در دومین جلسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد

ایجاد نمایشگاه های دائمی و تخصصی سنگ

عصر نمایشگاه- در دومین جلسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان بر ایجاد نمایشگاه های دائمی و شرکت مدیریت صادرات و کنسرسیوم های تخصصی در بخش سنگ تاکید شد.

ایجاد نمایشگاه های دائمی و تخصصی سنگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایمنا احمد خوروش رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان از تصویب 100درصدی بودجه این کمیسیون درآخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق و رسیدگی به مسایل و مشکلات فعالین بخش صنعت و معدن درحوزه ای مجزا در سیستم قضایی کشور خبر داد.
    علی خیرالهی نایب رئیس کمیسیون معادن اتاق اصفهان در این جلسه گفت: توجه به این نکته که سهم و جایگاه ایران و به ویژه اصفهان به عنوان قطب سنگ کشور چه از لحاظ معادن و چه از لحاظ فرآوری کجاست واینکه چرا جایگاه ایران درصادرات، مطلوب نیست بسیار مهم است.
    وی تاکید کرد: با اینکه در استان اصفهان حدود 6 هزارواحد فعال درعرصه سنگ وجود دارد فقط تعداد بسیار کمی می توانند درعرصه های بین المللی حضور فعال یابند.
    عضو کمیسیون معادن اتاق اصفهان با ارایه گزارش بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ شیامن که از 16 تا 19 اسفندماه سال گذشته در چین برگزار شده بود، گفت: شهر شیامن به عنوان پایتخت سنگ جهان شناخته می شود و در این نمایشگاه 54 کشور ازجمله ایران حضور داشتند.
    مونا مهربان در ادامه روش های تولید ارزانتر، تولید حجم انبوه،استفاده از مواد اولیه ارزانتر، برداخت دستمزد موثر به کارگران و وجود اتحادیه ACFTU که به یکپارچه سازی قیمت ها می پردازد را از جمله دلایل ارزان بودن محصولات چینی عنوان کرد و افزود: ایجاد اتاق فکر موثر و فعال در اتاق بازرگانی، تشکیل و سازماندهی کارگروه تحقیق و توسعه، حضور مداوم فعالان این صنعت به مدت حداقل پنج سال در هر نمایشگاه و بستر سازی مناسب اتاق بازرگانی اصفهان با تشکیل کارگروه و ایجاد نمایشگاه دایمی سنگ در اصفهان  از جمله پیشنهادات اجرایی این بخش به منظور بهبود روند فعالیت در عرصه معدن بویژه سنگ است.
    مشاور استراتژی کمیسیونهای اتاق اصفهان نیز ضمن رونمایی از نسخه نهایی استراتژی کمیسیون معادن، گفت:اصفهان درارتباط با سنگ های تزیینی به صورت بالقوه دارای پتانسیل است و وجود کمیسیون معادن می تواند به عنوان یکی از بازوهای سه قوه در استان و بین تشکل های بخش خصوصی مشخص باشد.
    کیهان عباسیان میزان بالای ذخیره معادن از جمله سنگ در اصفهان و محوریت استان در ارتباط با سنگ های تزیینی در کشور را ازجمله نقاط قوت در معادن استان اصفهان و آموزش ناکافی پرسنل، هزینه بالای اسخراج و پایین بودن سطح ایمنی معادن را از جمله نقاط ضعف موجود عنوان کرد و افزود: بررسی نقاط قوت و ضعف در معادن استان نشان می دهد که نقاط قوت موجود کم نیست اما ضعف های شدیدی هم در سیستم وجود دارد.
    عباسیان تاکید کرد: در رابطه با سنگ های تزیینی توجه به این نکته مهم است که امروز روز رقابت نیست، امروز روز تشکیل شرکت های مدیریت صادرات و تشکیل کنسرسیوم و زمان همگرایی و مشارکت است.

    احمدرضا بصیری دیگر عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی نیز دغدغه اصلی فعالین در عرصه سنگ را مصوبه هفتم مهر ماه سال گذشته شورای عالی معادن مبنی براینکه "سنگ کوب جزو مصادیق مالی سنگ خام قرار داده می شود" عنوان کرد و گفت: در سال گذشته کلیه صادرات ها از پرداخت مالیات معاف بودند ولی   سنگ خام نیز از این مقوله مستثنی نبود، حال با این مصوبه و در نظر گرفتن عوارض برای سنگ کوب، سوالی که برای فعالین درعرصه سنگ به وجود می آید این است که آیا اصولا سنگ کوب، سنگ خام محسوب می شود و اینکه با توجه به فقدان سیستم قیمت گذاری، قیمت هر تن کوب سنگ چقدر است؟ و اینکه آیا صادرکردن سنگ خام اصولا به نفع توسعه صادرات کشور است؟

    شهریار شعبانی مسئول کمیته صنایع معدنی کمیسیون نیز با ارایه گزارشی از کمیته صنایع معدنی، گفت: باتوجه به اینکه این روزها درهای کشورهای مختلف دنیا به روی ما باز شده وبا چینی ها و روس ها وارد مذاکره شده ایم نیاز به تنظیم قراردادهای مالی براساس مشاوره ها و شرایط بین المللی به زبانهای خاص از جمله چینی و روسی،امضای تفاهم نامه با شرکت هاو مراکزی که دارای مترجم به زبان هایی چون آلمانی و روسی هستند را ضروری دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت