کم و کیف نمایشگاه قرآن اصفهان از زبان بازدیدکنندگان و غرفه داران

عصر نمایشگاه- سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان امسال با استقبال خوب شهروندان اصفهانی مواجه شد، هرجند که برخی بازدید کنندگان انتقادات و پیشنهادهایی در برگزاری این نمایشگاه داشتند.

کم و کیف نمایشگاه قرآن اصفهان از زبان بازدیدکنندگان و غرفه داران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت و اصفهان که با شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در پناه قرآن و عترت» از روز شنبه،22 خرداد در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گشایش یافته بود، عصر روز جمعه 28 خرداد به کار خود پایان داد.
    140 موسسه دولتی و غیر دولتی در نمایشگاه قرآن اصفهان حضورداشتند. برخی ادارات مختلف استان اصفهان نظیر اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، خبرگزاری ایکنا و مرکزفعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز در این نمایشگاه غرفه‌هایی دایر کرده بودند.

    در این نمایشگاه موسسات و تشکل‌های قرآنی که سهم 25درصدی غرفه‌های نمایشگاه را به خود اختصاص داده‌اند، برخی از دستاوردها و نمونه فعالیت‌های خود را به نمایش گذاشتند، اما این درحالب بود که در نمایشگاه امسال برخی از موسسات قرآنی نظیر موسسه مهد قرآن کریم اصفهان و اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان اصفهان حضور نداشتند.

    در نمایشگاه امسال علاوه بر غرفه‌های عفاف و حجاب، غرفه‌های مشاوره‌ مذهبی و خانواده نیز به چشم می‌خورد. برخی از ناشرین اصفهانی نیز علاوه بر قرآن و نهج‌البلاغه، تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده و تجدید انتشار خود را با موضوع قرآن و عترت به نمایش گذاشته‌ بودند.

    در نمایشگاه امسال 22 غرفه مختص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که در این غرفه‌ها هنرمندان اصفهانی، آثار هنری خود را با موضوع قرآن و عترت به نمایش گذاشتند. همچنین آثار برگزیده جشنواره ملی نگارگری آیات که سال گذشته در اصفهان برگزار شد، در قالب غرفه‌ای به نمایش گذاشته شده بود. غرفه شهدای مدافع حرم نیز در نمایشگاه امسال دایر شده بود که در این غرفه بازدیدکنندگان با زندگی و خاطرات شهدای مدافع حرم آشنا ‌شدند.
    در طول برگزاری این نمایشگاه علاوه بر مسئولان شهری و استانی، قشرهای مختلف مردم نیز به صورت فردی و یا خانوادگی از نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان بازدید کردند. که در این بین هر یک از مخاطبان باهدف و انگیزه‌ای به این نمایشگاه آمده بودند.

    یکی از بازدید کنندگان این نمایشگاه گفت: امسال از برخی غرفه‌های نمایشگاه دیدن کردم و در مجموع نمایشگاه امسال خوب بود.
    حجت اکبری در گفت وگو با خبرگزاری ایکنا، افزود: برخی محصولات عرضه شده در نمایشگاه با سال قبل اختلاف قیمت داشت، اما من دوست داشتم یک سری CDهای قرآنی را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند و بهتر است  که در چنین نمایشگاه‌هایی به دنبال مادیات نباشیم.

    یکی دیگر از بازدید کنندگان نمایشگاه قرآن اصفهان گفت:بازدید 2 ساعت‌ای از نمایشگاه داشتم و به نظرم نمایشگاه جامعی بود.
    علی خدادادی  افزود: به نظرم اگر دراین نمایشگاه غرفه‌های مربوط به حجاب بیشتر بود، جذاببیت بیشتری داشت.
    وی با بیان اینکه از نظر من نمایشگاه امسال به نسبت نمایشگاه سال گذشته بهتر بود، گفت: در این نمایشگاه‌ها باید به مسائل روز جامعه توجه بیشتری شود و به گونه‌ای باشد که عموم مردم از چنین نمایشگاه‌هایی بازدید کنند.

    همچنین یکی دیگر از بازدید کنندگان نمایشگاه امسال با اشاره به معرفت نفس و ضرورت آن، گفت: باید سعی شود در خصوص معرفت نفس در چنین نمایشگاه‌‌هایی توجه بیشتر و کتاب‌هایی در این زمینه عرضه شود.

    مرتضی عرفایی افزود: در نمایشگاه امسال غرفه حوزه علمیه که برای خواهران در نظر گرفته شده بود، فعالیت‌های قابل توجهی داشت.
    وی با بیان اینکه خوب بود در این نمایشگاه از بعضی مفسرین قرآن برای برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ دعوت می‌شد، ادامه داد: یکی از نقاط ضعف این نمایشگاه محدود بودن زمان آن است.

    غرفه داران حاضر در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان نیز نظرات خاص خود را در خصوص وضعیت کمی و کیفی این نمایشگاه داشتند. یکی از غرفه داران عفاف و حجاب در این نمایشگاه با بیان اینکه دهمین سال است که افتخار دارم در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان شرکت می کنم، گفت: انتظار ما این است که نمایشگاه قرآن هرسال به نسبت سال قبل با کیفیت بیشتری برگزار شود.

    عادله آذرافشا افزود: تبلیغات نمایشگاه امسال خیلی کم بود اما به لطف خداوند تاکنون استقبال خوبی نسبت به سال‌های گذشته از این نمایشگاه شده است که استقبال جوانان درجای خود قابل توجه بود.
    وی افزود: از اینکه دختران 13 سال به بالا در این نمایشگاه به غرفه‌های عفاف و حجاب می‌آمدند و برای خرید روسری، ساق دست و چادر اشتیاق نشان می‌دادند، افتخار می‌کردم، زیرا این روزها تبلیغات زیادی علیه دین و شیعه انجام می‌شود.

    یکی دیگر از غرفه داران حاضر در نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال خیلی پرشور بود اما از لحاظ کیفی به نسبت سال گذشته، پایین‌تر بود.
    امینی مسئول غرفه تخت فولاد اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری ایکنا افزود: مردم و مسئولان از نمایشگاه امسال بازدید کردند اما به نظر من ساعت‌های در نظر گرفته شده برای بازدید از نمایشگاه امسال خیلی کم است.

    مسئول غرفه و مدیرفروش شرکت فرش ثمین از کاشان در این نمایشگاه نیز گفت: یکی از نقاط ضعف این نمایشگاه، اطلاع رسانی اندک آن بود و باید که در خصوص این نمایشگاه اطلاع رسانی بیبشتری انجام می‌‌گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت