مدیر کمیته بین المللی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد

هنر نمایی هنرمندان خارجی در نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته بین المللی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: ۲۰ هنرمند و پژوهشگر از ۱۵ کشور از روز سه شنبه به هنرنمایی در نمایشگاه قرآن می پردازند.

هنر نمایی هنرمندان خارجی در نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، غلامرضا نوعی اظهار کرد: بخش بین الملل نمایشگاه قرآن از ساعت 19 سه شنبه اول تیر در مصلای امام خمینی (ره) با حضور شخصیت های داخلی و میهمانان خارجی آغاز به کار می کند.
    وی افزود: دو مترجم قرآن از ایتالیا به نام های شیخ ناصر عثمان و گابریل اینگو و خانم الحصی امبرکا فعال در حوزه آموزش قرآن از ایتالیا در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.
    نوعی اضافه کرد: بوریس نوریک مترجم تفسیر نورالقرآن در روسیه از دیگر میهمانان بخش خارجی نمایشگاه امسال است و همچنین فراس الجهانی ناشر الجزایری، محمد بن علی بدوی نویسنده و استاد دانشگاه قیروان و سوسه از تونس و فیصل احمدشاه از مالزی حضور خواهند داشت.
    مدیر کمیته بین المللی نمایشگاه قرآن همچنین گفت: دکتر خالد ارن رئیس مرکز تحقیقات فرهنگ و هنر جهان اسلام به همراه سعید قاسم اوغلو از ترکیه نیز در نمایشگاه امسال شرکت می کنند.
    وی با اشاره به استقبال هنرمندان خارجی برای حضور در نمایشگاه قرآن گفت: خانم سلما مکیج هنرمند خوشنویس و نقاشی- خط از صربستان و سه خوشنویس و هنرمند برجسته قرآنی به نام های عدنان القزار کاتب قرآن، نبیل حسین فرحان کاتب نهج البلاغه و قرآن و صادق عباس حمزه کاتب قرآن و مدرس خط از عراق و عتبات نیز حضور دارند.
    نوعی افزود: علی حسن الجد خوشنویس بحرینی، حسین محمد یونس هنرمند نقاشی- خط لبنانی، محمدمهدی میرزایی هنرمند خوشنویس نستعلیق افغان و ماجیان کاتب قرآن به خط نسخ از چین به همراه آثارشان در نمایشگاه حاضر خواهند شد.
    وی در ادامه گفت: ناشرانی از کشورهای سوریه، لبنان و اندونزی نیز به ارائه مجموعه مصاحف منتشره در این کشورها به صورت مستقل می پردازند.
    عباس نظری راد مدیر کمیته روابط عمومی و تشریفات نمایشگاه قرآن هفته گذشته در بازدید اصحاب رسانه از مراحل آماده سازی بخش ها و غرفه های بیست وچهارمین نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی(ره) از حضور 50 شخصیت علمی و هنری از کشورهای اسلامی خبر داده بود.

    وی همچنین گفت: این کارشناسان و هنرمندان از کشورهای از کشورهای مختلفی آلمان، ترکیه، عراق، تاجیکستان، پاکستان، بحرین، سوریه، لبنان، روسیه و آذربایجان در کارگاه ها و نشست های تخصصی به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف قرآنی خواهند پرداخت.
    قرار بود قبل از آغاز به کار بخش بین الملل نمایشگاه قرآن یک نشست خبری در مصلای امام خمینی(ره) برای اصحاب رسانه برگزار شود و جزییات برنامه ها و نشست های مورد نظر اعلام شود.

    بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از 24 خرداد ماه تا هشتم تیرماه از ساعت 18 تا23.30 دقیقه در مصلی امام خمینی (ره) میزبان روزه داران و مشتاقان کتاب الهی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت