یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد

نمایشگاه قرآن از بهترین راه های گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی

عصر نمایشگاه- عضو شورای اسلامی شهر تهران می گوید یکی از بهترین راه های گسترش فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی که در دو سه دهه اخیر داشته ایم نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

نمایشگاه قرآن از بهترین راه های گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، احمد مسجد جامعی که در نمایشگاه قرآن حضور یافته بود اظهار کرد : از روش های گسترش فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی همین کارهایی است که در قالب زندگی شبانه در ماه رمضان بسط پیدا می کند و یکی از بهترین فعالیت هایی که در دو سه دهه اخیر داشتیم همین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که به شکلی گذران اوقات فراغت و نوعی فعالیت خانوادگی محسوب می شود.
    وی افزود: شاهدیم که در ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم با خانواده های خود به نمایشگاه قرآن می آیند ، در نمایشگاه فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری از جمله کارهای تجسمی - مفهومی ، هنر مفهومی ، هنرهای جدید ، هنرهای قدیم ، نرم افزارهایی که برای سنین مختلف وجود دارد ، گروه های هویتی مختلف و نگرش های متفاوت ، همه جور آثاری عرضه شده که به نظر من این خود فضای مثبتی را در جامعه بوجود می آورد.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سبک های مختلف اندیشیدن و کارکردن حول محور قرآن و سبک های مختلف آفرینش های فرهنگی هنری و امور اجتماعی با محور قرار دادن قرآن در این نمایشگاه شکل گرفته و به نظرم این کار خیلی خوبی است که در دو ، سه دهه اخیر پایه گذاری شده و خوشبختانه در زمان حاضر نیز ادامه دارد.

    قرآن و اهل بیت از عناصر هویت بخش فرهنگ ما هستند

    مسجد جامعی تصریح کرد: زندگی ایرانی و اسلامی به گونه ای با هم در آمیخته است و اصلا دو تا نیست ، یکی از عناصر هویت بخش فرهنگ ما بدون شک قرآن و اهل بیت هستند و ما در همه امور این پیوستگی را می بینیم.

    وی ادامه داد:مهمترین جشن ملی ما نوروز است که آیین و آداب آن با زیارت اماکن مقدسه آمیخته است ، دعاهایی که بر سر سفره خوانده می شود و قرآنی که سر سفره هفت سین گذاشته می شود همه نشان از آمیختگی آیین های ملی با مذهب و ارزشهای اسلامی است.

    مسجد جامعی گفت: یا اینکه مثلا در حوزه عزاداری ها مهم ترین سوگواری ها برای حضرت سید الشهداء است و ماشاهد هستیم حتی جمعی از اقلیت های دینی هم در آن مشارکت می کنند ، به هر حال نوعی آمیختگی بین هویت ملی و باورهای دینی وجود دارد و تجلی آن در شکل های مختلف زندگی به چشم می خورد.
    بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا هشتم تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی دایر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت