایی کنید، از مزایای محصول خود نسبت به رقیب صحبت کنید و امکانات و قیمت‌های خود را با رقبا مقایسه کنید. در ضمن می‌توانید به‌صورت همزمان از محصولات دیگر غرفه‌داران بازدید کنید و از آنها سؤالات دقیقی در مورد محصولات‌شان بپرسید.
    جلسات خود را به دست شانس نسپارید! اینکه قبل از شروع نمایشگاه با افراد کلیدی مثل فروشندگان یا خریداران ارتباط برقرار کنید، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. همچنین برای ایجاد ارتباط بهتر، اطمینان حاصل کنید که شماره تلفن همراه آنها را دریافت کرده‌اید. پیش از هر قرار ملاقات، در رابطه با تمامی مباحثی که قرار است مطرح شود، به‌خوبی جست‌وجو و مطالعه کنید و با آمادگی کامل حاضر شوید.
    فعالیت‌های تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها
    برای تمامی اتفاقاتی که در حاشیه برگزاری نمایشگاه در حال وقوع است، وقت بگذارید. سخنرانی‌های چهره‌های مهم صنعتی، کارگاه‌ها، سمینارها و بحث‌های پیرامون هیات ‌رئیسه، همگی می‌توانند جذاب باشند و باعث جلب‌توجه بخش‌های دیگر شوند.
    اینگونه اتفاقات می‌توانند فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغات باشند. خودتان را معرفی کنید. لباس نشان‌دار بپوشید و در مورد کسب‌وکارتان صحبت کنید. با انجام مراحل بالا می‌توانید خودتان و کارتان را به‌خوبی معرفی کنید و ارتباطات ارزشمندی را به وجود آورید.
    برای اینکه از حضورتان در نمایشگاه بهترین بهره را ببرید، برای خودتان اهداف مشخصی تعیین کنید. پس از اتمام نمایشگاه می‌توانید بررسی کنید که تا چه حد در رسیدن به اهدافتان موفق بوده‌اید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت