مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین خبر داد

ایجادنمایشگاه محصولات کشاورزی در مرکز سرعین

عصر نمایشگاه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت:نمایشگاه فصلی عرضه محصولات کشاورزی در مرکز شهر سرعین ایجاد خواهیم کرد تاواسطه گری حذف و روستاییان دست رنج خود را به صورت مستقیم در معرض فروش بگذارند.

ایجادنمایشگاه محصولات کشاورزی در مرکز سرعین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از راه دانا ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در میزگرد اقتصادی این شهرستان گفت: 13 مورد از بندهای که مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصادی مقاومتی فرموده اند به بخش کشاورزی، شیلات  پرورش دام و... مربوط  می شود .

    محمد ابراهیم محمدی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ماحفاظت اراضی کشاورزی است افزود:حفاظت، پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغ‌ها جزو اولویت اصلی مدیریت جهادکشاورزی سرعین است، از طرف دیگر با توجه به قابلیت‌های گردشگری سرعین تخریب اراضی کشاورزی و باغ‌ها و به ویژه ویلاسازی در این اراضی مستعد علاوه بر گسترش ساخت و سازهای بی‌رویه غیرمجاز موجب تخریب محیط زیست شده و در نهایت به علت کاهش منابع تولید امنیت غذایی مردم را تهدید خواهد کرد.

    محمدی اظهار داشت:با ایجاد نمایشگاه دائمی و فصلی محصولات کشاورزی بطور مستقیم برای مرحله آزمایشی در جاده آلوارس و بعد از حصول اطمینان از استقبال در این امر نمایشگاهی در مرکز شهر سرعین ایجاد خواهیم کرد تاواسطه گری  حذف و روستاییان دست رنج خود را به صورت مستقیم در معرض فروش بگذارند.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین تصریح کرد: به منظور حذف واسطه، فروش عسل در کنار جاده های  ممنوع بوده و با متخلفان در این حوزه با شدت برخورد می شود که هم اکنون حتی یک مورد فروشنده عسل در کنار جاده نداریم و این طرح از عرضه محصولات تقلبی جلوگیری می کند.

    وی  با اشاره به حل مشکل آبیاری در روستاهای سرعین گفت: 4 سد معیشتی در روستا های کرده ،اردبیموسی،  سئین و کلخوران ویند احداث می شود و سد کردده هفته دولت اماده آبگیری خواهد بود.

    محمدی  افزود:کاهش وزن مرغ گوشتی به 1800 گرم  که باعث تولید مرغهای بدون آنتی بیوتیک با امکان صادرات بظرفیت 200 هزار قطعه با نام "مرغ سبز" از دیگر برنامه اقتصاد مقاومتی این شهرستان است.

    وی اظهار داشت: نمونه ای از فعال کردن طرح های راکد واحد پرواربندی 100راسی در روستای شایق است که بعداز 5 سال بلا تکلیفی احیا خواهد شد.

    محمدی با اشاره به صادارت داورهای گیاهی گفت:افزایش توسعه کشت گیاه دارویی به مساحت  5  هکتار در روستاهای شهرستان به منظور اشتغالزایی،تغییر الگوی کشت، افزایش درآمد کشاورز، با توجه تنوع این گیاهان در منطقه(آویشن،نعناعی کوهی، پونه،گل ختمی،پنیرک و...)امکان ایجاد صنایع تبدیلی وجود دارد.

    وی افزود:بعد از کشت زعفران در چند شهر اردبیل نخستین قدم در جهت کشت و توسعه زعفران در سرعین برداشته شد و توزیع و کشت پیاز زعفران یارانه ای در عرصه های زراعی کم بازده شهرستان در 5روستای شهرستان تا 10 هکتار رقم خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت