در نمایشگاه قرآن انجا شد

رونمایی از هفت اذان تازه مصوب شورای عالی قرآن در نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- معاون نظارت شورای عالی قرآن گفت: تعداد اذان‌‌های مصوب ما در کشور کم است چرا که اذان گفتن جرئت می‌خواهد. اکنون روزانه ۲۶۰ وعده اذان از شبکه های رسمی کشورمان پخش می‌شود.

رونمایی از هفت اذان تازه مصوب شورای عالی قرآن در نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، محمدحسین محمدزاده در آیین رونمایی از هفت اذان تازه مصوب شورای عالی قرآن که در حاشیه 24امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد با اشاره به سخنی از امام صادق (ع) اظهار کرد: طبق احادیثی که در اسلام داریم همه ما باید مؤذنین را تکریم کنیم چرا که آن‌ها با صدایشان سبب می‌شوند ما همواره به یاد خدا باشیم. ما به دلیل ارتباطی که با دوستان شورای عالی قرآن داشتیم رونمایی از این هفت اذان جدید را برعهده گرفتیم و امیدواریم همه ایرانیان از اذان‌هایی که از رسانه‌های ملی پخش می‌شود بهره ببرند.

    وی در ادامه افزود: امروز از اذان‌های اساتیدی همچون محمدحسین سبزعلی، رحیم خاکی، محمدرضا لطیفی نیا و علی قاسم‌آبادی که از قاریان برجسته‌ی کشورمان است رونمایی می‌کنیم.

    همچنین سه اذان از اساتید مصری همچون محمد طوخی، متولی عبدالعال و هلباوی رونمایی می‌شود.

    در ادامه‌ی این مراسم علی اکبر حشمتی معاون نظارت شورای عالی قرآن با اشاره به این مطلب که ما در کشور حدود 95 شبکه رسمی داریم گفت: این 95 شبکه در تهران مراکز استانی و برون‌مرزی فعالیت می‌کنند که روزانه حدود 260 وعده اذان از این شبکه ها پخش می‌شود.

    معاون نظارت شورای عالی قرآن در ادامه با بیان اینکه در ماه 7800 وعده و در هر سال 96 هزار بار اذان پخش می‌شود گفت: ما هم‌اکنون 24 اذان مصوب در کشور داریم و امروز با رونمایی از این اذان‌ها به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود که در مجموع تعداد اذان‌های مصوب قاریان کشورمان به 31 اذان مصوب می‌رسد.

    حشمتی تأکید کرد: ما در مراکز مهاباد و کردستان هر روز دو وعده اذان برای شیعیان و اهل سنت پخش می‌کنیم. تعداد اذان‌های مصوب ما کم است چرا که گفتن اذان جرئت ویژه‌ای می‌خواهد. ما از قاریان خوب کشورمان می‌خواهیم تا به اذان‌گویی روی بیاورند تا به جایی برسیم که اگر قرائتی پیش از اذان پخش می‌شود همان قاری نیز اذان را بگوید.

    در پایان این مراسم از رحیم خاکی، سبزعلی، محمدرضا لطیفی نیا، علی اکبر حشمتی، عباس امام جمعه تجلیل به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت