مسئول روابط عمومی مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی بیان کرد

«ضریح مهربانی» برای اولین بار نمایشگاهی شد

عصر نمایشگاه- کتاب «ضریح مهربانی» برای نخستین بار در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ارائه می‌شود که این کتاب تصویری به تصاویر تعویض ضریح مطهر حرم رضوی اختصاص دارد.

«ضریح مهربانی» برای اولین بار نمایشگاهی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، نعمت اسکندری، مسئول روابط عمومی مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی ابراز کرد: پنج جلد شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی، اثر ویژه قرآنی به نمایش در آمده در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از مجموعه نفایس مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم به شمار می‌رود.
    وی از برگزاری نشست خبری و برنامه رونمایی با حضور مدیرعامل مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در صورت تغییر نکردن برنامه‌ها تا پایان نمایشگاه یازدهم خبر داد و گفت: این مرکز با 35 نوع قرآن با قطع، اندازه و ترجمه متفاوت در فضایی به ابعاد 50 مترمربع و با رویکردی نمایشگاهی به این نمایشگاه آمده است.
    اسکندری با بیان اینکه این مؤسسه از سال 1388 آغاز به کار کرد، ابراز کرد: ما در این مرکز به چاپ و نشر قرآن کریم و سایر کتب دینی و مذهبی در گستره ملی و فراملی مشغولیم و به منظور شناساندن تکنولوژی چاپ و معرفی این مرکز بین‌المللی قرآنی به عموم مردم به نمایشگاه یازدهم ورود پیدا کردیم.
    در حال//نمایش نفیس‌ترین اثر قرآنی مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم
    وی در رابطه با نحوه حضور مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: قرآن‌‎های به نمایش در آمده دارای خطوط عثمان طه، صفی مهدوی، یزدی، نیریزی و رایانه‌ای است که مزین به ترجمه‌های اساتیدی از جمله الهی‌قمشه‌ای، حدادعادل، آیت‌الله مکارم‌شیرازی و نیز  آیت‌الله مشکینی هستند.
    مسئول روابط عمومی مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در ادامه با برشمردن برخی از آثار نفیس مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم که به معرض نمایش در آمده است، اظهار کرد: در این غرفه نسخه بازنشر قرآن‌ ابراهیم سلطان و پنج برگ از قرآن نفیس بازنشر شده بایسنقر، قرآن ترجمه انگلیسی به خط رایانه‌ای و ترجمه سیدعلی قلی‌قرآئی، قرآن‌های 30 جلدی 30 جزء به خط عثمان طه و نیز منتخب ادعیه به زبان اردو را می‌توان مشاهده کرد.
    در حال//نمایش نفیس‌ترین اثر قرآنی مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم
    وی ضمن معرفی قرآن تک برگی به نمایش گذاشته شده در این غرفه با ویژگی‌هایی از جمله نداشتن نقطه و اعراب، به خط سیدنجم‌الدین علامه و اهدائی از سوی رهبر معظم انقلاب، در رابطه با دیگر آثار موجود در این بخش توضیحاتی را اضافه کرد: 15 عنوان مفاتیح، 12 تفسیر قرآن کریم، همچنین صحیفه سجادیه و منتخب ادعیه، دسته‌ای دیگر از کتب نمایشگاهی غرفه مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قران کریم است.
    اسکندری به تشریح اثری دیگر پرداخت و افزود: در این نمایشگاه قرآن جدید معروف به «استاد یعقوبی» با برخورداری از ترجمه فارسی شیوای غلامعلی حدادعادل به صورت زیرنویس آیات، یک رو، دو رنگ، دارای تذهیب کتاب‌آرایی اسلامی، برگ‌های نازک به رنگ کرم، به نسخ ساده و روان با قیمت واقعی 25 هزار تومان و تخفیف نمایشگاهی به قیمت 16 هزار تومان عرضه می‌شود.
    وی، چاپ نفایس را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه دانست و با افزودن این نکته که کتاب «ضریح مهربانی» برای نخستین بار در این نمایشگاه ارائه می‌شود، گفت: این کتاب تصویری به تصاویر تعویض ضریح مطهر حرم رضوی اختصاص دارد.
    در حال//نمایش نفیس‌ترین اثر قرآنی مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم
    مسئول روابط عمومی موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی همچنین با ذکر دو عنوان دیگر به نام‌های «یک قرار ساده» و مجموعه «ضیافت» به عنوان دیگر نفایس این بخش ادامه داد: پنج جلد شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی با کسب مقام برترین اثر چاپ نفیس از چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ ایران، اثر قرآنی ویژه از مجموعه نفایس ما به شمار می‌روند.
    وی در پایان یادآور می‌شود: علاقه‌مندان برای بازید  از این غرفه تخصصی قرآنی باید به سالن انوری نمایشگاه بین‌المللی مشهد از 26 خرداد لغایت دوم تیرماه در بازه‌های زمانی 18 تا 23 مراجعه کرده و از حاصل تلاش یک‎ساله فعالیت‎های زیرمجموعه این مرکز دیدن کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت