سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

نمایشگاه قرآن مشهد از رشد کمی و کیفی برخوردار است

عصر نمایشگاه- سخنگوی وزارت ارشاد گفت: نمایشگاه قرآن امسال مشهد از حیث کمی و کیفی رشد داشته و تنوع در حضور موسسات و نهادهای قرآنی مختلف و استقبال خوب مردم از نکات مثبت این نمایشگاه است.

نمایشگاه قرآن مشهد از رشد کمی و کیفی برخوردار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، حسین نوش‌­آبادی در حاشیه بازدید از غرفه آستان قدس رضوی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران با بیان اینکه آستان قدس رضوی همواره در فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی حضوری پر رنگ و فعال داشته است، اظهار کرد: حضور آستان قدس رضوی در رویدادهای فرهنگی بزرگ کشور از جمله نمایشگاه کتاب و مطبوعات همواره فعال و پررنگ بوده است اما شرکت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به خاطر انتصاب این مجموعه به بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) جلوه‌ای خاص دارد.

    وی با ابراز خشنودی از اینکه بخشی از موقوفات حضرت رضا(ع) در مسیر قرآن و ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام صرف می‌شود، گفت: موفقیت مجموعه نهادهای وابسته به آستان قدس رضوی در حوزه‌های فرهنگی، علمی و معارف قرآنی، نشات گرفته از مدیریت موفق این آستان در حوزه فرهنگی و بهره‌گیری از نیروهای با دانش، با سواد  و اهل تجربه در این زمینه است و در سایه این مدیریت و نیروی انسانی کارآمد، امروز ما شاهد مراکز علمی پژوهشی موفقی در این آستان هستیم.

    سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی را مجموعه‌ای فراملی و متعلق به کل جهان اسلام دانست و اضافه کرد: برکت وجود مضجع شریف رضوی در خطه خراسان منحصر به مشهد و این استان نیست، بلکه کل ایران اسلامی از این کانون نور، هدایت و معنویت بهره‌مند هستند.

    نوش آبادی در ادامه نکاتی را درباره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران بیان کرد و با تاکید بر اینکه نمایشگاه امسال از حیث کمی و کیفی رشد داشته است، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی نمایشگاه، تنوع در حضور موسسات و نهادهای قرآنی مختلف و استقبال خوب مردم، از نکات مثبت این نمایشگاه است.

    وی افزود: همچنین فعالیت‌های خوب قرآنی که از سوی استان‌های مختلف کشور، موسسات و نهاد‌های علمی در حوزه تفسیر و پژوهش‌های قرآنی ارائه شده، موجب بهبود وضعیت کلی نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل شده است.

    سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی دیگر از اقدامات خوب نمایشگاه امسال را استقرار غرفه‌های حجاب و عفاف عنوان و خاطرنشان کرد: استقرار غرفه‌های حجاب و عفاف در کنار غرفه‌های قرآنی در نمایشگاه امسال و عرضه آخرین تولیدات بخش‌های غیر دولتی در این زمینه کار قابل تحسینی است که موجب ترویج فرهنگ حجاب اسلامی در جامعه خواهد شد.

    نوش­‌آبادی گفت: قرارگیری قرآن در کنار حجاب و عفاف، تلفیق مبارک و معناداری است. قرآن و عترت همواره در کنار هم پیش می‌روند و عفت همان حفظ ارزش‌ها، باورها و اعتقاداتی اسلامی است که عمل به آن یعنی اجرای احکام الهی و پیروی از سیره نبوی و علوی، که جزو اقدامات خوب و پسندیده‌ای نمایشگاه قرآن امسال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت